Autem roku 2011 v Japonsku je hybrid, Honda CR-Z

S informacemi o výsledcích všemožných anket o auto roku se nyní pomalu začíná trhat pytel a ačkoli vás jimi nechceme nadměrně obtěžovat, pár z nich si pozornost zaslouží. Vedle tradiční ankety o evropské auto roku je to i pár regionálních soutěží z „kolébek moderního automobilismu”, mezi něž se nesporně řadí i Japonsko.

Tam navíc došlo k dosud výjimečnému výsledku, vítězem se totiž stal hybridní automobil. Podle automobilky Honda je to první hybridní sporťák, podle nás spíše obvyklý hybrid v neobvyklém hávu. Každopádně je to Honda CR-Z. Ta svedla tvrdý souboj o vítězství s Volkswagenem Polo, který nakonec poměrem hlasů 406:397 porazila. Polo navíc po hlasování 55 z celkových 60 porotců vedlo a až poslední pětice hlasujících zvrátila výsledek ve prospěch domácí automobilky. Sluší se dodat, že třetí místo obsadilo Suzuki Swift a čtvrté Peugeot RCZ.

Podoba nejlepší čtveřice je tak značně vzdálena od sedmičky finalistů, které zatím vybrali porotci evropské ankety. Částečně je to dáno jinou dobou příchodu toho či onoho modelu na japonský trh a odlišnými pravidly pro zařazení do soutěže (Polo v Evropě vyhrálo loni), z větší části ovšem odlišným vkusem a „regionálními zájmy” porotců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z v evropském provedení
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek