Auto Union Type C e-tron: konečně smysluplný elektromobil

Automobilka Audi příští měsíc na 62. veletrhu hraček v Nurembergu (opravdu je to Nuremberg a nikoli Norimberk) představí prototyp Auto Union Type C e-tron. Že by další elektromobil, tentokrát v retro stylu? Tak trochu ano, ale o auto v pravém smyslu slova nejde.

Nový e-tron je totiž zmenšeninu historického Auto Unionu v poměru 1:2 a určen je hlavně dětem. Poskládat by se do něj nicméně měl zvládnout i dospělý s výškou do 180 cm. „Vůz” je 2 320 mm dlouhý a 970 mm široký.

Minimonopost je vzpomínkou na fenomenální úspěchy „stříbrných šípů“ ze třicátých let minulého století, ale jeho technika je veskrze dnešní. Jak již název e-tron naznačuje, o pohon se stará elektromotor o výkonu 1,5 koně (1,1 kW) s točivým momentem 60 Nm, což vozítku, opatřenému také zpětným chodem, umožní dosažení rychlosti 30 km/h. Li-ionové akumulátory mu zajistí dojezd přibližně 25 km a lze je za 2 hodiny dobít z běžné zásuvky na 230 V.

Možná jde o první opravdu rozumné použití techniky elektromobilů s ohledem na její současné možnosti. O smyslupnosti jejího nasazování do skutečných aut máme v tuto chvíli řadu pochybností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auto Union Type C e-tron
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků