Auto roku 2010: Škoda Yeti je mezi finalisty

Volba Evropského auta roku se blíží do finále a porota COTY nyní zveřejnila sedm statečných, kteří se o tento titul pro rok 2010 utkají.

Pokud se tážete, zda se do této vybrané společnosti opravdu dostala Škoda Yeti, odpovíme kladně. Ať již máme názor na současné škodovky jakýkoli, jedná se jistě o úspěch. Vloni se Superb do tohoto výběru nedostal, ale škodovkám se v COTY (Car of the Year) zatím docela daří, ačkoli na titul zatím čekají (dostaneme se k tomu v závěru tohoto článku).

Finalisté zatím mají stejné naděje a jejich abecední seznam zní následovně: Citroen C3 Picasso, Mercedes-Benz E-Class, Opel/Vauxhall Astra, Peugeot 3008, Škoda Yeti, Toyota iQ a Volkswagen Polo. Je třeba dodat, že anketa COTY patří k nejrespektovanějším soutěžím svého druhu, a to i za hranicemi evropského regionu. Vděčí za to nejen propracované metodice hodnocení, ale také pětačtyřicetileté tradici. 

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Yeti

Jak je vidět, budoucí Auto roku 2010 se bude opět rekrutovat vesměs z menších vozů, jež zákazníky i porotce oslovují především glorifikovaným, ale dosti vágním poměrem ceny k užitné hodnotě s dalším zřetelem k ekologii provozu, ovšem žádný útok hybridů nečekejte. Jedinou výjimkou v těchto trendech je Mercedes nové řady E, ale pouze částečně. Například provedení E200 CDI s označením BlueEfficiency je totiž mimořádně hospodárným, ačkoli nepříliš levným vozem. Pravdou je, že výkon 136 koní (100 kW) pravděpodobně není u podobného stroje nikterak oslnivou hodnotou a ani v menší řadě C, kde se tento motor má brzy také objevit, zřejmě příliš parády nenadělá. 

Do klání o titul COTY zasáhla škodovka teprve po listopadové revoluci a následném spojení s koncernem Volkswagen. Felicia se v soutěži Auto roku 1996 umístila na šestém místě, titul tehdy získala dvojčata Fiat Brava/Bravo. Octavia I byla první Škodovkou, jež naplno využila know-how koncernu VW a představovala definitivní tečku za temným půlstoletím, během něhož se české vozy propadly ze světové špičky až hluboko pod průměr. Její vlastnosti byly v ročníku 1997 odměněny čtvrtým místem. Při volbě Auta roku 2000 se tehdy nová Fabia opět dostala do finále a umístila se znovu na slušném čtvrtém místě. Nový Superb, jak jsme již zmínili, skončil loni za hranicí nejlepším sedmičky. Jak se bude letos dařit Yetimu, to je otázka... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C3 Picasso / Mercedes E-Class / Opel Astra 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008 / Toyota iQ / VW Polo
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků