Auta na CNG: Jak dojedou daleko?

83 komentářů

Petr Drozen
5. srpna • 21:53

Chorvatsko na CNG.
Vlastním VW Passat 1.4 TSI rv 2014 110kW ( 150 koní ), najeto 174000 km 7st. DSG, nádrž na CNG na 21 kg a benzinová 31 litrů. Cestou tam jsme jeli přes Č.Budějovice ( cena 26.90 ) a dojeli jsme přes Salzburg bez problémů do Villachu ( natankováno za 0.994 Eur ), pokračovali do Benátek a zpět tankovali v Udine ( opět necelé euro 0.998 ) dojeli do Rijeky ( velmi drahé na poměry v Evropě 9.94 Kun ) a dojeli do Splitu, zpáteční cestu jsme jeli na benzin a průměrná spotřeba byla 8.9 l/100km benzinu. Dojeli zpět do Rijeky, opět vzali plnou, následně přes Terst do Slovinska k jezeru Bled vykoupat a opět do Villachu natankovat a odtamtud až do Znojma kde byla cena 23.90. Takže pokud bych měl spočítat cestu tak 2900 km za tento trip, ani jednou jsem netankoval benzín v cizině, četnost čerpacích stanic v Rakousku bez problémů, Itálie také ( jen je problém, že o víkendu nefungují. V Itálii je CNG možno tankovat pouze s obsluhou a díky tomu, že oni většinou mají o víkendu zavřeno a fungují bezobslužně pouze na benzín a naftu, tak Itálie je problém o víkendu natankovat CNG !! ) Pouze na severu jediná pumpa v Udine měla otevřeno, ještě že jsou mobilní aplikace.
Průměrná spotřeba za celou dobu 4.4 kg CNG při ceně 26.9 je cena za ujetý kilometr 1,20 Kč. Za mne doporučuji CNG. Kdysi jsem měl Superba I 2.8 V6 přestavěného na LPG a průměrná cena na 1km byla někde cca 1,90 Kč,
Doporučuji CNG, ale rovnou od výrobce, nejsem zastánce přestavby. přeci jen 200 atm pokud by to někdo amatérsky blbě udělal je kurňa riziko :-)

Kamil Sagner
7. ledna • 23:40

Zdravim a chci se zeptam VW Passat kolik ma max najeto CNG?

Franta
31. prosince • 13:24

Chci si koupit ojete auto již zabudovaným CNG. Poradte prosím kdo máte zkušenosti.Výhody-Nevýhody.Děkuji

Soukal
22. ledna • 16:07

Uvažujete o Koupi či Prodeji vozu a nevíte si rady?
Máme pro vás řešení . Naše společnost se zabýva vyhledáváním vhodných vozidel pro koncove zakazníky online! Také vám oceníme a poradíme jak nejlépe prodat váš starý vůz .
Neváhejte a navštivte nás na WWW.Autojistota.cz;-)

runner42
6. srpna • 10:50

Zákaz vjezdu do podzemních garáží s CNG je plně oprávněný, protože zanedbaná údržba CNG vozidel představuje oproti jiným pohonům obrovské riziko.

Tomáš Zavřel Autoškola
26. září • 8:51

Dobry den,
me mrzi, ze porad slibuji a octavie ani golf není porad k mani :-(
V autoskole mame 3original CNG a 1prestavbu a muzu Vam rict, ze prestavbu uz nikdy! Origo super...
Sbírka zákonů č. 268/2011, kterou se mění vyhláška č. 23/2008 Sb. o technických podmínkách požární ochrany staveb ze dne ze dne 6.září 2011. Bod 25. V § 30 odstavec 8 JE ZRUŠEN! (Původní znění: „V podzemní hromadné garáži určené pro veřejné užívání nelze parkovat vozidla s pohonem na plynná paliva“)Bod 17. V § 21 odstavec 2 NOVĚ ZNÍ: Garáž, která slouží i pro parkování vozidel s pohonem na plynná paliva, musí být vybavena detektory úniku plynu a účinným větráním v souladu s českou technickou normou uvedenou v příloze č. 1 části 1 bodu 2 a části 17. Požadavek uvedený ve větě první platí i pro příjezdový a výjezdový prostor hromadné garáže sloužící i pro parkování vozidel s pohonem na plynná paliva, pokud je tento prostor delší než 30 m a je obestaven stavebními konstrukcemi alespoň ze tří stran. Posouzení garáže sloužící i pro parkování vozidel s pohonem na plynná paliva a jejího vybavení elektrickým zařízením z hlediska rizika vzniku výbušné atmosféry musí být provedeno v souladu s českými technickými normami uvedenými v příloze č. 1 části 16 bodech 2 až 4.

jogurt
6. srpna • 11:27

Jo? Baráky jsou plné starých ocelových vedení zemního plynu se šroubovanými spoji, rezavými ventily a spojovacími hadicemi stáří Metuzaléma, přesto bude pořád pár paranoiků blábolit o nebezpečí CNG v autech, což je problematika, o níž vědí přesně tolik, co o ovlivnění metabolismu Trepky oxidem osmičelým. A mimochodem, embéčku s motorem v podobě olejničky a prorezavělou plechovou nádrží nikdo vjezd do parkhausu nezakazuje.

runner42
6. srpna • 14:49

Vyteklá nafta nehoří. Vyteklý benzín hoří. Uniklý plyn exploduje.
Nebezpečím jsou v podzemních garážích právě neudržované vozy s CNG, který je lehčí než vzduch. Při selhání ventilu dojde k hromadění explozivní směsi CNG a vzduchu ve stropních prostorách garáží, plných elektroinstalace.Vaše nadšení pro CNG a prosazování pohonu na daňové zvýhodnění Vám evidentně brání hodnotit to z pohledu opatrnosti.

puk123
6. srpna • 16:50

Nic z toho se nevzněcuje samo ani ve spojení se vzduchem. Benzín se silně odpařuje a se vzduchem tvoří výbušnou směs. Proto musí být garáže odvětrány tak jako tak a elektroinstalace taky nemůže být ledasjak provedená. Zemní plyn je přece běžně doveden až do bytů a dokonce se vaří na otevřeném plameni, tak tady snad přehnaná opatrnost není na místě.

runner42
7. srpna • 8:39

V domě máte rozvod pod tlakem maximálně 4 Bary. V autě máte plyn pod tlakem 200 Barů. V případě netěsnosti rozvodu v bytě máte spoustu času přijmout opatření, než plyn se vzduchem dosáhne explozivní koncentrace. V případě úníku z nádrže pod tlakem 200 Barů toho času moc nemáte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
24. prosince • 14:04

Tlak v bytě je od 0,00 5 - 0,15 bar - nízkotlak. Nepleť se si to s regulovanou vodou. A následně množství úniku plné nádrže z auta CNG 20 kg - někde ve větraných garážích je zanedbatelné, ale tvrdím to, že to není ani možné, aby někde plyn hnedle utekl. To by bylo jářku cítit - merkaptan je cítit mnohonásobně více než-li benál.

x12345678
7. srpna • 10:26

V budovách není plyn o tlaku 4 bary, ale to je nakonec jedno, dimenze potrubí umožňuje i při nízkotlakém vedení veliký průtok, což navíc není naprosto nijak - kromě odorizace - zabezpečeno. V autě je stlačený plyn jen v zabezpečené nádrži. Z ní už jde ven nízkým tlakem a s pojistným systémem, který m.j. při ztrátě protitlaku nádrž uzavírá. Nic takového benzínový palivový systém nemá. Pokud je napájené čerpadlo, benzín je tlačen z nádrže do potrubí.

runner42
7. srpna • 11:11

Benzín to nemá, protože to nepotřebuje neb je bezpečnější a i bez těchto pojistek je to akceptovatelné riziko. Zatímco u CNG je to nutnost a v případě selhání katastrofa.

puk123
7. srpna • 16:55

Už ze samotné podstaty vyplývá, že v obou nádržích je ukryto zhruba stejné množství energie. Obě paliva se ve směsi se vzduchem ochotně zapalují. Jak už jsem uvedl, benzínové páry je třeba odvětrat nuceně, zatímco plyn uteče sám. U benzínu navíc hrozí, že by se mohl dostat do kanalizace nebo spodních vod. Detonace plynu může způsobit větší škody, ale před tím musíš utěsnit prostor výbuchu.

x12345678
7. srpna • 14:51

Benzín má řadu jiných a složitějších bezpečnostních prvků, protože jeho riziko je podstatně vyšší, ale vysvětlovat to zamindrákovanému demagogovi je asi zbytečné, stejně bys to nepochopil. Takže žij si ve svém bludu dál, roli hlupáka jsi zvládl dokonale.

runner42
7. srpna • 15:21

Zdá se mi to, nebo když ti docházejí argumenty stupňuješ agresivitu?
Dopoledne v 10:18 mi vysvětluješ, jak je benzín úplně nezabezpečený a odpoledne před třetí už má řadu složitých bezpečnostních prvků.
Omluvám se, ale tvoje argumentace je opravdu k smíchu :-D:-D:-D

jogurt
9. srpna • 18:30

A ostatním je zas k smíchu tvoje demence, neschopnost vnímat svět kolem sebe mimo tvůj vlastní mindrák, neschopnost naslouchat svému okolí a hypertrofie obdivu k vlastním dogmatickým omylům. Takže suma sumárum, opakuj své bludy klidně ještě dvacetkrát, víc už se ztrapnit stejně nedokážeš.

Dandim
7. srpna • 10:22

http://www.cng.cz/cs/866-848/...
Prosím nešiřte tady takové věci. Pak se lidi zbytečně bojí, že si koupí časovanou bombu.
CNG je bezpečné palivo! A zatím nejdostupnější alternativa.

runner42
7. srpna • 11:03

Tvrdí zcela nezaujatý web zcela neangažované firmy RWE :-D
Pokud se snížíte k takové propagandě, nemám problém vysypat z rukávu spoustu tvrzení o opaku:
http://landing.newsinc.com/shared/video.html...

Dandim
7. srpna • 11:20

Chjo, byl to jen příklad. Na netu je toho více. Zde to bylo pěkně shrnuto.
S tím výbuchem toho auta těžko říct. Ale asi to byla předělávka.
Těžko říct kde byl problém (když k tomu není vysvětlení).
Ale pochybují že takový výbuch při plnění byl nějakou věcí která se často stává. Těžko.
To že tu uvedete jedno video je pěkné, ale skoro nic neříkající.
Ale k výbuchu může dojít když načerpáte CNG do LPG nádrže. Nevím ani jsem nezjišťoval zda jsou stejné koncovky.
Jinak CNG je ve světě oblíbené v x zemích (Itálie, Německo, Brazilíe).
CNG v tovární zástavbě je chráněno x ventily a pojistných "udělátek".
Mám PDF, které popisuje celý systém v VW Caddy.

runner42
7. srpna • 19:07

Zdravím. Víte, problém v přístupu mnoha zde diskutujících je, že hodnotí bezpečnost CNG na základě už přijatých opatření. A to je špatně. Vysvětlím proč.
Vezměme si benzín a CNG. V případě, že je všechna opatření bezvadně fungují, bude počet incidentů (událostí kdy je ohrožena bezpečnost osob a majetku) u obou stejný, řekněme 1 na 100.000 provozovaných vozidel za rok. Pokud ovšem zanedbáme údržbu, vzroste nám počet incidentů na 100 u benzínu a na 500 u CNG. Pokud odstraníme veškerá opatření, jako jsou pojistné ventily a nějaký blbeček nám schválně otevře nádrž, vzroste ná m počet incidentů nesrovnatelně více u CNG. U benzínu vám může šplíchat benzín z nedovřené nádrže a přesto se počet incidentů nedostane nad řekněme 10.000. Zatímco v případě CNG a stejného přístupu je to incident skoro tutovka.
Pokud si říkáte, že je to nesmysl, tak vězte, že při hodnocení míry bezpečnosti se hodnotí i možnost selhání opatření, která brání těmto incidentům. Čím více je opatření, tím více se musí udržovat a tím bohužel i stoupá riziko, že se údržba zanedbá a opatření selže - a následně dojde k incidentu.
Proto je CNG hodnoceno jako více rizikové, než nafta nebo benzín.

puk123
7. srpna • 9:43

V bytě bude plyn unikat do relativně malého prostoru stále, krmen z potrubí. Když po celodenním úniku vstoupíte do bytu se zapálenou cigaretou, už toho času moc nemáte. Totéž by se dělo v případě malé a nedostatečně větrané garáže, lhostejno, zda by unikal plyn či benzín. Podzemní společné garáže jsou velkým prostorem a není nic jednoduššího než větrací otvor pod stropem. Lehký plyn uteče sám, i když nebude hnán ven nějakým větrákem. Množství plynu v autě je omezené. Benzínové páry se budou šířit postupně a v závislosti na proudění vzduchu. V autě je velký tlak pouze v nádrži, v rozvodech už ne. Pokud by se měla roztrhnout nádrž, stane se tak pravděpodobně hned při natlakování.

x12345678
7. srpna • 10:18

Runner zřejmě vůbec nechápe rozdíl mezi tlakovou nádrží na plyn a plastovou nijak nekrytou tenkostěnnou bandaskou na benzín, kterou - jak dobře ví naši zlodějíčci - není vůbec problém proděravět, podstavit pod ni lavor a tankovat zadara. Někteří borzi to zvládají i bez akuvrtačky, jen hrotem. Z té tenkostěnné bandasky, v které je čerpadlo, teče kapalné palivo pod relatovně velkým tlakem do filtru, vstřikování a nespotřebované zase zpět do nádrže. Spousta nekrytých plastových nebo gumových hadiček, spojů, u některých aut dokonce pod podlahou auta nijak nezakrytý chladič zpětného vedení paliva. Tam pán o zanedbané údržbě nemluví, pro něj je nepřítel plyn, který je sice v zabezpečené nádrži s bezpečnostním systémem, z níž jde plyn pod nízkým tlakem a bez zpětného vedení, přímo do vstřikovacího systému. Objem energie v jednotce objemu kapalného benzínu je daleko vyšší než v jednotce stlačeného NG. Riziko výbuchu benzínových par je daleko závažnější, než totéž u plynu, který je navíc ještě pro signalizaci přítomnosti odorizován merkaptanem, takže již minimální, ještě s velkou rezervou bezpečná koncentrace ve vzduchu je jasně zřetelná. To o benzínu nelze tvrdit, jeho páry jsou zaměnitelné s řadou dalších běžných látek a v řadě případů například nelze rozpoznat únik benzínu od spalin studeného motoru starší konstrukce. Jinak řečeno, hysterickou reakci na CNG sice dokážu pochopit, je ale bezdůvodná a nesmyslná.

Michal Rajnyš
7. srpna • 10:56

jasně píše o vozidlech se zanedbanou údržbou...
navíc to že napíchneš benzínovou nádrž a vysaješ benzín a nic se ti nestane je podle mě argument proti CNG, u toho by sis napíchnout nádrž asi nedovolil.

runner42
7. srpna • 11:09

Domnívám se, že myslel údržby u benzínů. S tím druhým absolutně souhlasím.Někteří lidé jsou prostě nepříčetní, že při seřazení pohonu podle rizik to vychází nafta-elektřina-benzín-LPG-CNG a majitelé nemovitostí se rozhodli neřešit průšvihy v garážích u vozidel s pohonem na plyn a prostě jim zakazují vjezd. Evidentně se cítí ublíženě a vylévají si své komplexy na webu.

x12345678
7. srpna • 14:47

Nemám pocit, že ti, co na rozdíl od tebe, nepíší bláboly, si tu vylévají nějaké komplexy.
A teď k věci: netuším sice, kde jsi vzal to pořadí rizik, máš to dost napřeskáčku aale je to taková tvoje soukromá hitparáda, co?

runner42
7. srpna • 15:13

Vycházím ze studie Irské Health&Safety Authority - Material & Fuel Hazards in Transportation z roku 2011. A vy?

jogurt
9. srpna • 21:27

Autorem je kdo? Jihočeské matky?

runner42
6. srpna • 22:01

Při malé netěsnosti unikne trocha benzínu, nic co by hrozilo výbuchem. Stejně velká netěsnost v případě stlačeného plynu vede k rozsáhlému úniku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dan
7. srpna • 0:14

Omg, ty jsi nejen demagog ale i totalni blb. Vezmi sirky a nezapaluj naftu ale sebe. Prokazes lidstvu sluzbu.

runner42
7. srpna • 8:18

Síla vašich argumentů je odzbrojující :-P

x12345678
6. srpna • 17:09

Pán je zřejmě tělem i duší ouřada se vším, co k tomu náleží. Takže nehledej logiku ani myšlenkový proces tam, kde se nenachází.

jogurt
6. srpna • 16:45

Vyteklá nafta hoří. Vyteklý benzín se odpaří a exploduje. Uniklý plyn se snadno vyvětrá, snáze než odpařující se benzín, a větrací systém je u podzemních garáží technická podmínka.
Možná byste měl nastudovat rozdíl mezi pravidlem opatrnosti a paranoickou psychózou, protože podle vaší podoby pravidla opatrnosti by nesměl vést plyn do obytných budov, kancelářských budov, pod komunikacemi. Tam všude může být zanedbaná údržba. A nejen může, ale i je. Na silnicích by vládl praporkový zákon a každé auto by muselo povinně vézt ambuvak, lékaře, tři záchranáře a menší operační sál.

runner42
6. srpna • 22:03

Zkuste si někdy zapálit kaluž nafty a pak přijde znova diskutovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
7. srpna • 0:10

snadno. Hoří úplně bez problémů. Asi si pletete naftu s olejem.

runner42
7. srpna • 8:23

Tekutá nafta nehoří. Hoří pouze její směs se vzduchem. Při bežných teplotách a tlaku se na rozdíl od benzínu neodpařuje, aby mohlo dojít k hoření.
A ty jsi evidnentně blb, který o tom nic neví, ale diskutuje.

jirka
24. prosince • 13:56

Pamatujete si někdo naftová kamna? Oba jsem paka a hádáte se. Nafta chytne, když se do kaluže na kraj položí sirka. Nechytne když se sirka hodí do kaluže. Ale vaše debata je o ničem. V garážích mají být čidla, aby reagovala na různé úniky a také i kontrola. Pořád se na všem, co by se mělo dělat šetří a za kraviny se vyhazují peníze.

jogurt
7. srpna • 14:36

Blb jsi tu jedině ty. Metan taky nehoří ani nevybuchuje. To jen jeho směs se vzduchem, ty pako vypatlaný.

Rover623
5. srpna • 17:20

CNG má několik problémů, stejně jako LPG.Z pohledu ČR je u CNG problematický počet čerpacích stanic, kterých je velmi málo (v zahraničí je to lepší). Pak již zmíněný vjezd do podzemních garáží, který je nesmyslný, ale u nás vehementně uplatňovaný. Upozorňuji, že většina podzemních garáží patří nějakému soukromníkovi (obchodní řetězce apod.) a ti si mohou zakazovat co chtějí a vy to musíte dodržovat (pokud to nemůže být chápáno jako zásah do svobod ostatních). Na některých čerpačkách je někdy problém s tlakem plynu a pokud není tlak, tak nenatankujete. Záleží na vnitřním tlaku v nádržích auta a ten je u každého auta rozdílný (podle velikosti a provedení nádrže).Největší problém ovšem je, že LPG je primárně závislé na produkci ropy, až dojde ropa, nebude LPG. CNG na ropě závislé není, je to prakticky čistý metan, problém s ním je v tom, že je značně těkavé při spalování, což vyžaduje odolnější určité části motoru a také zvýšenou ochotu majitele navštěvovat pravidelně sevis. Samo-zápal nebo spálení mimo určený prostor může v motoru udělat pěknou paseku.Pravda je ovšem taková, že CNG je pro státy kde se běžně koná zima, zatím jediné krátkodobé řešení (dlouhodobě to udržitelné není). Bio nafta nebo bio líh (který se třeba v Brazílii používá místo benzínu) jsou u nás nepoužitelné, protože při teplotách kolem nuly začínají tuhnout.

Dandim
5. srpna • 22:08

Nevím zda záleží na tlaku v nádrži auta. Spíše na plničcce. Pokud před váma někdo přijede a vycucne plyn do velké nádrže. Tak je problém s tlakem.
CNG není kapalina tak jsou trošku rozdíly mezi čerpačkami, to je pravda.
Ale co si pamatuji s čerpačkou jsem měl problém snad jen jednou.
Jinak problémem CNG (v motoru) je:
že je suché palivo,
že zahřívá více motor. prostor,
jsou třeba lepší svíčky.
Když se ale koupí auto s CNG z výroby, tak je na toto myšleno.
Jinak ne nadarmo se CNG říká palivo budoucnosti :-)

Tycoon
5. srpna • 19:58

Biolíh netuhne. CNG netrpí samozápalem, ba naopak, má oktanové číslo mnohem vyšší než ty nejprémiovější benzíny. Podle mě hlavním problémem CNG nedostatečná nabídka CNG aut a když už jsou, tak jsou velmi drahá. Druhou věcí je omezený dojezd i počet čarpacích stanic, ale to by dost idí dokázalo zkousnout.

Antiautomat
5. srpna • 12:05

Tento trend jednoznacne podporujem. EU stale narieka nad emisiami, naoko tlaci na vyrobcov aut aby to znizovali (v skutocnosti si len nahanaju zarobok na ukor spotrebitela), ale na to, aby sme sa pozreli na tu zakladnu vec a to CO DO TOHO AUTA DAVAME, do toho sa akosi nikomu nechce (a nie je tazke uhadnut kto hore v tom ma prsty ze). Elektricke auta na baterie samozrejme vec neriesia, hybrid je uz totalna capina, riesenim je jednoznacne prejst na (naozaj) lepsie palivo. Do buducnosti idealne vodik, v tomto smere (palivo) su skryte netusene moznosti, len treba odstavit 'niekoho', komu ten dnesny stav naramne vyhovuje a konecne sa chytit rozumu.

Arnošt
5. srpna • 11:38

Jakmile bude v provozu dostatečný počet aut na CNG, tak stát na CNG uvalí spotřební daň.
O výbušnosti metanu (CNG) se každý může přesvědčit v Divadelní ulici. Takže ten zákaz vjezdu do podzemních garáží je na místě.

Karol
5. srpna • 13:14

A k tomu vjíždění do podzemních garáží máš ty i ten kdo tam dal cedulku smůlu, zákán to VÝSLOVNĚ DOVOLUJE. Takže nikdo ve veřejných garážích nemůže bránit vjezdu CNG vozidla.Ale co, znalost zákonů a vyhlášek je v ČR nízká. Což nebrání psát na WEB některým lidem a radit lidu co vše nesmí...

jogurt
5. srpna • 13:59

heheh, zákán to výslovně povoluje? Tak nám rozšiř obzory a uveď zákon, paragraf a odstavec, kde je to výslovně povoleno

Karol
5. srpna • 13:12

Zase další myslitel. Přečti si předpisy a zákon yplatné na pzemí ČR a pak bys nemlel nesmysl.Do roku 2020 je zakázáno ebropskou unii mít stejně velké daně na benzin a CNG. Takže ne až bude stejně aut, ale až 1.ledna 2021 může být stejná daň.Ale co chtěl jsi ukázat jak si sečtělí a přítim jsi ukázal opak, to nasere...

jogurt
5. srpna • 13:58

Milý vševěde, "si sečtelí" je dost hrůza. Zkus příště "jsi sečtělý".
A k vjezdům CNG do podezmních garáží: Součástí stavebních řízení jsou i technické podmínky užívání stavby. Stavební úřady jako jeden muž zastávají dvě verze, a to že buď tam nesmí auta na plyn - bez rozlišení druhu - a v povolení užívání stavby nařízují osazení DZ zákaz vjezdu s uvedením LPG + CNG, nebo v menším počtu projevují svou osvícenost tím, že povolení sice vydají ale omezují počet parkovacích míst pro CNG na celkem 3, a to na základě stanoviska Ministerstva vnitra ČR z 27.9.2011. Na rozdíl od zbytku EU, kde pro LPG omezení je, ale pro CNG naprosto žádné. A když už jsme u české úřední zblbělosti, pak erár zřejmě čeká, že před vjezdem do parkhausu vystoupíš, půjdeš si přečíst provozní řád podzemního parkoviště, pak vjedeš dovnitř, spočítáš vozy na CNG a když budou 3, tak zaplatíš a vyjedeš ven.

x12345678
5. srpna • 11:57

Hmmm, pěkné hrušky s jabkama. Kdybys do divadelní nalil tolik benzínu, kolik tam bylo plynu, tak by to jako bouchlo míň? Právě naopak. Rozdíl mezi metanem a propanem je v hustotě. Propan je těžší než vzduch a v podzemí se hromadí. Metan nikoliv. Takže k zákazu vjezdu CNG vozidle do podzemí opravdu není žádný smysluplný dúvod.

emil
5. srpna • 11:34

Jak na CNG, tak na LPG jsou nižší hodnoty zplodin. To jsem tu v textech nějak nenašel.

Dandim
5. srpna • 11:25

V článku jsem našel chybky v dojezdech. Např. VW Caddy nenajede na benzín 330 km! Spíše 130km.
A zapomněli na rekordmana v dojezdu!
VW Caddy Maxi má nádrž na 37 kg při spotřebě cca 6 kg.
Takže dojezd hravě přes 600 km.
Jinak s těma pumpami si nestěžuji a to jezdím dálky po republice.

paks
5. srpna • 13:19

Caddy s 2x kilovou (do plna som najviac natankoval 22) nádržou má max. dojazd do 300km a spotrebu 8-9 kg /100 km (50% dialnice, 50% okresky), je to úplná bieda.

jirka
24. prosince • 13:47

Jasně, 800kg náklad, vozík a protivítr, pak je spotřeba i tak velmi malá. A ještě nutno brát v úvahu rychlost ma dálnici 140km - víc to žere. Spotřeba uváděná výrobcem je spotřeba cca 90km/h a lehká noha, za optimálních podmínek. Když si pořídíš čerpačku domů a budeš mít spotřebu i 10kg/100 km - 180Kč = 1,80/1km - se kterým autem to tak levně ujedeš? A když budeš jezdit normálně, okolo 60kg/100 km, pak máš spotřebu 1,10Kč/ 1 km. Klasická diesel Caddy jezdí cca 7,5 l x 29Kč(cena bez DPH), pak je spotřeba 2,17 Kč / 1 km.
Při nájezdu 150 km u nafty je to 150 000 x 2,17 = 325500Kč a CNG 150 000 x 1,10 Kč = 165 000Kč + 15 000 x 2.03 (připočítávám benzín) = 30450 + 165 000 = 195450 - 325 500 = 130 tis rozdíl mezi naftou a CNG pri nájezdu 150 tis km.
Pokud si necháte namontovat do vhodného auta s vhodným motorem CHG, uvědomte si to, že životnost CNG je 20 let. Tedy úvaha je taková, že CHG namotnuji i ještě do dalších min 4 aut, které si pořídím po té, co ohrkám to předchozí. je nutno uvažovat u CHG na delší lajnu.

jirka
24. prosince • 13:48

oprava dole je pochopitelně CNG.

Dandim
5. srpna • 13:26

Zajimavé. Já včera jel trasu Ostrava - Praha. Ujeto 359 km s průměrnou spotřebou 4,7kg. Když jsem přijel měl jsem dojezd ještě 190 km. :-)
Foto po příjezdu do Prahy: https://www.dropbox.com/s/ozai59ihk104g3s/2013080... ...

Petr
6. srpna • 8:02

Souhlas, ja na jednu nadrz jezdim vzdy kolem 750 km. Hold, je to velmi usporny stehovak. Zavodnici at si koupi neco jineho.A dalsi veci je (jak uz tu padlo) dojezd. U CNG auta me zajima opravdu jen dojezd na CNG. Toto proste VW a Skoda zabili u noveho Golfu a Octavie.

Vana666
5. srpna • 10:25

Kromě rizika většího opotřebení motoru by si měli majitelé aut na plyn uvědomit, že z důvodů nižších spotřebních daní odvádějí státu méně peněz, které by stát jinak mohl spravedlivě rozdělovat našim sociálně slabým spoluobčanům. Hanba !

Dandim
5. srpna • 12:45

Jaké opotřebení motoru máte na mysli?
CNG například vůbec neznečišťuje olej sazemi jako nafta nebo chemicky nedegraduje jako benzín.
Za další je kvalita CNG všude stejná což se o naftě nebo benzínu či LPG říct nedá!!!

petr
21. ledna • 22:12

Výměna oleje po 15000 km proč?

petr
21. ledna • 22:00

Výměna oleje po 15000 km proč?

Vana666
5. srpna • 17:22

Dandim: sám zkušenosti nemám ale říká se něco o výparném teplu benzínu, které chladí benzínový motor vnitřně, na rozdíl od plynu který chladí podstně méně.
A souhlas, plyn neznečišťuje povrchy spalovacího prostoru jako benzín, takže se zde sice netvoří žádné úsady. Takže také na rozdíl od benzínu nemůžou pomáhat tepelně izolovat jednotlivé díly (píst, ventily, hlavu) před působením případných nadměrných teplot.

Tom
6. srpna • 11:01

Ale tady porad michate dohormady prestavby a nova vozidla. U prestaveb je to tak, ale tady se bavime o novych vozidlech jiz vyroby prizpusobenych pro spalovani plynu...

Vana666
6. srpna • 13:19

Tom: Aha, takže když je to přímo z provovýroby, je to zaručeně dokonalé. Už rozumím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dandim
6. srpna • 14:14

Dokonalé to není. (Pokud víte o nějakém dokonalém autě sem s ním :-D).
Ale je to navrhnuté pro spalování plynu a kompletně auto připraveno pro plyn. Jiné písty, ventily, hlava, svíčky. A výrobce to také otestoval.
Když si zajedete s nějakým autem do servisu aby Vám předělali auto na plyn tak to není vůbec otestované. Jen předělané. Motor je z výroby určen pro dané palivo (benzín).

Dandim
6. srpna • 11:13

Tady se toho míchá více :-D
Díky takovým lidem se všichni na CNG dívají přes prsty. Přitom o tom nic neví :-D

x12345678
5. srpna • 10:35

To ovšem mohou odvádět dobrovolně... Prostě po každém natankování CNG se sebereš, dojdeš na finanční úřad a sdělíš, že prostřednictvím plynu za 1000kč stát utrpěl újmu na neexistující spotřební dani a z ní i na dépéhá ve výši total 1800,- Kč, které tímto dobrovolně na oltář vlasti skládáš do berňákové pokladny.

x12345678
5. srpna • 10:21

Ehm.. sčítat dojezd na obě paliva je nesmysl a popření smyslu CNG.
CNG dává smysl proto, že díky (zatím..!!!) absenci státní nenažranosti zvané "spotřební daň v absurdní výši" jsou náklady na provoz vozidla někde kolem 30-35% nákladů na benzín případně kolem 50% nákladů na naftu. Jakmile to spatláte dohromady, není co porovnávat. Smysl má hodnotit dojezd vozu čistě na CNG. A ten bývá většinou 400-600km. Jestli k tomu výrobce ponechal nádrž na 7 nebo 40l benzínu je nepodstatné. Co je daleko zajímavější, je sledovat, kdy si která státní či EU hydra začne nárokovat svůj hlt i z plynu.

5. srpna • 10:11

Je fajn neustále tlačit vozidla na CNG, ale výhody tam nevidim. Pokud je 50 stanic v ČR a je otázkou jestli maj otevříno stále a jestli jsou všechny veřejné. Další věc je uvádění dojezdu na benzín - pokud si koupím auto na plyn, tak benzín trpím kvůli startování a jako nouzovku. Těžko pojedu jen tak 900 km na benzín, když to stojí víc jak dvojnásobek cesty na plyn. Jinak LPG má levnější přestavbu, daleko hustší čerpací síť a přestavět jde daleko více aut.
No a k jízdě na benzín místo plynu: po přestavbě na LPG mi bylo řečeno, že každou druhou nádrž bych měl vyjet na benzín. Zasmál sem se tomu a doteď kromě startovaní najel asi 150 km dohromady když mi někdy došel plyn na nevhodném místě.

Daniel
4. července • 20:24

LPG je na každý benzině.Hlidas kolik si ujel a na nejbližší stanici kdekoliv doplnis.Ja mám CNG musím hledat kde budu čepovat.ja jedu na nádrž 250 km...

petr
1. října • 14:02

Je potřeba vědět co je to cng a lpg

x12345678
5. srpna • 10:24

LPG a CNG jsou dva zcela odlišné příběhy, to nelze zaměňovat. Bohužel stejnou pitomost páchá i český erár, který jako světový unikát zakazuje vozům s CNG vjíždět do podzemních garáží, ač k tomu - na rozdíl od LPG - není absolutně žádný důvod. Tedy pokud samotným důvodem není tradiční duševní nedostatečnost českého ouřady.

Karol
5. srpna • 13:09

Pleteš si dojmy a pojmy sám.Erár ti nezakazuje jezdit s CNG vozidlem do žádné garáže, že to zde veřejně prezentuješ jako podporu své úvahy nad zákony dává otázku víš vůbec o čem mluvíš i v tom ostatním?
Pánové a dámy, i když předchozí přispěvatel mel něco o nemožnosti CNG jezdit do podzemních garáží fakt je ten že můžete bez omezení jezdit z CNG stejně jako s benzunem i když se najdou jedinci co tvrdí opak

Tom
5. srpna • 13:45

Bohužel na mnoha vjezdech do podzemních garáží v čr je vidět značku zákaz vjezdu pro lpg a cng. ;)
U nás se to bere plyn jako plyn.

jogurt
5. srpna • 13:47

Ano a ta značka je tam proto, že česká legislativa, na rozdíl od všech ostatních států EU, to zakazuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
5. srpna • 16:13

nezakazuje viz. níže.
ve veřejných lze, v soukromých musí souhlasit majitel garáží.

5. srpna • 10:42

Mě je jako většině lidí úplně šumák na co jedu, zajímá mě především za kolik a jak se tankuje. Výhoda plynu je jen v ceně. CNG má dražší přestavbu a síť pump na prd. LPG přestaví skoro vše, levněji a síť je asi tak 20x hustší než u CNG. Proto nechápu proč se tolik tlačí CNG, když LPG jede samo, bez dotací a extra podpory. Jinak klidně budu jezdit na elektriku, pokud to bude levné a dojezd i "tankování" bude na úrovni LPG.

On
29. dubna • 13:47

LPG je pořád výhodné. Spotřeba je poměrně stejná jako u benzínu, záleží jak kdo má těžkou nohu, jaký má způsob jízdy, mě vydržela ve fábce(II) nádrž na 500km+benzin.Ten jsem natankovat do 10l jen pro startování.

x12345678
5. srpna • 11:23

Z dlouhodobého hlediska zapomeň na to, že jakýkoli zdroj pohonu vozidel, pokud bude využíván masově, bude levný. Evropský hospodářský prostor (pozor, nejde jen o EU ale o všechny Evropské státy) díky totálnímu bordelu, který vnesl do ekonomik šílenou přerozdělovací gigachobotnicí, potřebuje brát prachy kdekoli to jde. A doprava je snadná kořist, tam se dá jen s mírným uzarděním profesionálního sedmilháře tvrdit, že to jde na infrastrukturu (hahaha, výběr SD a DPH plus dálniční poplatky versus silniční infrastruktura v CéZet... tragikomické).

Michal Lenc
5. srpna • 15:06

Proč do toho pletete Evropský hospodářský prostor? Jednak v EHP nejsou všechny evropské státy a za druhé v EHP jsou oproti EU navíc pouze Island, Norsko, Lichtenštejnsko. EHP sice jisté, malé dotace přerozděluje, ale je to spíš taková forma výpalného žádané EU. Totální bordel a přerozdělovací chobotnice je čistě záležitostí EU, rozhodně ne záležitostí EHP. Nevím proč pletete tyto dvě organizace dohromady?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
5. srpna • 22:06

Norsko že nevybírá nemravné daně a nepřerozděluje je?

kolemjdoucí
6. srpna • 1:52

To je ale jejich aktivita, která nesouvisí s EHS.

jogurt
6. srpna • 11:16

No dyk jo, jen důkaz že nejen EU dělá v Evropě bordel, což pán výše popíral.

x12345678
5. srpna • 10:54

To si pleteš pojmy a dojmy. tady není řeč o přestavbě a jiných bastlířských aktivitách. Tady je řeč o nových CNG autech z výroby.

Doporučujeme

Články odjinud