Auto roku 2011 Nissan Leaf v Česku? Zatím ne. Víme proč

Tahle slova nejvyššího představitele značky Nissan pro střední Evropu, která zazněla na setkání s novináři při představení Nissanu Micra DIG-S v Postupimi, zamrzela:

“Elektromobil Leaf, světové Auto roku 2011, v Česku zatím prodávat nehodláme. Máme pro to tři důvody: jednak ve vaší zemi není připravena infrastruktura, chybějí dobíjecí stanice. Zadruhé vláda se k rozvoji elektromobility staví vlažně. A za třetí necítíme silný zájem ze strany zákazníků.“

Na dotaz Autorevue, kdy by se situace mohla změnit, odpověděl Philippe Saillard takto: „V září chystáme v Praze velkou akci, kde bychom chtěli Leaf představit. Pak uvidíme.“

Leaf, první masově vyráběný elektromobil, se zatím prodává velmi dobře v USA a v Japonsku, rozbíhají se prodeje v západní Evropě. Ve Spojených státech například letos Nissan prodal 3875 Leafů - jen v červnu pak 1708! Dosud vedoucí Chevrolet Volt už je pozadu. Letos si ho zatím koupilo v USA 2745 motoristů.

Nissan očekává, že letos prodá jen v USA 12 000 vozů Leaf. Chce jich zde však prodávat ročně 200 000. 
 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků