Auta na stlačený plyn budou moci do podzemních garáží

Automobily poháněné stlačeným zemním plynem (CNG) budou smět od 27. září parkovat ve veřejných podzemních garážích. K tomuto datu vstoupí v platnost novela vyhlášky o technických podmínkách požární ochrany staveb, která to dosud zakazovala. Informovala o tom Česká plynárenská unie (ČPU).

„Lidé ocení možnost parkování se svými CNG vozy ve všech garážích a velká obchodní centra, kam zatím tyto vozy nesměly, získají další zákazníky,“ uvedla ke změně manažerka ČPU Markéta Schauhuberová.
 
Parkování aut na CNG je ale podmíněno souhlasem majitelů garáží, které musí splňovat vyhláškou dané technické normy. Znamená to například dostatečné odvětrávání prostor parkoviště a vybavení detektory úniku plynu. „Pokud takové zabezpečení některá stávající garáž dosud nemá, toto dovybavení nestojí majitele více než pár desítek tisíc korun,“ dodala Schauhuberová.

V ČR více než tři tisíce vozů

Podle ČPU v Česku na zemní plyn jezdí přes tři tisíce vozidel a jejich počet každoročně roste o 20 až 25 procent. K dalšímu rozvoji dopravy na CNG by podle ČPU mělo přispět právě povolení parkovat v garážích.
 
„V současné době si můžete vybrat z nabídky více než 30 druhů sériově vyráběných osobních a užitkových CNG vozidel. Podle poslední celosvětové statistiky jezdí již 13 milionů CNG vozidel,“ podotkla Schauhuberová.
 
Podle Mezinárodní asociace vozidel na zemní plyn (IANGV) se díky rostoucímu zájmu o alternativní paliva v průběhu následujících deseti let na silnicích objeví dalších více než 50 milionů aut poháněných stlačeným zemním plynem. Do roku 2020 by auta na zemní plyn mohla představovat zhruba devět procent všech vozidel na světě.

Zdroj: www.E15

 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků