Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

V prosinci 2006 představil Tetsuro Toyoda, prezident Toyota Industries Corporation, projekt s hodně bombastickým názvem Auto snů. Jeho cílem bylo podnítit mladé inženýry k tomu, aby přinášeli nové nápady.

Projekt svedl dohromady 40 mladých specialistů společnosti a jejich nejnovějším počinem se stal KU:RIN, vůz poháněný motorem na stlačený vzduch. (Jeho název je velmi případný, v japonštině znamenají slova „ku“ vzduch a „rin“ kolo.)

Klepněte pro větší obrázek
Vůz stvořila skupina 40 inženýrů společnosti Toyota Industries Corporation ve svém volném čase.

Proč vymysleli zrovna vůz poháněný vzduchem? Toyota Industries Corporation je největší světový dodavatel kompresorů pro klimatizace automobilů, ročně dodá kolem 20 milionů jednotek. Kompresor se používá ke stlačení chladiva a představuje klíčový prvek pro systém klimatizace. Motor ve voze KU:RIN však využívá kompresor v opačném smyslu - rozšiřováním stlačeného vzduchu vzniká síla, která pohání vozidlo.
 
I když je motor na stlačený vzduch malý a lehký, je vysoce výkonný. Důkazem je to, že vůz už má za sebou první rekordní zápis. Na zkušební dráze Japonského výzkumného ústavu automobilů ve městě Shirosato, v prefektuře Ibaraki, mu byla naměřena rychlost 129,2 km/h. Tým chce, aby byl tento výkon zapsán do Guinnessovy knihy rekordů.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků