Auto roku 2010: seznam kandidátů je na světě

Známe jména vozů, které se letos zapojí do boje o titul evropského Auta roku (Car od the Year). Škoda Yeti mezi nimi nechybí.

Anketa Car of the Year (COTY) patří k nejrespektovanějším soutěžím svého druhu a svojí vytříbenou metodikou, tradicí nebo osobnostmi zasedajícími v porotě náleží k vůbec nejprestižnějším. A to i přesto, že se soustředí na automobily nabízené na evropském trhu. Nyní byl zveřejněn seznam nových vozů, z nichž se bude vybírat laureát pro ročník 2010.

V této sestavě nalezneme šrokou škálu automobilů od luxusních sedanů přes výkonné sporťáky až po superúsporné minivozy. Požadavky na nominaci vozů jsou v této první fázi docela benevolentní, tyto automobily musí být v době hlasování k dispozici alespoň na pěti evropských trzích a musí existovat reálný předpoklad, že se jich bude ročně prodávat alespoň 5 000 kusů.

Pro nás je jistě potěšující, že mezi kandidáty figuruje Škoda Yeti, která jistě bude chtít navázat na relativní úsěch Superbu z loňského ročníku ankety, který skončil na celkovém šestém místě.

V kompetentní jury zasedá pět desítek členů z třiadvaceti evropských zemí z řad expertů v automobilovém průmyslu a novinářů. Národnostní početní zastoupení je poměrně upraveno podle velikosti daných trhů, po šesti zástupcích tak zde mají Německo, Velká Británie, Francie, Itálie a Španělsko.

Vloni v anketě Car of the Year zvítězil Opel Insignia, u něhož porotci vyzdvihovali jeho vzhled a pokrokové technologie. V předchozích letech si primát odnesly vozy Fiat 500 a Ford S-Max. Letošní vítěz bude vyhlášen 30. listopadu.

Nyní si seznam adeptů představme. Téměř všechny nominované vozy jsme vám na našicj stránkách blíže představili, nebo jsme je pro vás otestovali. Pokud tedy budete mít zájem o více informací o tom kterém voze, použijte hledání v pravé horní části této stránky.

Seznam kandidátů COTY 2010

Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4

 

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze
 

Klepněte pro větší obrázek

Citroen C3 Picasso
 

Klepněte pro větší obrázek

Ford Ka
 

Klepněte pro větší obrázek

Honda Insight
 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai i20
 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai ix55
 

Klepněte pro větší obrázek

Kia Sorento
 

Klepněte pro větší obrázek

Kia Soul
 

Klepněte pro větší obrázek

Land Rover Discovery IV
 

Klepněte pro větší obrázek

Lexus RX 450h
 

Klepněte pro větší obrázek

Mazda3
 

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes E-Class
 

Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi Colt
 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan 370Z
 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan Cube
 

Klepněte pro větší obrázek

Opel/Vauxhall Astra
 

Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 3008
 

Klepněte pro větší obrázek

Porsche Panamera
 

Klepněte pro větší obrázek

Renault Scenic
 

Klepněte pro větší obrázek

Seat Exeo
 

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Yeti
 

Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy
 

Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Alto/Nissan Pixo
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Avensis
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota iQ
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Prius
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Urban Cruiser
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Verso
 

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Polo

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků