Auto ESA odmítá až 70 % vozů kvůli právním a technickým vadám

Mezi nejčastější problémy při výkupu ojetého automobilu patří špatný technický stav vozidla nebo různé právní a technické vady, jako např. exekuce nebo stočené kilometry. Auto ESA jako druhý největší hráč na trhu ojetými automobily proto v rámci přijímacího řízení odmítne až 70 % nabízených vozů.

Nejčastějším problémem při výkupu ojetého automobilu je špatný stav vozidla nebo nepřiměřená požadovaná cena. Z hlediska právních a technických vad se pak jedná zejména o automobily, na něž je uvalená exekuce – těch Auto ESA eviduje až 60 za měsíc. Druhou nejčastější vadou je pak podvodná manipulace s tachometrem, které přijímací technici v Auto ESA zdárně odhalí až u 20 % z nabízených vozů. Automobilů v leasingu, které chtějí jejich uživatelé nekalým způsobem prodat, je dnes naopak již minimum.

Každý automobil, který autobazar Auto ESA vykupuje, je prověřen. Mezi kontrolní mechanismy patří zejména prověřování přes Cebia Report, Registr odcizených vozidel Policie ČR, Registr leasingových společností, Auto Tracer nebo ve veřejných databázích, mezi které patří například obchodní či živnostenský rejstřík.

„Díky striktním procesům, které máme v Auto ESA nastavené, se nám úspěšně daří odhalovat problémové vozy. Odmítáme až 70 % vozidel, která jsou nám nabízena k dalšímu prodeji, z důvodů různých právních nebo technických vad,“ řekl Tomáš Svoboda, obchodní ředitel Auto ESA. „Jako velmi rizikový proto vidíme přímý nákup vozů  - tzv. „na ulici“. Zákazník v takovémto případě nemá žádnou záruku, že vůz nepochází z trestné činnosti, není ve špatném technickém stavu nebo na něj není uvalená exekuce. V Auto ESA vozy důkladně prověřujeme,“ dodal pan Svoboda.

„O funkčnosti našich kontrolních procesů svědčí rovněž nedávný případ zadržení vozidel hledaných policií ČR právě díky pečlivé kontrole našich techniků a okamžitému přivolání Policie ČR. Při prověřování původu vozidel označil Cebia Report tato vozidla jako hledaná. Muže, kteří k nám přijeli vozy prodat, jsme předali Policii ČR,“ dodal k tomuto konkrétnímu případu pan Svoboda.

Zdroj: Auto Esa
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků