Autem roku 2011 v Japonsku je hybrid, Honda CR-Z

S informacemi o výsledcích všemožných anket o auto roku se nyní pomalu začíná trhat pytel a ačkoli vás jimi nechceme nadměrně obtěžovat, pár z nich si pozornost zaslouží. Vedle tradiční ankety o evropské auto roku je to i pár regionálních soutěží z „kolébek moderního automobilismu”, mezi něž se nesporně řadí i Japonsko.

Tam navíc došlo k dosud výjimečnému výsledku, vítězem se totiž stal hybridní automobil. Podle automobilky Honda je to první hybridní sporťák, podle nás spíše obvyklý hybrid v neobvyklém hávu. Každopádně je to Honda CR-Z. Ta svedla tvrdý souboj o vítězství s Volkswagenem Polo, který nakonec poměrem hlasů 406:397 porazila. Polo navíc po hlasování 55 z celkových 60 porotců vedlo a až poslední pětice hlasujících zvrátila výsledek ve prospěch domácí automobilky. Sluší se dodat, že třetí místo obsadilo Suzuki Swift a čtvrté Peugeot RCZ.

Podoba nejlepší čtveřice je tak značně vzdálena od sedmičky finalistů, které zatím vybrali porotci evropské ankety. Částečně je to dáno jinou dobou příchodu toho či onoho modelu na japonský trh a odlišnými pravidly pro zařazení do soutěže (Polo v Evropě vyhrálo loni), z větší části ovšem odlišným vkusem a „regionálními zájmy” porotců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z v evropském provedení
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků