Auta za 200 000 Kč: co za tyto peníze dostanete?

Podívejme se na to, co v rámci aktuálních nabídek českých importérů a dealerství s letošním podzimem dostanete za 200 000 Kč.

Metodika tohoto výběru bude tentokrát velmi jednoduchá. Pokusíme se vžít do role běžného zákazníka s požadavky běžného motoristy na automobil soukromého užívání, který si něco našetřil a podzimními plískanicemi se hodlá prohánět ve zcela novém osobním autě. Vůz hodlá pořídit za hotové, nehledá tedy žádné formy splátkového či jiného alternativního financování.

Chce auto nové (zřejmě hlavně kvůli zárukám) a má na ně připraveno rovných 200 000 Kč a nezaplatí ani o korunu více. Co mu dnes mohou značky nabídnout? V potaz budeme brát nejnižší ceny včetně akčních cen (s platností k datu publikace článku), zatímco nabídky individuálních prodejců z pochopitelných důvodů zohledňovat nebudeme.

Ačkoli ještě prakticky nedávno bylo prolomení hranice 200 000 Kč směrem dolů poměrně výjimečným zjevem, dnes vám můžeme nabídnout produkty hned 14 značek, z nichž některé v daném segmentu nenabízejí jen jeden, ale hned několik modelů.

Citroën

Automobilka Citroën nabízí pod hladinou 200 000 Kč několik možností. Pro nejmenší řadu Citroën C1 byla zavedena plošná sleva okolo 35 000 Kč, takže se pod tuto úroveň vešly všechny verze bez ohledu na počet dveří a výbavu. Například pětidveřový model Citroën C1 Furio stojí 169 900 Kč a nabízí třeba klimatizaci, dva airbagy, rádio s CD, mlhovky, denní svícení LED, posilovač řízení nebo elektrické ovládání oken a zámků.

Pod stanovenou hladinu se u Citroënu dostávají také větší vozy C3 z doprodejových sérií Furio 1,1i, Furio 1,4i a Selection 1,4i, jež stojí shodných 199 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1 / Citroën C3

Dacia

Také značka z Rumunska může za ceny pod 200 000 Kč nabídnout hned několik typů. Řada Logan čeká na svoji náhradu a z její původní nabídky zůstává už jen sedmimístný Logan MCV. Jeho ceny začínají na 184 900 Kč za pětimístné základní provedení Access, přičemž do konce října dostanete také zimní pneumatiky.

V paletě pětidveřového kompaktu Dacia Sandero lze volit hned z několika verzí. Nejlevnější provedení Access s motorem 1,2i/55 kW stojí 159 900 Kč, za lepší výbavu Live se připlácí 20 000 Kč a za motor 1,6i/62 kW dalších 10 000 Kč.

Za 199 900 Kč pak dostanete Sandero s motorem 1,6i/62 kW a výbavou Arctica zahrnující také palubní počítač, elektrická zrcátka a okna, centrál, mlhovky nebo klimatizaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV / Dacia Sandero

Fiat

Turínští vám nabídnou novou generaci modelu Fiat Panda, který v provedení Panda Pop 1,2i/51 kW stojí v rámci akčního ceníku 199 900 Kč, ale nabídne snad jen posilovač řízení, elektrická přední okna a zámky a čtveřici airbagů.

Pod hranici 200 000 Kč se v rámci akce dostanou také větší vozy Fiat Punto, mezi nimiž vyniká verze Punto Pop 1,2i/51 kW v edici Cool, která stojí 199 900 Kč a vyznačuje se manuální klimatizací a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Panda / Fiat Punto
 

Ford

Nejlevnějším modelem značky Ford je základní řada Ford Ka. Ta je v provedení Ka Trend 1.2i/51 kW v rámci limitované fotbalové série Ford Championship Edition k mání za 179 990 Kč.

Nicméně náš modelový zákazník si jistě s chutí připlatí 10 000 Kč za paket Trend Plus, který zahrnuje například klimatizaci nebo rádio s CD a MP3 a vstupem AUX. A to mu ještě zbude 8 000 Kč na metalízu… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka

Hyundai

U Hyundaie pořídíte pod 200 tis. Kč celou řadu Hyundai i10 s výjimkou výkonnější verze 1,25i/62,5 kW. Modely i10 1,1i/50,8 kW získáte od 189 990 Kč s výbavou Start, ale za 199 990 Kč dostanete také lepší Classic bohatší alespoň o lakované nárazníky, airbag spolujezdce a centrální zamykání.

Je tu ale také větší Hyundai i20, jenž v základní verzi Classic a s motorem 1,2i/63 kW nabízí ABS, ESP, šest airbagů, posilovač řízení, palubní počítač nebo centrální zamykání.

Chevrolet

Do 200 tis. Kč pohodlně koupíte také model Chevrolet Spark s výjimkou nejdražších verzí LS+ a LT, přičemž o pohon se postará výhradně čtyřválec 1,0i/50 kW. Jako nejlepší volba se jeví provedení Chevrolet Spark LS za 194 900 Kč nabízející třeba šestici airbagů, mlhovky, klimatizaci, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo rádio na CD/MP3 s USB.

V dané cenové hladině dostanete také vozy výběhové generace Aveo, nicméně za pozornost postojí spíše jeho nová generace. Nepoměrně modernější, aktuální Chevrolet Aveo získáte s pěti, nebo čtyřdveřovou karoserií a s motorem 1,2i/51 kW, v obou případech za ceny od 198 700 Kč.

Pravdou je, že klimatizace zůstává jedním z mála trumfů předchozí generace Aveo, například malý sedánek Aveo Direct s klimatizací, centrálem, rádiem a posilovačem řízení začíná na 186 000 Kč. 

Kia

Značka Kia nabízí v nejnižší cenové úrovni několik konfigurací svého typu Kia Picanto, z nichž v rámci akčního ceníku stojí za zmínku hlavně třídveřová verze Picanto 1,0 CVVT/51 kW s výbavou Edition 1. Ta stojí 189 980 Kč, ale dovolit si můžeme také zvýhodněný příplatek 10 000 Kč za klimatizaci, přičemž se můžeme dále těšit třeba z elektrického ovládání předních oken a zrcátek či palubního počítače.

Ale musíte si vybrat a 10 000 Kč utratit buď za klimatizaci, nebo citelně praktičtější pětidveřovou karoserii…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Picanto

Mitsubishi

Japonská automobilka Mitsubishi v disciplíně „do 200 000 Kč“ nasazuje pouze třídveřovou verzi svého kompaktu Mitsubishi Colt v ceně 199 900 Kč. Ten s motorem 1,1i/55 kW a s výbavou Entry nabízí čtyři airbagy, ABS, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání na dálku nebo palubní počítač.

Peugeot

Jedinou volbou pro méně náročného zákazníka je u Peugeotu nejmenší řada 107, jež po slevách až 65 400 Kč nyní stojí 170, resp. 180 000 Kč za verzi Access a Active, přičemž tří i pětidveřové karoserie stojí stejně. O pohon se ve všech případech stará známý „litřík“ Toyota a vyšší stupeň Active nabízí například čtyři airbagy, ABS, mlhovky, centrální zamykání na dálku, elektrické ovládání oken nebo klimatizaci.

Renault

Rekordmanem v počtu vozů nabízených pod 200 000 Kč je na našem trhu v současnosti francouzský Renault, který je schopen nabídnout hned čtyři dostupné řady. Renault Twingo s motorem 1,2i/55 kW koupíte ve výbavě Acces za 164 900 a s výbavou Trend za 194 900 Kč, přičemž v té vyšší vás neminou klimatizace, šestice airbagů, posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek ani tempomat.

Je zde ale také výběhová řada Clio se stejnými motory a výbavami Authentique (174 900 Kč + 15 000 Kč za pětidveřovou karoserii) a Advantage (třídveřová za 199 900 Kč), přičemž druhá jmenovaná nabídne také kožené potahy volantu a řadicí páky, ABS, čtveřici airbagů, klimatizaci, elektrické ovládání oken a zrcátek nebo rádio s CD a MP3. Ba co víc, za 189 900 Kč můžete mít také kombík Clio Grandtour Authentique.

Jako králové se můžete cítit v řadě Renault Thalia, neboť nejdražší provedení Thalia 1,2i/55 kW Privilege stojí právě kýžených 199 900 Kč. „Vlajková loď“ se vyznačuje třeba litými ráfky, mlhovkami, palubním počítačem, klimatizací, koženým volantem či rádiem s CD a MP3.

Suzuki

Značka Suzuki strádá zastarávající nabídkou modelů jako snad žádná jiná automobilka na českém trhu, přesto dokáže zaujmout. Třeba její Swift Sport patří k těžko překonatelným zjevům mezi cenově dostupnými rychlými auty a Jimny i Grand Vitara mají i po letech stále co nabídnout, ale zpět k cenám.

U Suzuki nabízejí hned tři modely pod 200 tis. Kč, přesněji za shodnou částku 199 900 Kč. Pětidveřový minivůz Suzuki Alto GL/AC za tyto peníze nabízí překvapivě rozsáhlou výbavu čítající čtyři airbagy, klimatizaci, ABS s ESP, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo rádio s CD a MP3. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Alto / Suzuki Splash / Suzuki Swift

Splash GA/AC se stejnou cenovkou i motorem má jen klimatizaci a centrál na klíč, zatímco Swift 1,2 GA nemá ani tyto prvky a navíc je pouze třídveřový, na druhou stranu nabízí plných sedm airbagů.

Škoda

Mladoboleslavská automobilka „umí“ pod 200 000 Kč pouze minivozík Škoda Citigo, který koupíte od 179 900 Kč za třídveřovou verzi Citigo 1,0i/44 kW Active (3 dv.), ale našemu výběru bude nejlépe vyhovovat pětidveřové provedení Citigo ve stejné výbavě, ale s výkonnější verzí motoru 1,0i/55 kW za cenu 199 900 Kč.

V této nejnižší úrovni je u Citigo součástí výbavy snad jen čtveřice airbagů, ABS, posilovač řízení a příprava pro rádio.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo

Toyota

Také třetí z „kolínských trojčat“ v podobě minivozu Toyota Aygo se může pochlubit cenovkou zapadající do podmínek našeho výběru. Verzí modelu Aygo pod 200 tis. Kč je v aktuálním ceníku hned několik (začínají na 169 900 Kč), nicméně poměrně jasnou volbou je pětidveřové provedení Czech Edition.

Sází na svůj český původ a s cenou 199 900 Kč se pokouší zapůsobit třeba denním svícením z LED, specifickým lakováním detailů karoserie, rádiem, specifickým čalouněním, klimatizací, dálkovým centrálním zamykáním, ale také metalízou. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Aygo

Volkswagen

U Volkswagenu mají řadu Up! postavenu poněkud jinak než škodovka Citigo, takže se pod stanovenou hranici (jako jediný Volkswagen) dostává pouze verze Take Up! se slabší verzí litrového motoru.

Ta sází snad jen na čtyři airbagy, ABS, posilovač řízení, přípravu pro rádio a denní svícení.
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků