Autodelta Brera S 3,2 C: kompresor i pro Breru

Dalším produktem spolupráce firem Alfa Romeo a Prodrive je posílená Alfa Brera s přeplňováním a zlepšeným podvozkem.

Minulý víkend se na londýnském výstavišti u příležitosti konání přehlídky MPH09 Motor Show představil sedan Autodelta Alfa Romeo 159 J4 3,2 C, o němž jsme psali na tomto místě. Po jeho boku však svoji premiéru slavilo i dvoudvéřové kupé Brera S 3,2 C, přičemž i v tomto případě znamená písmeno C verzi Compressore, čímž je charakterizována nejdůležitější změna oproti standardnímu provedení.

Přeplňovaná Brera od Autodelty přitom vychází z upravené britské verze Brera S, technika tak není úplně stejná jako u sedanu. Novinka se vyznačuje řadou dílčích úprav, které přispěly ke snížení pohotovostní hmotnosti vozu o rovných 100 kg v porovnání se standardní verzí Brera V6 Q4. Oproti ní má Autodelta Brera S 3,2 C pohon pouze předních kol a sportovněji laděné pérování. Závěsy kol byly opatřeny novými pružicími jednotkami, přičemž řidič může jejich tuhost citlivě regulovat v rozsahu 40 přednastavených stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použití mechanicky poháněného přeplňovacího kompresoru přineslo výrazné zvýšení výkonu vidlicového šestiválce s objemem 3,2 l z 260 na 352 koní (190/258 kW), špička točivého momentu přitom poskočila z 322 až na 435 Nm. Autodelta dosud nezveřejnila hodnoty zrychlení ani nejvyšší rychlosti, lze ale předpokládat, že posílený motor v kombinaci s tužším pérováním a nižší hmotností zaručí velmi zajímavé zážitky za volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Aby po odstranění pohonu zadních kol nedocházelo k výraznějším problémům s trakcí, použila Autodelta mechanicky pracující diferenciál s omezenou svorností (LSD) vlastní konstrukce, jenž spolupracuje se standardním elektronickým systémem Alfa Q2. Podle Autodelty diferenciál zvládne většinu situací sám a Q2 přichází ke slovu teprve v extrémních případech, kdy přibržděním příslušného kola pomůže vozu zatočit.

Takto upravený vůz bude standardně k dispozici pouze na britském trhu, když ale Autodeltu pěkně poprosíte, jistě vám upraví i „kontinentální” Breru, nebo předělá tu ostrovní na levostranné řízení...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autodelta Brera S 3,2 C
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků