Autem roku 2011 v Japonsku je hybrid, Honda CR-Z

S informacemi o výsledcích všemožných anket o auto roku se nyní pomalu začíná trhat pytel a ačkoli vás jimi nechceme nadměrně obtěžovat, pár z nich si pozornost zaslouží. Vedle tradiční ankety o evropské auto roku je to i pár regionálních soutěží z „kolébek moderního automobilismu”, mezi něž se nesporně řadí i Japonsko.

Tam navíc došlo k dosud výjimečnému výsledku, vítězem se totiž stal hybridní automobil. Podle automobilky Honda je to první hybridní sporťák, podle nás spíše obvyklý hybrid v neobvyklém hávu. Každopádně je to Honda CR-Z. Ta svedla tvrdý souboj o vítězství s Volkswagenem Polo, který nakonec poměrem hlasů 406:397 porazila. Polo navíc po hlasování 55 z celkových 60 porotců vedlo a až poslední pětice hlasujících zvrátila výsledek ve prospěch domácí automobilky. Sluší se dodat, že třetí místo obsadilo Suzuki Swift a čtvrté Peugeot RCZ.

Podoba nejlepší čtveřice je tak značně vzdálena od sedmičky finalistů, které zatím vybrali porotci evropské ankety. Částečně je to dáno jinou dobou příchodu toho či onoho modelu na japonský trh a odlišnými pravidly pro zařazení do soutěže (Polo v Evropě vyhrálo loni), z větší části ovšem odlišným vkusem a „regionálními zájmy” porotců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z v evropském provedení
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků