Auto roku 2010: Škoda Yeti je mezi finalisty

Volba Evropského auta roku se blíží do finále a porota COTY nyní zveřejnila sedm statečných, kteří se o tento titul pro rok 2010 utkají.

Pokud se tážete, zda se do této vybrané společnosti opravdu dostala Škoda Yeti, odpovíme kladně. Ať již máme názor na současné škodovky jakýkoli, jedná se jistě o úspěch. Vloni se Superb do tohoto výběru nedostal, ale škodovkám se v COTY (Car of the Year) zatím docela daří, ačkoli na titul zatím čekají (dostaneme se k tomu v závěru tohoto článku).

Finalisté zatím mají stejné naděje a jejich abecední seznam zní následovně: Citroen C3 Picasso, Mercedes-Benz E-Class, Opel/Vauxhall Astra, Peugeot 3008, Škoda Yeti, Toyota iQ a Volkswagen Polo. Je třeba dodat, že anketa COTY patří k nejrespektovanějším soutěžím svého druhu, a to i za hranicemi evropského regionu. Vděčí za to nejen propracované metodice hodnocení, ale také pětačtyřicetileté tradici. 

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Yeti

Jak je vidět, budoucí Auto roku 2010 se bude opět rekrutovat vesměs z menších vozů, jež zákazníky i porotce oslovují především glorifikovaným, ale dosti vágním poměrem ceny k užitné hodnotě s dalším zřetelem k ekologii provozu, ovšem žádný útok hybridů nečekejte. Jedinou výjimkou v těchto trendech je Mercedes nové řady E, ale pouze částečně. Například provedení E200 CDI s označením BlueEfficiency je totiž mimořádně hospodárným, ačkoli nepříliš levným vozem. Pravdou je, že výkon 136 koní (100 kW) pravděpodobně není u podobného stroje nikterak oslnivou hodnotou a ani v menší řadě C, kde se tento motor má brzy také objevit, zřejmě příliš parády nenadělá. 

Do klání o titul COTY zasáhla škodovka teprve po listopadové revoluci a následném spojení s koncernem Volkswagen. Felicia se v soutěži Auto roku 1996 umístila na šestém místě, titul tehdy získala dvojčata Fiat Brava/Bravo. Octavia I byla první Škodovkou, jež naplno využila know-how koncernu VW a představovala definitivní tečku za temným půlstoletím, během něhož se české vozy propadly ze světové špičky až hluboko pod průměr. Její vlastnosti byly v ročníku 1997 odměněny čtvrtým místem. Při volbě Auta roku 2000 se tehdy nová Fabia opět dostala do finále a umístila se znovu na slušném čtvrtém místě. Nový Superb, jak jsme již zmínili, skončil loni za hranicí nejlepším sedmičky. Jak se bude letos dařit Yetimu, to je otázka... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C3 Picasso / Mercedes E-Class / Opel Astra 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008 / Toyota iQ / VW Polo
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků