Auto roku 2010: Škoda Yeti je mezi finalisty

Volba Evropského auta roku se blíží do finále a porota COTY nyní zveřejnila sedm statečných, kteří se o tento titul pro rok 2010 utkají.

Pokud se tážete, zda se do této vybrané společnosti opravdu dostala Škoda Yeti, odpovíme kladně. Ať již máme názor na současné škodovky jakýkoli, jedná se jistě o úspěch. Vloni se Superb do tohoto výběru nedostal, ale škodovkám se v COTY (Car of the Year) zatím docela daří, ačkoli na titul zatím čekají (dostaneme se k tomu v závěru tohoto článku).

Finalisté zatím mají stejné naděje a jejich abecední seznam zní následovně: Citroen C3 Picasso, Mercedes-Benz E-Class, Opel/Vauxhall Astra, Peugeot 3008, Škoda Yeti, Toyota iQ a Volkswagen Polo. Je třeba dodat, že anketa COTY patří k nejrespektovanějším soutěžím svého druhu, a to i za hranicemi evropského regionu. Vděčí za to nejen propracované metodice hodnocení, ale také pětačtyřicetileté tradici. 

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Yeti

Jak je vidět, budoucí Auto roku 2010 se bude opět rekrutovat vesměs z menších vozů, jež zákazníky i porotce oslovují především glorifikovaným, ale dosti vágním poměrem ceny k užitné hodnotě s dalším zřetelem k ekologii provozu, ovšem žádný útok hybridů nečekejte. Jedinou výjimkou v těchto trendech je Mercedes nové řady E, ale pouze částečně. Například provedení E200 CDI s označením BlueEfficiency je totiž mimořádně hospodárným, ačkoli nepříliš levným vozem. Pravdou je, že výkon 136 koní (100 kW) pravděpodobně není u podobného stroje nikterak oslnivou hodnotou a ani v menší řadě C, kde se tento motor má brzy také objevit, zřejmě příliš parády nenadělá. 

Do klání o titul COTY zasáhla škodovka teprve po listopadové revoluci a následném spojení s koncernem Volkswagen. Felicia se v soutěži Auto roku 1996 umístila na šestém místě, titul tehdy získala dvojčata Fiat Brava/Bravo. Octavia I byla první Škodovkou, jež naplno využila know-how koncernu VW a představovala definitivní tečku za temným půlstoletím, během něhož se české vozy propadly ze světové špičky až hluboko pod průměr. Její vlastnosti byly v ročníku 1997 odměněny čtvrtým místem. Při volbě Auta roku 2000 se tehdy nová Fabia opět dostala do finále a umístila se znovu na slušném čtvrtém místě. Nový Superb, jak jsme již zmínili, skončil loni za hranicí nejlepším sedmičky. Jak se bude letos dařit Yetimu, to je otázka... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C3 Picasso / Mercedes E-Class / Opel Astra 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008 / Toyota iQ / VW Polo
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků