Autodelta Brera S 3,2 C: kompresor i pro Breru

Dalším produktem spolupráce firem Alfa Romeo a Prodrive je posílená Alfa Brera s přeplňováním a zlepšeným podvozkem.

Minulý víkend se na londýnském výstavišti u příležitosti konání přehlídky MPH09 Motor Show představil sedan Autodelta Alfa Romeo 159 J4 3,2 C, o němž jsme psali na tomto místě. Po jeho boku však svoji premiéru slavilo i dvoudvéřové kupé Brera S 3,2 C, přičemž i v tomto případě znamená písmeno C verzi Compressore, čímž je charakterizována nejdůležitější změna oproti standardnímu provedení.

Přeplňovaná Brera od Autodelty přitom vychází z upravené britské verze Brera S, technika tak není úplně stejná jako u sedanu. Novinka se vyznačuje řadou dílčích úprav, které přispěly ke snížení pohotovostní hmotnosti vozu o rovných 100 kg v porovnání se standardní verzí Brera V6 Q4. Oproti ní má Autodelta Brera S 3,2 C pohon pouze předních kol a sportovněji laděné pérování. Závěsy kol byly opatřeny novými pružicími jednotkami, přičemž řidič může jejich tuhost citlivě regulovat v rozsahu 40 přednastavených stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použití mechanicky poháněného přeplňovacího kompresoru přineslo výrazné zvýšení výkonu vidlicového šestiválce s objemem 3,2 l z 260 na 352 koní (190/258 kW), špička točivého momentu přitom poskočila z 322 až na 435 Nm. Autodelta dosud nezveřejnila hodnoty zrychlení ani nejvyšší rychlosti, lze ale předpokládat, že posílený motor v kombinaci s tužším pérováním a nižší hmotností zaručí velmi zajímavé zážitky za volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Aby po odstranění pohonu zadních kol nedocházelo k výraznějším problémům s trakcí, použila Autodelta mechanicky pracující diferenciál s omezenou svorností (LSD) vlastní konstrukce, jenž spolupracuje se standardním elektronickým systémem Alfa Q2. Podle Autodelty diferenciál zvládne většinu situací sám a Q2 přichází ke slovu teprve v extrémních případech, kdy přibržděním příslušného kola pomůže vozu zatočit.

Takto upravený vůz bude standardně k dispozici pouze na britském trhu, když ale Autodeltu pěkně poprosíte, jistě vám upraví i „kontinentální” Breru, nebo předělá tu ostrovní na levostranné řízení...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autodelta Brera S 3,2 C
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků