Auto ESA zvyšuje prodeje v době krize o 18 %

I v době, kdy téměř všechna odvětví automobilového průmyslu a obchodu s automobily hlásí velké propady, zvyšuje Auto ESA prodeje automobilů. Oproti loňskému roku mu stouply prodeje o 18 %. Přitom ostatním velkým hráčům na trhu klesly prodeje v průměru až o třetinu.

„Ostatní velké autobazary zavírají pobočky a potýkají se s poklesem prodeje. Nám se i přes výrazný pokles trhu stále daří přilákat nové zákazníky. Vysvětlujeme si to především širokou nabídkou doplňkových služeb, finančním servisem a orientací na zákazníka,“ objasňuje příčiny nárůstu prodejů obchodní ředitel Auto ESA Tomáš Svoboda.

Ekonomický propad nepociťují pouze prodejci automobilů, ale také finanční společnosti zajišťující úvěry, leasingy nebo pojištění. Celkový pokles prodejů aut na splátky v ČR činí až 20 %. „Vysvětlujeme si to obavami zákazníků z budoucnosti a jejich schopnosti splácet. Proto jim také jako bonus nabízíme výhodné finanční služby, jako je možnost pojištění rizik splátek v případě ztráty zaměstnání nebo
0% akontace. Nabízené nadstandardní služby a nabídky podporují financování na splátky. I přes celkový pokles finančních služeb, využívá 44 % našich klientů leasing nebo úvěr při pořízení vozu v hodnotě vyšší než 80 000 Kč,“ vysvětluje chování zákazníků v době ekonomické krize manažerka pro finanční produkty Auto ESA Marcela Pikalová.

Největší zájem ze strany zákazníků je stále o české vozy Škoda, které tvoří přibližně třetinu prodejů. To je dáno také tím, že Škoda disponuje nejširší servisní sítí. Následuje Ford s modely Focus a Mondeo, dále pak Volkswagen Passat, Peugeot 307, Opel Astra, Renault Laguna a Citroen C5.

Klepněte pro větší obrázek
Stav trhu s automobily
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků