Auta na stlačený plyn budou moci do podzemních garáží

Automobily poháněné stlačeným zemním plynem (CNG) budou smět od 27. září parkovat ve veřejných podzemních garážích. K tomuto datu vstoupí v platnost novela vyhlášky o technických podmínkách požární ochrany staveb, která to dosud zakazovala. Informovala o tom Česká plynárenská unie (ČPU).

„Lidé ocení možnost parkování se svými CNG vozy ve všech garážích a velká obchodní centra, kam zatím tyto vozy nesměly, získají další zákazníky,“ uvedla ke změně manažerka ČPU Markéta Schauhuberová.
 
Parkování aut na CNG je ale podmíněno souhlasem majitelů garáží, které musí splňovat vyhláškou dané technické normy. Znamená to například dostatečné odvětrávání prostor parkoviště a vybavení detektory úniku plynu. „Pokud takové zabezpečení některá stávající garáž dosud nemá, toto dovybavení nestojí majitele více než pár desítek tisíc korun,“ dodala Schauhuberová.

V ČR více než tři tisíce vozů

Podle ČPU v Česku na zemní plyn jezdí přes tři tisíce vozidel a jejich počet každoročně roste o 20 až 25 procent. K dalšímu rozvoji dopravy na CNG by podle ČPU mělo přispět právě povolení parkovat v garážích.
 
„V současné době si můžete vybrat z nabídky více než 30 druhů sériově vyráběných osobních a užitkových CNG vozidel. Podle poslední celosvětové statistiky jezdí již 13 milionů CNG vozidel,“ podotkla Schauhuberová.
 
Podle Mezinárodní asociace vozidel na zemní plyn (IANGV) se díky rostoucímu zájmu o alternativní paliva v průběhu následujících deseti let na silnicích objeví dalších více než 50 milionů aut poháněných stlačeným zemním plynem. Do roku 2020 by auta na zemní plyn mohla představovat zhruba devět procent všech vozidel na světě.

Zdroj: www.E15

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků