Autem roku 2012 (COTY) se stává Opel Ampera

17 komentářů

jimi
6. března • 19:15

To je vidět, že už dlouho žijí porotci mimo realitu...to by jeden z toho bl.l, ...politika.
To byly časy- Porsche 928, Audi 100...

Antiautomat
6. března • 7:54

uz vidim ako toho ''auta roku'' budu plne cesty. Zase klasicka zelena hovadina

frosty
5. března • 23:22

ano ano, dnešní totální vymletost mainstreamu čímkoliv co je "green" "eko" "bio" atd. je opravdu k pláči smutná

publicenemy
5. března • 16:18

Jasný, auto, který stojí přes 40 tisíc euro, přičemž jeho jedinou devizou je ušetření pár litrů benzínu, a to ještě jen v určitých situacích, vyhrálo. Na druhém místě je "revoluční" počin největší evropské automobilky, který přišel roky po svých hlavních konkurentech a navíc není bůhvíjak levný. Teprve až na třetím méstě je auto, které se dá považovat za masovku a racionální volbu. By mě zajímalo, podle jakých kritérií ti novináři vlastně hodnotí.

jardapro
5. března • 16:34

Nic proti Tvému názoru, ale ruku na srdce, dle Tvé reakce bychom ještě dnes jezdili na páru. Veliký dík, že Opel potažmo GM cpe peníze na výzkum a snaží se rozrazit vlny někam ku předu a není jako některé ostatní automobilky, které opodál sedí v křoví a a nic převratného nevyvíjí a jen civí jak jiní něco dělají... Nechtěl jsem mluvit o Škodovce, ale již se stalo... :-)

LOL
6. března • 12:43

Cituji:
The EPA also included in the Volt's fuel economy label a table showing fuel economy and electricity consumed for five different scenarios: 30, 45, 60 and 75 miles (121 km) driven between a full charge, and a never charge scenario. This information was included in order to make the consumers aware of the variability of the fuel economy outcome depending on miles driven between charges. Under the gasoline-only scenario (never charge), the 37 mpg-US (6.4 L/100 km; 44 mpg-imp) figure results from 35 mpg-US (6.7 L/100 km; 42 mpg-imp) city driving and 40 mpg-US (5.9 L/100 km; 48 mpg-imp) on the highway.[65]http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt... Mně to teda nepřijde jako zrovna úsporné auto. ;-) A k tomu ještě náklady na výměnu akumulátorů.. Nechtěl bych to ani za akční cenu 100000Kč :-D

Vana666
5. března • 19:15

A co asi tak v GM zkoumají ?. Že jsou současné akumulátory stále mizerné vědí všichni i bez výzkumu a vše ostatní je v současných elektromobilech vymyšleno, resp. GM nepřišel s ničím novým. Pouze se rozhodli že i přes poměrně bídné parametry to chtějí za každou cenu vyrábět.

publicenemy
5. března • 17:05

O tom to vůbec není, jen nechápu, co je na autě za milion, které má spotřebu prakticky stejnou jako Octavia GreenLine za poloviční cenu, tak převratného. Ano, progres musí být, nicméně v současnosti jsme ještě v situaci, kdy elektrická/hybridní auta jsou stále zoufale neefektivní a drahá. Proto mi tato ocenění pro auta, která jsou ve výsledku mnohem méně efektivní, než stará dobrá klasika, dostávají ocenění. Na to je pořád příliš brzy.

bigi
5. března • 23:35

Pokud s tím někdo nezačne a nebude zdokonalovat ty bídný parametry, tak to asi masovka nebude nikdy a bude to pořád stát mega, čili jinými slovy: tohle oceněnění není za praktičnost, ale za hledání a ukázání nových cest. Za dvacet let, kdy budeme všichni jezdit v elektromobilech a po Octavii Greenline neštěkne ani pes, přijde tahle volba všem úplně logická.

Vana666
6. března • 7:12

Souhlasím ať začnou (resp. ten vývoj probíhá kontinuálně už roky). Akorát že problém není na straně výrobců aut (ti je mají momentálně vyřešené solidně) ale výrobců akumulátorů. Takže můžeš vyvíjet kolik chceš Amper nebo Leafů a stejně to bude o ničem dokud nebudou baterky nebo jiný opravdu vhodný zdroj elektriky. Jenže baterky se vyvíjejí desítky let i pro jiné druhy použití takže velký tlak trhu tady je už dlouho, ale baterky přesto nejsou. Není to problém výrobců aut, je to dlouhodobě obecný problém elektroprůmyslu. Přes nesporné zlepšení v posledních letech je to furt málo, parametry by se měly zlepšit ještě aspoň desetkrát a pak elekromobily začnou jezdit. Auta na to už připravené jsou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jardapro
6. března • 12:08

Vážení přátelé, koukám jak se tu rozjela diskuse pod mojí odpovědí. Pokud mohu mluvit za sebe tak uvedu malý příklad mého využití automobilu přes týden. Od pondělí do pátku najezdím denně cca od 60 do 70 km a to téměř každý den.., řekněme že v pátek pojedu na víkend na chalupu 150 km tam, 150 zpět a 50 km v sobotu někam po okolí na chalupě. Celkem najedu 700 km, ale protože Ampera má v dnešní době výborný dojezd až 80 km na el.en. tak z celého týdne jedu zadarmo (pouze cena el.en.) od pondělí do pátku. Až v pátek večer 80 km za Prahou mi dochází kapacita akumulátoru a auto se přepíná na klasický benzínový motor, který má spotřebu kolem 5,7 l/100km, dalších 70km tedy jedu na benzín, stejně tak i v neděli večer z chalupy do Prahy. Za celý týden spotřebuji v benzínu celkem 140km což je 287kč při ceně 36 kč za natural. Pokud dnes mám jen klasické benzínové auto a budu s ním jezdit stejný týdenní model jako výše popsaný , těžko s ním přes celý týden budu po městě jezdit jen za 5,7 litrů na 100km, ale řekněme, že budu mít celotýdenní kombinovanou spotřebu u benzínového auta 7 litrů. Za týden 700km jen s benzínovým motorem při ceně 36l za natural je 1764Kč za uvedený týden oproti Ampere, která v benzínu spálila 287kč + plus nějaké drobné za el. en. Pokud by jste takto jezdili celý rok tak s klasickým autem, tak ročně projedete cca 84 700Kč S Amperou jen 13 800Kč plus nějaký ten proud z Vaší zásuvky... Tímto opravdu nerozumím zde některým úvahám, že celá tato strategie je naprosto k ničemu, že baterky nic nevydrží atd. atd... Ano, je stále co zdokonalovat a zkoumat, ale někdo se narozdíl od ostatních snaží. Třeba můj první mobil vážil skoro kilo, vydržel v provozu bez nabíječky 4 hodiny a SMS uměl jen přijímat ne odesílat, o foťáku nebo barevném dotykovém displeji se mi mohlo jenom zdát... a podívejte se jaké mobilní skvosty se po 15 letech dnes prodávají. Tak já opravdu nevím jak jinak dle některých příspěvků by mělo vypadat Auto Roku 2012 než co předvedla Ampera. Některé automobilky vymyslí za celý rok to, že udělají v autě ve dveřích schránku strčí vám tam deštník a tváří se, že je to to nejpřevratnější v automobilovém světě co kdo kdy mohl vymyslet....a zase jsem u té Škodovky...pardon A pak sednete do té zatracované Ampery a řeknete si pro sebe: to už ale nechám na každém z vás... Zdravím vás Jardapro

LOL
6. března • 12:52

tvé srandavýpočty, Jardo, by platily za předpokladu dlouhé životnosti akumulátorů. Jenže ono to je tak, že dnešní lithiové aku mají reálnou životnost cca 500 (max. 1000) nabití. O tom, že už po 300. nabití jejich kapacita klesne na cca 60-70% asi nemá smysl se dále zmiňovat.Dále je třeba si uvědomit, že hluboké vybíjení lithiovým aku hodně škodí, takže buď najedeš na jedno nabití hodně (ale baterky zničíš do 2 let), nebo málo (a pak je to jen víceméně drahá mrtvá váha).Apropos: dle http://gm-volt.com/2011/08/11/opel-ceo-share... ... stojí batterypack do Volta "lidových" cca 11000USD (tj. 1/4 ceny), i když marketingoví maňásci slibovali cenu poloviční v roce 2015 (což se asi s ohledem na "masovost" produkce těchto vehiklů nestane) - i tak je to pro tvou cenovou kalkulaci jistě zajímavý podnět... ;-)

Vana666
6. března • 12:40

Tak zrovna na příkladu předpotopních mobilů i prvních digifoťáků se mi potvrdilo, že je lépe s nákupem počkat do doby než technologie vyzraje a průkopnické období včetně předražených cen a omezené funkčnosti přenechat opravdovým fandům. A koukám že pro elektromobily to platí úplně stejně.

Vana666
5. března • 16:03

Opel Ampera, Opel Ampera ....to je to auto co v Americe přerušili jeho výrobu pro neprodejnost ? :-/

Vana666
6. března • 8:53

hele vidím dvě nesouhlasné reakce. To by mě zajímalo s čím dotyční nesouhlasí. Že by snad v Americe přerušili výrobu úplně jiné Ampery ? ;-)

asdf
5. března • 15:58

Njn, není nad německý auto B-]

DaewooMaster
6. března • 14:47

Vtipná nadsázka, jinak jak už tady padlo, na tomhle autě jsou (resp. budou) německé maximálně tak SPZky. Sranda je, že GM to v Evropě prý hodlá nabízet i jako původní Chevrolet Volt.

Doporučujeme

Články odjinud