Auta s vyšší spotřebou zaplatí v Madridu za parkování víc

Se svérázným způsobem, jak vyřešit špinavý vzduch a problém s parkováním ve španělské metropoli, přišla místní starostka. Auta s vyšší spotřebou a emisemi zaplatí za parkování víc. Na druhou stranu ekologická auta dostanou slevu.

Starostka Ana Botellaová během tiskové konference přímo řekla: „Vozidla s nízkými emisemi budou podporována, ta nejvíce znečišťující dostanou za uši.“ Nástrojem mají být tzv. inteligentní parkovací automaty, které poznají, jaké máte auto a podle toho vás buď osolí, nebo vám dají slevu.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Do parkovacího automatu napojeného na systém se zadá poznávací značka a podle toho bude automat vědět, jak je auto velké a staré, jakou plní emisní třídu, jakou má normovanou spotřebu a emise a jaký má motor.

Automaty také budou měnit cenu podle toho, jak je daná lokalita zaplněná. Pokud bude ulice již téměř obsazena, automat cenu zvýší. Naopak některá parkovací místa v metropoli budou úplně zadarmo. Vedení obce tak chce dostat co nejvíc aut z centra.

Život řidiče | Technika | Názory

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

Nejvíce zaplatí staré diesely bez filtrů pevných částic a stará benzínová auta. Těm Madrid zvedne cenu za parkování až o 20 %. Naopak malá auta s nízkými emisemi a hybridy zaplatí méně, také až o 20 %.

Plán kritizují překvapivě představitelé Zelených, podle kterých se takhle problém s parkováním nevyřeší a celá věc negativně dopadne na obyvatele s nižšími příjmy, kteří si nemohou dovolit moderní auto. Prý také například velké moderní SUV spadá do levnější kategorie než malé staré auto.

Zkušenosti z ostatních evropských metropolí, například z Londýna, ukazují, že i když se snažíte osobní automobilovou dopravu omezovat sebevíc, emise se tím nesníží. Ba právě naopak.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků