Auto ESA odmítá až 70 % vozů kvůli právním a technickým vadám

Mezi nejčastější problémy při výkupu ojetého automobilu patří špatný technický stav vozidla nebo různé právní a technické vady, jako např. exekuce nebo stočené kilometry. Auto ESA jako druhý největší hráč na trhu ojetými automobily proto v rámci přijímacího řízení odmítne až 70 % nabízených vozů.

Nejčastějším problémem při výkupu ojetého automobilu je špatný stav vozidla nebo nepřiměřená požadovaná cena. Z hlediska právních a technických vad se pak jedná zejména o automobily, na něž je uvalená exekuce – těch Auto ESA eviduje až 60 za měsíc. Druhou nejčastější vadou je pak podvodná manipulace s tachometrem, které přijímací technici v Auto ESA zdárně odhalí až u 20 % z nabízených vozů. Automobilů v leasingu, které chtějí jejich uživatelé nekalým způsobem prodat, je dnes naopak již minimum.

Každý automobil, který autobazar Auto ESA vykupuje, je prověřen. Mezi kontrolní mechanismy patří zejména prověřování přes Cebia Report, Registr odcizených vozidel Policie ČR, Registr leasingových společností, Auto Tracer nebo ve veřejných databázích, mezi které patří například obchodní či živnostenský rejstřík.

„Díky striktním procesům, které máme v Auto ESA nastavené, se nám úspěšně daří odhalovat problémové vozy. Odmítáme až 70 % vozidel, která jsou nám nabízena k dalšímu prodeji, z důvodů různých právních nebo technických vad,“ řekl Tomáš Svoboda, obchodní ředitel Auto ESA. „Jako velmi rizikový proto vidíme přímý nákup vozů  - tzv. „na ulici“. Zákazník v takovémto případě nemá žádnou záruku, že vůz nepochází z trestné činnosti, není ve špatném technickém stavu nebo na něj není uvalená exekuce. V Auto ESA vozy důkladně prověřujeme,“ dodal pan Svoboda.

„O funkčnosti našich kontrolních procesů svědčí rovněž nedávný případ zadržení vozidel hledaných policií ČR právě díky pečlivé kontrole našich techniků a okamžitému přivolání Policie ČR. Při prověřování původu vozidel označil Cebia Report tato vozidla jako hledaná. Muže, kteří k nám přijeli vozy prodat, jsme předali Policii ČR,“ dodal k tomuto konkrétnímu případu pan Svoboda.

Zdroj: Auto Esa
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků