Auto nižší střední třídy opět stojí méně než 300 000 Kč. Nabídne ho Fiat

Po letech soustavného zvyšování cen nových aut na českém trhu přichází nyní dobrá zpráva od Fiatu. Jejich model Tipo s karosérií hatchback lze koupit od 299 900 Kč.

Kompletní ceník svého nového modelu Tipo hatchback zveřejnila automobilka Fiat. Prozrazuje, že se tento zástupce vozů v kategorii nižší střední třída dá pořídit za méně než tři sta tisíc korun, což je nejméně ze všech srovnatelných konkurentů. Pod touto hranicí se ještě před několika lety nacházela řada srovnatelně velkých aut, v posledních měsících pak už žádné.

Například Kia Cee´d je o pět tisíc dražší, Škoda Rapid Spaceback o deset tisíc, Ford Focus o dvacet, Seat Leon o dvaadvacet tisíc a Opel Astra o 30 000 Kč.

Kombi | Hatchbacky | Fiat | První svezení

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Za zmíněnou sumu získá zájemce tipo se základním benzinovým motorem 1,4. Jde o čtyřválec s maximálním výkonem 70 kW (95 koní). Auto dosahuje maximální rychlosti 185 kilometrů v hodině, z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí během 12,1 sekundy a kombinovaná spotřeba v laboratorním režimu má činit 5,7 litru.

Výbava samozřejmě není kompletní, ale zahrnuje třeba také manuální klimatizaci a rádio. Dále centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okénka a šestici airbagů. Auto v této specifikaci jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech.

Verze se stejným motorem, ale s lepší výbavou označenou Plus, stojí 329 900 Kč. Zákazník za tyto peníze získá navíc o palec větší kola, LED světla pro denní svícení, lakované kryty zrcátek a kliky, elektrické ovládání rovněž pro zadní okna, třetí zadní hlavovou opěrku, ovládání rádia na volantu a větší brzdové kotouče.

Nejvyšší stupeň výbavy Lounge je pak už spojen pouze se silnějším (stodvacetikoňovým motorem) a stojí přesně o sto tisíc korun více než auto základní specifikace. Ve výbavě pak už ale například jsou také kola z lehkých slitin, mlhovky, automatická klimatizace, tempomat či přední loketní opěrka.

Kromě základního motoru se vůz nabízí ještě se zmíněnou 1,4 Multijet (120 koní) a stejně výkonnou čtrnáctistovkou přebudovanou na spalování LPG. Ten, kdo bude chtít automat, dostane spolu s ním i 110koňový agregát s kubaturou 1,6 litru.

Nabídka dieselových motorů zahrnuje 1,3 Multijet (95 koní) a 1,6 Multijet (120 koní). Ten může být spojen jak s manuální, tak i automatickou převodovkou.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků