Auto roku 2013 (COTY): vítězem je Volkswagen Golf

Volkswagen Golf se stává evropským Autem roku 2013 (COTY). Zvítězil s drtivým náskokem.

Sedmá generace modelu Volkswagen Golf se stává držitelem titulu Auto roku 2013 a po Renaultu Clio je teprve druhým automobilem v dějinách této ankety, jemuž se podařilo dosáhnout na nejvyšší příčku dvakrát. Poprvé se Autem roku stal Volkswagen Golf třetí generace, a to v roce 1992. Na Volkswagenu Golf VII porota nejvýše hodnotila zejména jeho celkovou vyváženost, bezpečnost, hospodárnost a komfort.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
1. VW Golf, 2. Toyota GT86, 3. Volvo V40

Golf zvítězil s výrazným náskokem. Získal v součtu 414 bodů, přičemž druhý model v pořadí v podobě Toyoty GT86 jen 202 bodů. Na bronzem hodnocené příčce se usadilo Volvo V40 se ziskem 189 bodů. V osmičce finalistů COTY dělaly těmto třem vozům společnost modely Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Class, Peugeot 208 a Renault Clio. Pro zajímavost: volba Auta roku 2013 v ČR dopadla velmi podobně, jen na třetím místě se místo Volva V40 objevila Mazda CX-5.

Zajímavosti | Fascinace | Premiéry | Názory

Autem roku 2012 (COTY) se stává Opel Ampera

Vítězstvím Volkswagenu Golf VII se titul po dvou letech vrací k modelu s konvenčním pohonem. V roce 2011 totiž zvítězil elektromobil Nissan Leaf a vloni pak plug-in hybrid Opel Ampera. Důvodem ale bude nejspíš to, že letos se do nejužšího výběru žádná podobná alternativa nedostala…

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků