Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz

Vývoj jde rychle dopředu a nákladní auto bez řidiče teď představil i ruský Kamaz. Jedná se zatím jen o prototyp, na kterém se zkouší především funkce systémů. Na demonstraci ve výrobním závodě už ale Kamaz jezdil úplně sám a podle výrobce spolehlivě reaguje na překážky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ruský Kamaz už také jezdí sám bez řidiče. Umí jet v koloně, vyhne se překážce a dokonce pozná, jestli může překážku přejet nebo ji musí objet

První prototypy autonomních Kamazů míří na zkušební polygony. Výrobce je bude testovat i v běžném provozu v okolí Moskvy. Stejně jako konkurence využívá i Kamaz data z 360° radaru, dalších senzorů a především ze systému GLONASS, což je ruská obdoba GPS.

Zajímavosti | SUV | Fascinace | Off-roady | Ostatní značky

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Náklaďák prozatím jezdí pomalu v testovacím režimu, ale umí rozeznat člověka od pevné překážky. Zatímco pevnou překážku objede, před člověkem zastaví. Auto lze naprogramovat i tak, aby rozpoznalo měkkou a deformovatelnou překážku od té nedoformovatelné. Rozliší tak třeba papírovou krabici od velkého kamene.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

O autonomní Kamaz už mají zájem důlní společnosti. Některé se nabídly, že umožní testování prototypů. Zájem projevila také ruská armáda, která chce autonomní Kamazy využívat k bezpečnému a spolehlivému zásobování jednotek v poli.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek