Dle mého názoru není špatné rozšířit cyklodopravu v centrech měst - pokud se člověk vžije do kůže cyklisty, který ve městě nemá kudy jet, kolem něho stále natěsno projíždí auta a navzájem se s auty pletou, tak to opravdu není příjemná situace. Horší je zrealizovat cyklostezky - LOGICKY a FUNKČNĚ zrealizovat - v českých městech a s českou byrokracií to vážně není snadné.
Kdyz chce nekdo jezdit na kole, nikdo ho nenuti jezdit po meste. Ja svymi konicky taky neotravuju ostatni.
ty si omezenej až na půdu - uvědomuješ si, že cokoliv řekneš se dá bez potíží říct i obráceně a bude to platit?nikdo tě nenutí jezdit do centra autem, vlastně tě nikdo nenutí jezdit autem vůbec a už vůbec nikdo není zvědavej na to aby ho svými potížemi za volantem votravoval. Ty silnice po kterých jezdíš jsou placené i z daní těch, co auto nikdy neměli a nikdy neřídili a přesto - oni tady nepíšou, že nechtějí, abys sis za jejich prachy vozil zadek - to jen ty jsi tak natvrdlý a netolerantní, že tu furt pindáš své omezené a bezohledné názory.
Silnice by měly být placené ze spotřební daně z paliv a silniční daně, takže cyklista, který palivo nespotřebovává (leda by chlastal, ale to by zase mělo jít jinam) jízdou po silnici parazituje na penězích motoristů. A to se ještě ze spotřební daně z paliv dotuje kdeco.
než napíšeš tenhle nesmysl, tak se koukni, kolik stojí ročeně stavba silnic, údržba silnic a vydržování dopravní infrastruktury a jaký je výběr daní souvisejících s benzínem. Zjistíš, že je tam slušná díra, kterou látá stát a kraje v rámci veřejné služby z peněz všech. ono je snadné něco předpokládat, ale těžší neco objektivně uvážit. Dále pokud člověk něco málo ví o rozpočtovém určení daní zjistí, že zrovna tak jako spotřební daň z alkoholu a tabáku nejde jen na eliminaci následků těhle neřestí, tak spotřební daň z benzínu není a nikdy nebyla určena na placení rozpkoší motorismu. Jsou to prostě daně spotřeby a jako takové mají prostě plošně přispívat do rozpočtu dle míry v jaké daněný statek plátce užívá, protože jde typicky o věci, které mají nějaké rozsáhlejší celospolečensky negativní dopady, které není možné konkretizovat - nejde jen o olítané silnice, ale i o exhalace, nehody, náklady léčení, zvukové emise a další negativní dopady. Nic z toho nikdo spolehlivě nevyčíslí a přesto je to potřeba krýt.Konečně třeba ta spotřební daň funguje bez nutné vazby na užití silnic. LPG je daněno spotřební daní výrazně méně a přesto jeho palič užívá silnice stejně jako palič nafty při stejných km. Naftu pálí ve velkém i lokomotivy a některé lodě přestože na silnici se nikdy nekouknou. Naftou alias LTO se topí i v domech a také se z toho platí spotřební daň a přesto to nesouvisí s ježděním po silnici - takže pokud by měly výtěžky spotřební daně jít na silnice, tak nám přispívají třeba ti, co doma topí nebo jezdí vlakem.
Mas pravdu, mel bys to objektivne uvazit a neplacat tady demagogicke lzi. Nejde tu o dane, souvisejici s benzinem, ale s provozem aut - tedy i dalnicni znamky, mytne atd. Ale pro pobaveni muzes klidne napsat, jak velka je dle tebe ta dira, o ktere mluvis. ;-)Posledni odstavec jako by vypadl z Grebenicka, Paroubka nebo podobneho individua. Mily jj, podivej se nejdriv, kolik dostava CD dotaci a pak si zkus uvedomit, co to ta dotace je a zjistis, ze je to presne naopak - kdo vlakem (a MHD obecne, protoze situace v dopravnich podnicich je uplne stejna) nejezdi, doplaci naopak tem, kteri jezdi.Takze si sve lzi nech pro soudruhy kopace ze ctvrte cenove, tady s tim nemas sanci.
Neda. Cykloun neplati spotrebni dane z benzinu, DPH z benzinu a spoustu dalsich veci kolem (povinne pojistky, vybavy atd.).Financni asymetrie mezi ridici a cyklisty je proste dramaticka. Zatimco cykloun vyse uvedene neplati a na silnici muze, ja platim jeho cyklostezku, na kterou autem nesmim. A to nemluvim o te nejvetsi verbezi, jako jsou ruzni cykloaktiviste, buznomati a zastupitele, kteri za me penize i agituji proti me. Vyrazne snizeni dani a tim vyhazeni podobnych flakacu by situaci v mnohem zlepsilo. Druha, mnou mnohem mene podporovana moznost, je zrovnopravneni cyklounu - tj. povinnou vybavu (helma, chranice), povinne pojisteni, registracni znacky a vymahani zakonu (technicky stav - STK, blatniky, predepsane rozmery pneumatik, zimni kola na zimu). Durazne rovnopravne podminky v pripade nehod - zavinil, pokuta, body. Chlast za riditky - body, ridicak. Rychlostni omezeni na stezky podle tech slabsich a tvrde pokuty pro ty, co jezdi nebezpecne rychle. Je to bohuzel dalsi posileni role statu, ale kdyz rovnopravnost, tak skutecna. Ne jak si to predstavuji soudruzi z buznomatu.
druhá možnost mi nijak nevadí - ale asi by tě překkvapilo, že úvahy o povinném ručení cyklistů tu byly, a byly smeteny ze stolu ve své době pojišťovnami. Kupodivu škody způsobené potenciálně cyklisty jsou v bilanci tak malé, že by byl systém dramaticky neefektivní - náklady administrace by fakticky tvořily velkou část výběru v systému - ve výsledku je efektivnější těch pár polámaných kostí uhhradit ze zdravotního pojištění a případně chtít ve výjimečných případech regresem po původci škody a u případného poškozeného plechu vyjde v globálu také levněji řešit individuálně pár případů, než živit systém pojišťoven.ad povinná výbava - jednoznačně je to správný požadavek - jen by ses divil, co je v současné době povinnou výbavou - stejně jako u aut už nejsou povinné zástěrky ani kola už dávno nemusí mít blastníky - prakticky jedinná povinná výbava, která stojí za zmínku jsou 2 brzdy, odrazky a v noci blikačky. Nevím k čemu by byl kolu předepsaný rozměr pneumatik - na daný rám jde vždy jediný ráfek, na daný ráfek jde nandat jen jediný průměr a velmi omezený rozsah obvodů (tlouštěk) - ten u kola na silnici nemá žádný význam stejně jede jen po vrchu běhounu - obvod hraje roli jen v měkkém terénu. kupodivu policajti za povinnou výbavu zastavují a pokutují - stačí když si sem tam přečteš nějaké cyklofórum - tam je každou chvíli nějaká zmínka koho vykostili ad chlast za řidítka - jednoznačně souhlas - nevidím rozdíl v chlastu cyklisty a chlastu motoristy - byť je tu opět nepoměr nebezpečnosti důsledků a tedy závažnosti jednání - jeden to někam napálí s dvěma tunama materiálu a ten druhý jen s 15kg. opět i za chlast policajti chatají a byť nemohou dávat body, tak alespoň čile pokutují - opět lze snadno na internetu ověřit díky nářkům postižených a svědků.ad body - jednoznačně souhlas - za chlast zcela jistě - jen by to asi vyžadovalo nutnost složitější administrace - zjišťovat kdo má a kdo nemá řidičák.ad helma a chrániče - chrániče nejsou povinné ani na motorce, tak proč s nimi otravovat a buzerovat cyklisty. Helmu ano - já osobně jsem pro. Dokonce některé pojišťovny odmítají hradit plnou cenu léčení lidem, co se vyrakví bez helmy a mají úraz hlavy - máme tu už judikáty. Jenže závažnost problémů způsobených absencí helmy zkrátka nedosahuje zdaleka té magnitudy, aby to zákonodárce považoval za hodné povinnosti. Když si ostatně koukneš na cyklofóra, tak dnes cca 90% cyklistů alespoň ve městech helmu nosí a velká část z nich by neměla problém, pokud by to bylo na silnici povinné.ad STK - tu dělá každý policajt na místě při kontrole výbavy - ověří přítomnost brzd a přítomnost odrazek - víc toho ke kontrole není a ani na jedno nepotřebuji žádné vybavení - obojí zabere asi 10s dohromady - v případe nědostatků dá pokutu jako za chybějící STK.vše je jen otázka efektivity vynaložených nákladů - šly by dělat i řidičáky pro cyklisty - proč ne, jen podle expetů co se tím zabývali by výsledek nebyl markantní a jen by stálo mraky peněz státu na administraci a hlídání. prostě se ro nevyplatí
Me druha moznost vadi, protoze nevidim duvod, aby se do hromady veci pletl stat. ad pojisteni - nesmysl, vse lze nastavit tak, aby se to zatracene vyplatilo. Zvlast, kdyz by to bylo povinne.ad povinna vybava - ano, jak rikas, na nic. Jen a pouha buzerace, neco jako jizda buznomatu mestem, buzerovani za lekarnicku a rozmer pneu. Smysl, stejne jako u aut, by to nemelo prakticky zadny. ad chlast - neni treba nic zjistovat, body udeluje spravni organ a ten muze obcanku s ridicakem sparovat snadno.ad helma - opet jen cista buzerace a duvod k vyberu pokut, stejne jako omezena rychlost na cyklostezkach. ad vyplati/nevyplati - okradani ridicu se vyplati. Neni duvod nebuzerovat a neokradat cyklouny, vyplatilo by se to taky, to se neboj.
No jestli ta podpora v UH vypadá takto, pak "děkuji, nechci". Místo plynulé jízdy po krajnici (silnice se zdá dostatečně široká) jsou cyklisté vytlačeni na chodník mezi chodce a ještě musí dávat přednost každému autu, které vyjíždí/zajíždí do vrat. Podle mne odstrašující příklad, bohužel typický pro česká města. Tohle by na němechých serverech ukazovali jako vtip.
Centra měst by měly být bez aut.Města by ale mohla provozovat taxi-elektromobily.;-);-)
Do mesta budes jazdit v lete na bicykli, v zime MHD. Parkovacie miesta pre tych nestastnikov, ktori v meste byvaju /a tych bude coraz menej pretoze tam budu len firmy/ tak zdrazeju ze si radsej nechaju auta vonku alebo ich predaju, dovolit si to budu moct jedine firmy. Centrum sa proste nielen od aut, ale aj od obyvatelov vyludni. No a ked s autami z centier miest zmiznu aj ich povodni obyvatelia, do mesta budes chodit uz horeuvedenym sposobom - mimo mesta zase autobusom alebo vlakom, proste vsade budes chodit ekologicky a hlavne kontrolovane, bez povolenia si o par rokov ani nenastartujes a ani neprdnes aby ti aj to nespoplatnili ako zvysovanie hladiny metanu v atmosfere. Inak, ja som v centre uz skoro rok nebol a ani ma to tam velmi netaha, tie vsemozne banky, predrazene obchody a kopa cudzincov, to mi akosi nechyba.
Výborně, tímto se z center měst udělá skanzen, kam bude chodit pár turistů, ale jinak bude zcela k ničemu. Majitelé nemovitostí za to budou jistě vděční, že jim budou firmy z domů houfně prchat někam, kam lze zajet autem. 3-[
Ano trend úprku podnikatelů z center je, ale nemylím, že za to mohou cyklisté. Ten trend je stejnýi ve městech, které cyklistiku nepodporují. Neznám všechny příčiny, ale např.:- Růst úřednického aparátu a zabírání centra a parkovacích míst pro sebe.- Stahování kupujících do hyparmarketů a shopping center na okrajích měst.Možná bude pro ty v centru přežívající podnikatele přínosem, že se k nim mimo chodců dostanou snáze i cyklisté.
Jenže z centra se tam, kde bydlím, stěhují i úřady, v podstatě jen radnice zůstává. A pokud cyklista nemá zrovna kolo Ukrajina, tak ho bude mít strach ve stojanu nechat, a hlídat mu ho nikdo nebude, takže i pro něj bude centrum k ničemu.A za čím tam budou chodit chodci - místní?
Ze by konecne pozitivni efekt spoluobcanu, jejichz predstavy o rovnopravnosti, pravech a povinnostech jsou tak podobne s cyklouny?:-D
ani když se tenhle nesmysl zopakoval 10x, neudělá to z něj menší blbost. Pracoval jsi někdy v nějaké firmě v centru nějakého velkého města, co by mohla všem svým zaměstnancům a návštěvníkům poskytnout luxus vlastního parkování? Možná taková je, ale aby jí pohledal. Většina firem v centru je ráda, pokud má své parkování pro pár hostů a v lepším případě i pár vyvolených. Drtivá většina firem, co sídlí v cetru dávno na myšlenku parkování rezignovala a jsou tam z úplně jiných důvodů - kdo chce zajistit dopravu vozidly, tak není tak blbej, aby sídlil v centru, kde i kdyby nebylo dopravní omezení, bude furt zácpa a cena parkování je taková, že je to neudržitelné. Kdo chce zajistit parkování ve velkém, ten prostě sídlí dávno mimo centrum.
Ono nejde jenom o parkovani pro pracovniky firmy, i kdyz i to je dulezite a kancelare bez parkovani maji velkou nevyhodu na trhu, ale hlavne jde o parkovani pro zakazniky. Jsou podnikani, kde bez zajisteni parkovacich mist pro zakazniky clovek proste nema sanci se udrzet pri zivote.
ano a kdo to myslí s pohodlím pro zákazníky vážně nebude takovej trubec, aby je hnal do věčně ucpaného cetra.
Myslis, ze nejakeho cyklouna zajimaji podnikatele? Ti jsou dobri tak na placeni dani, ze kterych oni potom financuji podobne aktivisticke primitivy.Mas auto a podnikas? Tak plat dane, at takovi Buznomatove muzou vzkvetat!Holt za nakradene penize se to aktivistuje a omezuje.
Zajimavy ukaz. Dalo by se to okomentovat hned z nekolika uhlu, vyberu dva:1) RovnopravnostCyklista na kole je dle zakona ucastnik provozu. Nekteri mistni bezohledni hlupci jako napr. noclaf uz v drivejsich diskusich tvrdili, ze on neni prekazka, ale doprava (i kdyz on to jako spravny vymastenec tvrdil o hromade slapalistu, porusujicich zakon)! Jakou tedy chteji rovnopravnost? Zadnou nechteji a dost to nekoho pripomina. Chteji proste vice pro sebe (viz navrhy, ktere zatim neprosly, ale kde cyklouni chteli mit moznost jezdit po silnici i tam, kde stoji za tezke penize paralelni cyklostezky apod.)2) BezohlednostCyklista, jedouci v provozu ostatni vedome omezuje a v podstate otravuje. Presto krici o tom, ze ho maji ostatni tolerovat, coz v jejich retorice znamena "ja budu jezdit jako hovado a kdyz se mi neco stane, muze za to auto". Jit nekoho otravovat a dozadovat se tolerance me vlastni bezohlednosti mi pripada ujete. Mesta, kde je cyklounstvi znacne rozsirene jsou pro normalni lidi katastrofa. Jizda po chodniku, v protismeru, pres prechod - zadny problem. Jsi ridic? Davej bacha, abys mi nic neudelal, nebo uvidis! Jsi chodec? Koukej uhnout, ted jedu JA. Empiricky je zrejme, ze cykoun je ten nejhorsi frustrat, ktery si nasel to svoje - snazi se omezit auta a soucasne si konecne muze zahojit mindrak na chodcich. PS: ne kazdy, kdo jezdi na kole nutne odpovida tomu, co jsem napsal - jsou i slusni. Nikdo z nich ale nepatri mezi pumpickarskoaktivitisticky povl.
tobě musel někdy nějaký cyklista asi přebrat holku - jinak si tvou zarputilou zášť, nadávky a plivání síry neumím vysvětllit.
Zkusenosti jj, zkusenosti. Az budes mit ridicak, tak to pochopis;-)PS: nemit rad bezohledan hovada je "plivani siry"? Odkud jsi, abych vedel, v jake casti CR se to rceni pouziva v tomto (pro me zatim neznamem) vyznamu pouziva?
ano zkušenost mi říká, že takhle silná nenávist jakou tu pravidelně a dlouhodobě ventiluješ vyžaduje silnější motiv, než by normální vyrovnané osobnosti dokázalo poskytnout pár z domnělých pitomců, jak se snažíš tvrdit. Pitomce člověk potkává každou chvíli - na silnici, na kole, na chodníku, v práci, v obchodech, na úřadech. Všude se vyskytne někdo, kdo dokáže naštvat. Přesto nikdo koho znám, do honu na jednu vybranou skupinu z nich nedává tolik emocí a energije jako ty. Snad jen kdomě pár nácků - ti si také ze svého terče dělají smysl života. Ať tak či tak, měl by si s tím něco dělat - tohle je posedlost, a to není zdravé.
:-D Jo jo, travim tim cele dny:-D Internetove psychology jsem mel vzdycky rad, tolik blabolu snad nedava ani zeli s toperem dohromady;-)
... je zase chytrej jak rádio :-D Nejvíc ve městech se jezdí na kolech kde? Tam kde je rovina! Trochu zapomněl na Hradec Králové a České Budějice :-D+ zapomněl se zeptat cyklistů jak řeší své přesuny v chladném období / ve sněhu :-Dzase šmrdlal, který se snaží zviditelnit, tak aby vykazoval nějakou činnost :-P
hradistska radnice ma jako hlavni starost zrizovani placenych parkovist uplne vsude, je ovsem zajimave, ze ve volebnim programu to nikdo nemel... uz ted temer zlikvidovali vsechny podnikatele v centru mesta nemoznosti zaparkovat... no ale asi to mistnim nevadi, ze si mesto ziskava "slavu" jako basta cyklobuzen :-))))
sice se dá polemizovat o tom, jak a zda některou formu dopravy preferovat, ale Váš příspěvek je nesmylně omezený. Pokud byste měl alespoň trochu přehled, jak to poslední léta vypadá ve evětšině evropských metropolí (tedy městech, která mají více zkušeností s řešením dopravních potíží), tak zjistí, že kolo je tam v centrech z mnoha důvodů také silně preferováno, a to dlohodobě. Je snad Londýn desetimuliónovou výspou cyklobuzen jen proto, že se ukazuje být efektivnější a rozumnější se v užším centru pohybovat na kole (Camden Town, West End, Soho, Covent Garden, Strand a další - tam všude sice auta můžou, ale místní se tam masivně pohybují právě především na kolech, protože jen tak vědí, že dojedou kdy potřebují a zastaví kde potřebují). O Holandsku se nemá smysl bavít, to je podle Vás zřejmě celá země plná cyklobuzen. Berlín je podle vás zřejmě někde napůl cesty stát se druhou metropolí cyklobuzen. A Kodaň je dlouhodobě považována za druhé město nejpřátejštější k jízdě na kole v Evropě, a to i přes fakt, že je na tom se zimními podmínkami a počasím hůře, než kdekoliv u nás. Snad jedinými zeměmi, kde se kolo do metropolí moc neprosadilo ani v poslední době jsou jižní země - V italských a řeckých městech není kol tolik, jako jinde v Evropě - jenže tam to nahrazují mopedy a skůtry, které jsou tam pro zahuštěnou dopravu nutností - to jim sice řeší dopravu, ale bohužel už ne kvalitu vzduchu.Ani jedno z měst, které takto v centrech aktivně podporuje cyklistiku a dělají vše pro její rozvoj ale rozhodně netrpí tím, že by to nějak ruinovalo podnikatele v těchto centrálních oblastech - přesně naopak - třeba právě v tom Londýně se k nim dostane více lidí, než kolik by jich tam fyzicky bylo schopno dorazit v husté dopravě vozem, o zastavení poblíž ani nemluvě.
Nejvice mne rozesmeje, kdyz nekdo vydava za priklad reseni dopravnich problemu Londyn. Jednak je samozrejme usmevne srovnavat jakekoliv ceske mesto s devitimilionovou aglomeraci, ale hlavne Londyn a jeho okoli je mesto s asi vubec nejhure vyresenou dopravou (jakoukoliv) v ramci celeho vyspeleho sveta. Nejenom ze tam nefunguje individualni doprava, ale ona z historickych duvodu nefunguje ani ta hromadna a jezdit mezi dvema nevhodnymi misty po Londyne je naprosta tragedie.Mne se naopak libi nemecky priklad, kde v jakemkoliv nemeckem meste lze autem zaject az do centra a tam na mistni pomery velmi levne (levneji nez v Praze) vetsinou i bez problemu zaparkovat. To je neco cim by se mela Praha (a dalsi ceska mesta) inspirovat a ne nestastny londynsky priklad.
Londýn je naopak ukázka toho, jak se dá velmi nevýhodný výchozí situace daná velmi dlouhou dobou silného růstu postupně zvládat a řešit - ne vždy je to bezbolestné, ale postupně to funguje. Poměrně dlouho jsem v Londýně žil a s MHD to vůbec není zlé - dostal jsem se vždy odkudkoliv kamkoliv. Co jim může závidět kdekdo je perfektně spolehlivý systém blackcabů a přepravních služeb. Co logicky kolabuje je právě individuální automobilová doprava - a právě na té se dá pozorovat, jak se dá i velmi špatná výchozí situace daná velmi organickou a zastaralou topologií velké části tohoto města zvládnout aniž by se lidi navzdory všm předpokladům pozabíjeli.
hmm... srovnavat hradiste s milionovymi mesty muze fakt jen cyklobuzna... kdyz uvadene mesta neruinuje podnikatele, tak proc je to v UH naopak??? nevis nic o teto konkretni situaci, ale chces nekoho poucovat ze nema prehled, co ovsem cekat jineho...ja nastesti v UH nebydlim, jen pres nej denne nekolikrat jezdim, ale napr. se moc tesim na zasedani rady mesta, kde budou postizenym obyvatelum vysvetlovat, ze jim ukradli 40% parkovacich mist ve jmenu nejakeho cykloterorismu
A v zime vsichni sesednou z kola a pujdou se vyspat do zacpy.
Jo, to máte pravdu. Co takhle MHD? B-]
No a na autě budu vozit pořád kola, protože nevím, kdy se budou hodit 3-[
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.