Autem na dovolenou? Pozor na krádeže!

Vypravit se na dovolenou vlastním automobilem skýtá i v době mimořádně nízkých cen zájezdů cestovních kanceláří celou řadu výhod.

Jde hlavně o zachování neomezené volnosti cestování. Ovšem vyrazit autem do vzdálených krajů s sebou nese i mnoho rizik.

Je třeba uvědomit si, že při výjezdu do dalekých zákoutí naší planety zůstaneme na řešení jakýchkoli komplikací více méně sami. Jistě, doplňková pojištění mobility pomohou při nehodách či poruchách nejrůznějšího druhu, ovšem na řidiče na dlouhých cestách čeká celá řada dalších nebezpečí. Většina z nich se dotýká rozmanitých způsobů krádeží a dalších zásahů zvenčí. Ovšem dobrou zprávou je, že proti většině z nich se lze efektivně bránit. A nemusí to být nijak složité. „Velkou pozornost je třeba věnovat hlavně místům, kde své auto parkujeme. Vůz by měl stát vždy buď na dobře zajištěném, nebo alespoň frekventovaném místě,“ vysvětlil Jakub Pyšný, předseda představenstva e-shopu Kupuj pneu.

Z každodenního provozu jsme zvyklí na lehkomyslnost, s jakou řada našich řidičů k užívání svých automobilů přistupuje. Jde o celou sestavu prvků od zanedbávání péče o zevnějšek a technický stav vozu až po zajištění auta proti krádeži. Na dovolených bývá roztržitost řidičů ještě větší. I v horkém počasí je ale třeba zachovat si chladnou hlavu. Abyste na vysněnou dovolenou nemuseli vzpomínat ve zlém, buďte obezřetní. Navigace, telefony či tablety patří do uzavřených schránek v útrobách vozu, po uzamčení vozu se nesmí ani na chvíli ocitnout na zvenčí viditelném místě. Pokud je zavazadlový prostor přeplněn nákladem, je nutné překrýt jej například dekou.

„Auto je třeba vždy důkladně uzamknout a zajistit proti vniknutí či zcizení. Problémem se ale na dovolených stávají krádeže dílů,“ upozornil Jakub Pyšný z internetového obchodu Kupuj pneu. U frekventovaných modelů v čele se Škodou Octavií totiž stále častěji mizí komponenty včetně světlometů a karosářských dílů, které jsou šikovní lapkové schopni demontovat v obdivuhodně krátkém čase. „Velmi cenným artiklem jsou také litá kola. Proto doporučujeme investovat několik set korun do pojistných matic či šroubů. Na každém z kol stačí mít jeden z těchto prvků, pro jehož povolení je třeba mít k dispozici patřičný klíč či ‚mezikus‘ vkládaný mezi segment a klíč,“ doplnil Pyšný.

Pokud by na dovolené došlo k odcizení celého vašeho vozu, je nutné oznámit to neprodleně pojišťovně. Ta pak bude požadovat především záznam, že jste odcizení nahlásili tamní policii, a také usnesení o ukončení šetření policie. „Pojišťovna si na základě doručených prvotních podkladů vyžádá i originální doklady od vozidla, technický průkaz a osvědčení o technickém průkazu včetně klíčů od vozidla. Podle našich statistik dochází ke krádežím vozů nejčastěji na Slovensku nebo v Polsku,“ sdělil Petr Červinek, produktový manažer Triglav pojišťovny.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků