Auto roku 2009: Alfa Mi.To to být nemusí

(aktualizováno) Výsledky Auta roku 2009 nakonec předčasně vyzrazeny nebyly, o rozruch se postarali američtí novináři.

Podobně zářily palcové titulky v médiích ještě před několika dny. Vše nasvědčovalo tomu, že již známe automobil, který se bude pyšnit titulem Auto roku 2009. A bylo by to řádné faux pas, neboť termín jeho vyhlášení byl letos stanoven až na 17. listopadu v Paříži. Nakonec si organizátoři ankety mohou oddychnout, o blamáž se nepostarali jejich lidé, ale omyl amerických novinářů.

Nakonec se totiž ukázalo, že světové agentury zaměnily italskou anketu za oficiální Auto roku (COTY) a lavina se rozjela. Tuto jízdu po vedlejší koleji zřejmě rozjeli novináři z Detroit Free Press, kteří na základě dokumentu, jež měl omylem obsahovat i pořadí letošního Auta roku, zveřejnili nejen jméno vítěze COTY 2009, ale i stav na dalších dvou příčkách, a to včetně bodových zisků. U nás tuto nepravdivou informaci šířila i ČTK a s politováním nutno dodat, že jsme se jí chytli i my. A dezinformace se rychlostí blesku rozšířila po celém světě. Teprve favorizace Lancie Delty, jež se v nominaci na COTY 2009 vůbec neobjevila, vyvolala potřebu revize. Nyní je třeba definitivně uvést věci do pořádku.

U italských novinářů vyhrála Alfa Romeo MiTo ziskem 462 bodů. Na druhém místě skončila Lancia Delta s 348 body a na třetím pak Ford Fiesta s 295 body. Třetí místo získal Citroën C5. Alfa Romeo MiTo pak skutečně patří k finalistům Car of the Year 2009, podobně jako Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane, Škoda Superb a Volkswagen Golf.

O letošním ročníku COTY jsme vás informovali zde, Alfu Mi.To na tomto, Lancii Deltu na tomto a novou Fiestu pak na tomto místě. Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo, stále možný vítěz titulu Auto roku 2009
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků