Auto roku 2013 v ČR: zvítězil Volkswagen Golf

Dvaatřicetičlenná odborná porota složená z motoristických novinářů a publicistů zvolila Autem roku 2013 v České republice vůz Volkswagen Golf. Na druhém místě skončila Toyota GT-86 a na třetím místě Mazda CX-5.

Ve finále byly i BMW 3, Ford B-Max, Mercedes A.

Největším překvapením letošního klání bylo zcela jistě to, že se do finále neprobojovala Škoda Rapid.

Soutěž uspořádalo Sdružení automobilového průmyslu spolu se Svazem dovozců automobilů a kluby motoristických novinářů a publicistů.

Od letošního roku je v Česku opět pouze jedna soutěž o Auto roku. Skončilo tak čtyřleté období, kdy vedle sebe fungovala odborná anketa Klubu motoristických novinářů (KMN) a soutěž pořádaná Svazem dovozců aut (SDA) a Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP).

Anketa probíhá podle mezinárodních pravidel Car of The Year, kterými se dosud řídil KMN.

Hlas veřejnosti

Doprovodného hlasování veřejnosti se zúčastnilo kolem 70 000 lidí. V šesti kategoriích respondenti vybrali jako nejlepší městský vůz Renault Clio, v nižší střední třídě Škodu Rapid, ve střední a vyšší střední BMW 6 Gran Coupé, mezi sportovními auty Toyotu GT86 a v kategorii terénních a velkoprostorových Mercedes GL.

Volkswagen | Ford | BMW | Mercedes-Benz | Názory | Mazda | Auto roku v ČR

Auto roku v ČR 2013: kdo je náš favorit?

Dacia | Zajímavosti | Volkswagen | Ford | Byznys | BMW | Mercedes-Benz | Hyundai | Fiat | Honda | Toyota | Audi | Volvo | Názory | Lexus | Citroën | Chevrolet | Mazda | Subaru | Kia | Bentley | Auto roku v ČR

Auto roku 2013 v ČR: letošní nominace obsahuje 37 novinek

 
 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků