Autobazar varuje před ojetinami s odstraněným filtrem pevných částic

45 komentářů

Player
7. listopadu • 14:12

Ojetej dízl si koupí dneska jen dement. Ještě to dokážu pochopit u lidí, co najezdí 20 t ročně, ale jinak je to blbost.

milan
25. prosince • 17:29

Ja mam benzinove mpv z motorem 2.5 jezdim snim za 8-9 litru benzinu to same auto v nafte hezdi za 7 litru kdyz pripoctu u nafty servis tak bych byl magor koupit naftu. Auto mam 10 let koupil jako 5 let jete za celou dobu jsem do auta nic nedal jen olej benzin gumy brzdove desky a jezdim sice projedu o trochu vic paliva ale bez starosti a nakladu na servis.

luboš
6. listopadu • 3:19

Hele, holoto. Když tak mudrujete, DPF zachytí za svou životnost cca 8kilo sazí. Ale kolik jsou vicenáklady na ten kyblík uhlí už nikdo neuvažuje. Počínaje naftou na větší spotřebu, vývojem a údržbou toho nesmyslu. A to je vše ekologické?? A logické??

neodborník
6. listopadu • 9:26

Tady jde o zdraví všech kolem kterých projedete, ne o Vaše náklady.

milan
25. prosince • 17:32

Klidne bych daval pokutu 100 tisic a odebral ridicak na rok a opakovane pokutu 500 tisic a odebrat ridicak dozivotne.

Adolf
6. listopadu • 10:45

K čemu zdraví,když bude válka? :-D

Ludek_II
7. listopadu • 21:39

A valka musi byt jeste za tveho zivota. To uz jeden Dolfi povidal.

ello.
6. listopadu • 13:40

Ale Adolf...no tak.Az mi zabehlo,citam tu o filtroch:-)
.....No,dufam,ze sa toho nedozijem

Adolf
6. listopadu • 14:11

Dožiješ. Začni raději kouřitB-]

Adolf
5. listopadu • 22:41
peter
5. listopadu • 21:29

Takhle to vypadá, když si masňáci kupují ropáky a pak nemají na servis a údržbu. Taky mám známé, kteří jezdí se svým tDi bez filtru a jde tam jen před stk.

milan
25. prosince • 17:25

Uz brzo budou mit policajti v cr to sane jeko nenci budou sebou vozit pristroje ktere odhali nefunkcnost okamzite auto pojede na dilnu kde pokud se zjisti mechanicke piskozeni majitel okamzite plati pokutu 50 tisic jako to je v nemecku pak uz ti chudaci co nenaj na udrzbu si naftu hold nekoupi.

Quebe
5. listopadu • 20:45

Každému, kdo si nechá vykuchat DPF bych zavedl výfuk do kabiny, ať si ty sračky dýchá sám. Nižší spotřeba je hezká, ale vyšší servisní náklady už nám nevoní, co? B-]

Mic
5. listopadu • 21:46

Vám tak ekoloby už pěkně vymyla mozek..v době kdy se v každém druhém baráku topí starýma keckama, lodě spalují největší sr...ky na zemi, nejmenuju daleko horší zdroje znečištění, které ani nechci znát, vám vadí meise osobáků, které jsou naprosto zanedbatelné. Jediné co má smysl je dopravu omezit, ne vymýšlet kraviny...

gastronome
6. listopadu • 14:31

Asi tak, navic s takovym uvazovanim muzem vzdat vic veci. S tim se neda souhlasit

radovan
3. května • 22:38

Auto ojete je pepsi nez nove.. nove ztrati cenu a je to spatny.. v tomhle mam jistotu ze jej za 2-3 roky prodam moc neztratim a koupim jine novejsi :)

Quebe
5. listopadu • 23:14

Ona většina těchto zdrojů je umístěna daleko od obydlených oblastí, tudíž je jejich vliv na lidské zdraví zanedbatelný. Kdežto vykuchaný DPF jezdí pár metrů vedle mě.

Hlinda
5. listopadu • 21:43

Problémem je že dieslová osobní auta kupujou jen lidi co chtěji za každou cenu ušetřit. A servisní náklad v podobě výměny DPF za nový se jim platit prostě nechce. Kdejakej řidič běží do bazaru a tam si koupí vyšší střední (Mondeo, atd.) a nebo jen Oktávku a chce to pochopitelně v TDI, protože to málo žere a táhne to vocpodu.
A ať soused čumí, že na to Mondeo taky mám. A pak se lidi diví, že servis chce 100 000Kč za opravu auta. By mě zajímalo, kdy lidi přijdou na to, že ne vždy je naftové auto ekonomicky výhodnější než konkurence. Bohužel nafta se dnes vyplatí asi jen pro traktory, pro velká osobní auta která tahají těžké přívěsy, náklaďáky, lodě, ..... a do kamen. 1) Stát by měl zrušit daňové zvýhodnění nafty
2) Je třeba nastavit stejné emisní limity pro naftová osobní auta a benzínová.
Pak neviditelná ruka trhu určí co je výhodnější.

gastronome
6. listopadu • 14:29

Verim, ze oktavia tdi (klidne 15 a vic let stara) je pro Pepika nejlevnejsi zpusob osobni prepravy. Dokud to tak bude, smrad ve mestech bude furt. Na dalnici to tak nestavi, ty se z principu v obydlenych oblastech nestavi

LOL
6. listopadu • 14:27

Přesně tak. Nafta je vhodná a výhodná na dlouhé štrapáce a/nebo do velkých a těžkých aut. Já třeba obojí splňuju, a tak je turbodiesel logickou volbou. Naopak nepochopím třeba Fábku nebo Octavii v TDI - to jsou malá auta, kde dnes bohatě stačí benzin (v podstatě i historicky stačilo něco kolem 1.6atmo)

gastronome
6. listopadu • 14:26

Presne, ze je dan za naftu nizsi, i kdyz lze z 1 litru benzinu ziskat pouze priblizne 80% spalneho tepla ( a taky co2) nez z dieselu, to bych snad jeste pochopil (dalkova doprava). Ale proc nejsou emisni limity nastaveny stejne, to nechapu. Plice mame jedny, ne jedny pro benzinove a jedny pro naftove splodiny.

Quebe
5. listopadu • 23:21

To je zase problém no. Na naftu jezdí všechny náklaďáky. Když zrušíš daňové zvýhodnění nafty, všechno podraží. Spíše by bylo lepší, nastavit benzinu stejné podmínky, jako naftě.

homat
5. listopadu • 17:17

ani nic zvedat nemusí, když se vytře koncovka výfuku (nedoporučuji prstem, ale třeba kouskem papíru) a jsou z koncovky setřeny saze tak tam buď filtr není nebo je prasklý. Je to 100% a není to nic složitého.

David Černý
5. listopadu • 11:24

Měl bych jenom jednu takovou poznámku. Dříve jsem Auto Esa vcelku věřil. V létě jsme si koupili v brněnské pobočce auto, u kterého proběhla zběžná kontrola a navenek vypadalo v pořádku. I každý v Ese nám říkal, že auto před koupí vždy kontrolují a že je naprosto v pořádku. Po koupi jsme auto dali do autorizovaného servisu a tam zjistili, že má vykuchaný filtr, zaslepené EGR a ještě vyteklou klimatizaci. Tak jsme se obrátili zpátky na autobazar s protokolem ze servidní prohlídky, aby nám to když tak opravili nebo proplatili, jak píší ve smlouvě. No, nakonec nám řekli, že jim ho musíme vrátit a že auto není způsobilé pro jízdu na silnici. Jiná mořnost prý není. Tak jsme auto vrátili a dostali tedy zpátky peníze, i když jsme nechtěli. No, a asi za týden, hádejte co? Auto znovu stálo na bazaru v naprosto stejném, prý podle nich "nezpůsobilém" stavu. A vesele ho prodávali dál, jako by se nechumelilo Od této doby nevěřím Auto Esa a ani mechanik v autorizovaném servisu, který do té doby s nimi neměl problém.

LOL
5. listopadu • 12:30

Každý obchodník s leštěnkami je podvodník, to dá přece rozum, jinak by nemohli vydělávat. Lacino koupit šunku, vyšňořit a následně draze prodat - to je celý byznys model.

CNN
5. listopadu • 23:33

Mna zase fascinuje, ze ludia idu do bazaru hladat BMW v nadobudacej cene dva miliony, za ktore su ochotni dat 30.000, a potom povazuju za strasny podvod, ak im nejazdi ako nove. Imho auobazary su miesto, kde najdu ti pravi a oboch stranach. Normalny clovek tam neplachne, a ked uz, tak ma aspon realnejsie ocakavania.

Zdenal
24. dubna • 20:28

Ja kupuji auta u AAA a super. jak ceny tak kvalita takze neni na co si stezovat.

Lojzic
5. listopadu • 17:08

na tom je postaveny cely business. Znam x lidi co kupuji veci v Cine za 100Kc/kus a tady prodavaji bezne za desetinasobek.

Aladin
5. listopadu • 11:05

Vyndat filtr bez náhrady může jen mentální atlet. Nejlevnější řešení je zakoupit kvalitní čisticí kapalinu, cca.4tis a nechat to vyčistit. Pak se to musí řádně omýt a velmi důkladně nechat proschnout. V teplém a suchém prostředí pár dní. Následně je třeba v počítači nastavit výměnu filtru a rovnou tam zanést nějakou počáteční hodnotu zanesení. Protože vyčistit to lze tak na 75-90%. Více ne. A je minimálně na dalších 100tis km klid.Tuhle jsem na magistrále stál na semaforu za celkem pěkným Mercedesem S. Vypadal na něco kolem 5-7 let stáří. Při rozjezdu nám všem hodil takovou kouřovou clonu, že na 10m se k němu nikdo nepřiblížil. Mají to zapotřebí, si vůz takto kazit?

xjohny
5. listopadu • 11:37

To ovšem ale nebylo chybějícím filtrem jako spíš chipem nebo jinou úpravou či vadou motoru.

homat
5. listopadu • 17:19

pokud auto mělo mít filtr a kouřilo, tak ho nemělo. Nelze mít filtr a kouřit.

Driver
5. listopadu • 20:40

FAP DPF ani AdBlue nemají vliv na kouř! Kouř je práce motoru...

homat
5. listopadu • 21:43

viditelný černý kouř jsou saze, filtr má filtrační schopnost blížící se 100%, tzn. že za filtrem nejsou saze. Tak co pak kouří?

David
5. listopadu • 10:44

Priste aspon trochu odborne, zas to psal nakej kokot!!! Nejdriv se kouknete na protokol pro dieselovy motor, ktery dostanete od kontroly emisi, zadna kourivost se nemer, meri se jen dve hodnoty NOx a CO a na DPF opravdu nema vliv. A pokud je DPF vykuchano spravne tak to ani na STK nepoznaji.

Roman
3. května • 22:11

zlate aaa auto, jsem stastny ze muzu mit auto od nich.

Tycoon
5. listopadu • 18:54

Nejdřív se tam koukni ty. U dieselů se měří kouřivost, u zážehových motorů CO a uhlovodíky. NOx se neměří u ničeho.

Roman
1. května • 23:07

tri roky jezdim s autem od acek a perfektni

homat
5. listopadu • 17:21

tady se asi někdo podíval špatně, co? ;-)Jinak co to je správně vykuchaný filtr, to je jako, že mu nepraskne žlučník?

petr
5. listopadu • 11:47

Tak já na protokol z emisí z roku 2014 koukám a vidím tam dvě hodnoty, první je kouřivost (1/m) a druhá "Rozpětí hodnot kouřivosti čtyř po sobě jdoucích měření (1/m).
NOx se neměří a CO + HC se měří u benzínu.

Zdenek
19. dubna • 21:48

Já jsem stastny za moji octavecku z Acek. pecka stav super cena zadne problemy.

Adolf
5. listopadu • 9:59

Mělo být napsáno: Neměly by projít.B-]

jo
5. listopadu • 10:28

Pěkná reklama na esa. Takže nemají v nabídce žádné auto s nefunkčním nebo vymontovaným filtrem pevných částic? Nevěřím..
Nebo taková auta jen prodávají,ale nevykupují?

Hanibal
3. dubna • 22:22

proto bych si nikdy tam nic nekoupil.. ja jsem stastny s vozem z aaa

Petr
5. listopadu • 9:48

Projdou kontrolou na STK.

Doporučujeme

Články odjinud