Auta ze Silicon Valley „objevují“ Evropu

Kalifornská firma Tesla Motors, výrobce sportovních elektromobilů Tesla Roadster, zakládá první prodejní a servisní středisko v kontinentální Evropě. Zatímco dosud prodávala roadstery jen ve Spojených státech a v Londýně, tento týden otevřela autosalon v Eindhovenu.
 
K rozhodnutí umístit centrum do Nizozemska přispěl fakt, že v tomto regionu jsou auta Tesly se stovkou registrací poměrně populární. Navíc se jí tak otevře trh i pro zákazníky z dalších zemí, jako jsou Německo, celý Benelux či Dánsko a Francie.

Klepněte pro větší obrázek

Tesla, jež sídlí v Silicon Valley, používá netradiční showroomy, známé spíše z retailu – loni najala exmanažera Applu a Gapu George Blankenshipa, aby jí vytvořil design a strategii prodejen. Navíc firma nabízí rozsáhlé služby, jako servisní prohlídky v místě bydliště.

Tesla nejprve fungovala z peněz privátních investorů, loni však upsala akcie na burze Nasdaq. Bylo to první IPO americké automobilky po uvedení Fordu v roce 1956. Úpis Tesle, která měla v předchozím roce obrat jen 126 milionů dolarů, vynesl 226 milionů dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Sportovní elektromobily Tesly představují raritu, na jedno dobití dojedou skoro 400 kilometrů při maximální rychlosti dvou set kilometrů za hodinu. Tesla Motors jich za necelých pět let výroby prodala 1800. Od příštího roku začne vyrábět prémiový sedan. Raritě roadsterů odpovídá i cena: začíná na 109 tisících dolarů.

Ve stopách Nikoly Tesly

Firma nese jméno srbského fyzika Nikoly Tesly, princip jehož motoru z roku 1882 využívá ve svých vozech. Tesla Motors spolupracuje s automobilkami na výrobě dílů do jejich aut – patří k nim Toyota RAV, mercedesy třídy A či Daimler Smart. Ostatně Daimler i Toyota mají v Tesle minoritní podíl.

Spoluzakladatelem a šéfem Tesly je Elon Musk, exředitel PayPalu a spoluautor jeho platebního systému. PayPal koupil eBay v roce 2002 za 1,5 miliardy dolarů. Musk působí i ve firmě SolarCity a společnosti SpaceX, která vyrábí vesmírné rakety a kterou rovněž zakládal.

Zdroj: www.E15
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků