Auta v ČR stárnou. Škodí to životnímu prostředí, tvrdí TÜV SUD

27 komentářů

Jirka
23. července • 21:39

Ano, je neodepsaných 600 tisíc starých aut, takže musí denně jezdit a najezdit tolik kilometrů, jako nová služební Fabka.
Nechápu tyhle autory, kteří vypustí takovou blbost ... stačí se dívat kolem. Dále neřeší uhlíkovou stopu při výrobě nového vozidla, neřeší přínos katalyzátoru, který je rozhodně menší, než jak se prezentuje.

Jan
8. dubna • 19:10

Jen škoda že je to vše lež... Plyna z aut nebusobí negativně!!! Žadné oteplování země nexistuje jen jak z lidí tahají peníze!!

st
8. dubna • 15:40

Krásná demagogie.... pomalu kdo jezdí starším autem, tak je vrah....
Docela by mě zajímalo co je tak strašného na starém dobrém rotačním TDI, který dovede bez problémů jezdit za opravdu reálných pět litrů nafty stovky tisíc km, což mu dnešní motory mohou jen závidět. Takže se lidem vůbec nedivím, že se neženou za vymoženostmi jako jsou filtry pevných částic či vstřikování močoviny ale snaží se zuby nehty držet svých starých dobrých aut.

MMa
9. dubna • 11:21

Stačí když jede půl kilometru předemnou Favorit nebo to tvoje slavný TDI a musím zavírat okna a topení abych se neudusil

MMa
9. dubna • 11:16

Stačí když jede půl kilometru předemnou Favorit nebo to tvoje slavný TDI a musím zavírat okna a topení abych se nevyužil.

Zelí
8. dubna • 16:01

Německá agentura potřebuje posílit prodeje německých aut. To je celkem pochopitelné. Německo je silně závislé na exportu.
Že by německé firmy povinně musel dodržet minimální mzdu i ve svých filiálkách tak, jak vybojovali němečtí odboráři a tím podpořili prodej svých výrobků to je samozřejmě ani nenapadne. Oni mají rádi celoevropská nařízení jen v jednosměrném provedení a podporují jejich prosazování tj. ta co jim vyhovují.

jehoVista
8. dubna • 14:53

"Nechť si každý udělá sám obrázek o tom, zda jsou skutečně starší auta takový problém"
Nevim, co ma tahle sugestivni veta znamenat, ale z tech udaju v tabulce je evidentni, ze to to skutecne takovy problem je. Auto bez katalyzatoru vyprodukuje na najety kilometr 30x vic HC+NOx, nez auto s Euro5/6. V absolutnich cislech vyprodukuji auta s Euro 0-2 tolik emisi, jako auta s lepsi emisni tridou, ale najedou pri tom jenom petinu kilometru. Kdyby tedy misto vsech tech starych plecek jezdila novejsi auta, tak spadnou emise prakticky na polovinu.

jehoVista
9. dubna • 10:13

Mozna jsem jenom nepochopil tabulku(o tom svedci ctyri minusy). Muze mi tedy nekdo rict, kde jsem se zmylil?

Fantomas
8. dubna • 10:28

A když se má minimální mzda zvednout o stovku, tak se všichni můžou zbláznit, že určitě zkrachujou.
Nějak ten kapitalismus postrádá logiku. Platit lidem za práci se nechce nikomu, ale aby lidé kupovali nové zboží a ještě živili stát daněmi a poplatky, to by náramně chtěli.

Moik
8. dubna • 13:36

Jenže minimálníí mzda zvedne všechny sociální dávky - to je ten hlavní problém. Proti tomu všichni brojí... asi tušíš, komu se zvednou mzdy opravdu...

Fantomas
8. dubna • 14:29

S tou minimální mzdou to byla jen taková narážka. Chtít po lidech aby pořád kupovali a platili a zároveň aby si vydělávali co nejmíň, to prostě nejde.

Shimi
8. dubna • 15:18

Fantomas: A nezapomeň ještě na to, že k tomu kupování a placení si ještě musí našetřit na důchod. ;-) Sice netuším, jak by to měli udělat, ale třeba jim poradí náš nejlepší ekonom planety páně Kalouskovic.

Sir CHerokee
8. dubna • 10:09

Ono to odpovídá. Z Česka je vrakoviště západní Evropy. Manželka dělá na STK...a typický zákazník viz včera - Kluk chtěl evidenčku ročník 96 a jeho přivezené BMW ročník 99. = potenciální nebezpečí na cestě.
Přitom čím menší objem, tím menší pojistka - staré škodovky a trabanty. Tohle by mělo být naopak...ekologická daň. A dovozy starších vozů bych úplně zakázal, jako v Německu. Veterány samo na veteránských značkách jsou jiná kategorie.

Vana666
8. dubna • 9:26

Studie neřeší kolik aut s katalyzátorem ten katalyzátor opravdu má

Karel
9. dubna • 6:07

A taky neřeší, kolik dieselů má vykuchaný filtr pevných částic.

DaewooMaster
8. dubna • 9:23

Řekl bych, že za to může i ekologická šikana, která má v řadě případů přesně opačný efekt, než nějaká lehkomyslná a populistická hlava tam nahoře zamýšlela. Majitel starého auta nemá moc na výběr - jeho auto je díky ekodani zcela neprodejné, na součástky se ho taky nesmí zbavit, takže mu nezbývá, než ho prostě "dojezdit", protože na zcela novou káru nemá (aniž by se zadlužil na x let), a ojeté auto, byť novější, než právě má, bude taky dražší o tzv. ekodaň (aktuálně to má postihnout i EURO3 auta) a navíc je ho skutečný technický stav zjistí až jeho provozem. Tak proč měnit něco osvědčeného za něco, co má sice imaginárních 20 pytlů v kabině (na úkor prostoru pro posádku) + x dalších nutných vychytávek, které jsou stejně při rychlosti nad 60km/h zpravidla k ničemu?
Dalším neméně závažným důvodem, proč držet staré auto, je to, že ty nové jsou z papundeklu, kde se jeho majitel mění z uživatele auta na jeho otroka. Nedokážu si představit, že bych s "moderním" dieselem jezdil 10 let každý den do práce a jen doléval podřadnou naftu (či klidně i fritovací olej, kdyby bylo nejhůř). Proč si ztrpčovat život např. dochlazováním turba, "ekologickým" vypalováním filtru pevných částic a hledáním pumpy, kde mají zrovna takovou naftu, kterou pozře "moderní" motor bez protestů? Proč zahazovat něco, co vydrží půl mega bez údržby za něco, co vyžaduje soustavnou nákladnou péči a výsledný efekt (doprava z bodu A do bodu B) je v obou případě vlastně stejný (akorát v tom starším autě bude uvnitř tolik místa, jako v o 2 třídy větším "moderním" autě)?PS: Je to napsáno s trochou nadsázky, ale některé "výdobytky" moderních aut, mě prostě iritují... :-/

st
8. dubna • 15:44

Opravdu jste to moc hezky napsal. Prostě nová auta jsou drahá jak v nákupu, pak i v provozu, takže někdo kdo má funkční a díky ekodaním prakticky neprodejný vůz, se ho bude snažit provozovat co nejdéle. Samozřejmě pokud by člověk mohl bez problémů prodat svůj vůz něco doložit a pořídit si jiný, tak by se to jistě pozitivně projevilo na staří vozového parku.

Josef
8. dubna • 8:13

Já mám pár veteránů z 50, 60, 70, 80tých let. Vždy mně na emisích říkají, jak krásně prochází. Že by jim některá dnešní auta mohla závidět. Minule jsem byl s Audi Quattro z roku 1985 a emisák říká. " To má lepší emise než superb. Měnil jste katalyzátor?" Tak mu říkám že to žádnej nemá ale že to je model pro Švycarsko a Švédsko. A bylo ve výrobě upraveno pro nižší splodiny.
O stáří auta to není!!!

heiTy
8. dubna • 12:30

Mám bmw 325i z roku 1985, každou technickou musím obejít emise, auto nemá katalyzátory od výroby.

Oto
8. dubna • 8:22

placas nesmysly ...

wlado
8. dubna • 8:19

Píšeš naozaj zábavné hlúposti.

Josef
8. dubna • 8:16

pardón: Zplodiny :-D

BMW
8. dubna • 8:04

Důvod je prostý, ze starých automobilů se stala výborná investice, veteráni rostou na ceně a lidé chtějí vydělat :-D

řidič
8. dubna • 8:03

Tak jsme si pečetli přesnou sttiktiku nepřesných čísel... a věta na závěr s ŘSD celý tento výzkum poslala do koše...:-/nicméně věřím, že na to šla nějaká dotace tak co, že ;-)

LOL
8. dubna • 10:13

ač je pravda, že tahle statistika spíše staví než měří, tak ani věta o měření ŘSD o ničem nevypovídá. Je totiž celkem logické, že stará auta nebude moc vidět na dálkových trasách, ale spíše při jízdách na krátké vzdálenosti a spíše v okrajových částech země, tedy tam, kde je kupní síla obyvatelstva nejnižší. Podobně nejvíce (vytuněných) starých popelnic lze najít v pátek a sobotu večer na parkovišti před vesnickou sokolovnou, kde se pořádá zábava pro mládež.

Antiautomat
8. dubna • 7:42

A nizke platy a stres plynuci z pracovno-otrockeho systemu zase priamo skodi nasmu zdraviu.
Co je vacsi problem?

wlado
8. dubna • 8:18

Najväčší problém sú frustráti.

Doporučujeme

Články odjinud