Auta mají být tišší. Vyžaduje to Evropský parlament

14 komentářů

Plejtvak
30. listopadu • 2:50

Nevim, možná je to jen můj dojem ale mám pocit že u těch současných nových aut jsou největším zdrojem hluku odvalující se pneumatiky a ne motor?

Gouda
30. listopadu • 10:29

Může být. Spoustu hluku často nadělá samotný drivetrain (hlavně u frikulínských SUV). Ve vyšších rychlostech někdy dělá bordel i aerodynamika. A v létě zase u některých aut hodně řve klimatizace. To jsou věci, které by měly být ošetřeny. Ale kromě té klimatizace se samy vyřeší tím, jak automobilky cílí na nízkou spotřebu a vysokou efektivitu. Protože kde to hlučí, tam jsou ztráty.
U motorů nových aut nevidím nijak zásadní problém. Dokonce i sportovní auta, která umí motorem randál udělat, se v nízkých otáčkách hodně mírní.

Milda
29. listopadu • 20:19

Achjo to jsou takový kokoti...Kdo neměl V8... Magnaflow nepochopí...

.
29. listopadu • 17:15

Doufám, že se to bude vztahovat i na motorky a skůtry, protože to je humus největší. Chápu, že pro řidiče, který na té motorce jede to přijde cool, ale ostatní v okruhu 200 metrů jsou úplní chudáci.

Karlos.s
30. listopadu • 0:58

jenže to není tím, že by 74dB bylo tak moc, je to tím, že si to lidi "tuní" a pak to má třeba 90dB. Problém je v tom, že nikdo nehlídá dodržování již platných předpisů.
Sakra lidi proberte se a neplácejte nesmysly.
Snížení limitu hluku o 6dB by znamenalo docela dost vážný problém pro výrobce aut. Museli by nasazovat technologie typu Active Noise Canceling nebo výrazně zvětšit objemy tlumičů hluku, případně jejich protitlak. Což by se ovšem negativně projevilo na ceně, spotřebě, případně pohodlí cestujících (větší tunel pro větší tlumič, atd).

Jean
29. listopadu • 14:45

Konečne aspoň jeden rozumný nápad z Bruselu.

Karlos.s
30. listopadu • 0:53

Proč? Kdyby úřady a policie hlídala dodržování těch 74dB, tj. pokutovala rádoby tunery, tak jsou auta docela tichá.

Pepa
29. listopadu • 12:30

To bude velmi nebezpečné,nedávno mě málem srazila Toyota,když jsem přecházel "po slechu",teď se budu muset kvůli tichým autům pořád rozhlížet.

Vana666
30. listopadu • 10:55

pepa: a třeba kvůli cyklistům se dnes taky nerozhlížíš ?

sad panda
30. listopadu • 13:13

Cyklista ti tolik neublizi jak 1-1,5tunovy auto a jeste to dokaze zastavit rychleji tu svoji vahu.Navíc má cvrk takze ho slysis : D

Vana666
1. prosince • 21:30

sad panda: aha takže cyklistovi klidně bez rozhlídnutí vlezeš do cesty protože je lehčí než auto. A cvrk samozřejmě slyšíš i v době kdy cyklista šlape...

Gouda
30. listopadu • 14:38

Typický řidičský mýtus. Cyklista, zejména na silničním kole, brzdí podobně, jako motorka. Tedy obecně hůř, než auto. Zkuste si někdy půjčit galuskové kolo, rozjet se na 45 km/h a nouzově zabrzdit. Deset metrů se budete klouzat, pak sletíte, rozbijete si tlamu a skončíte 20 metrů daleko.

Jirka
29. listopadu • 12:47

Jj, třeba Prius skoro není slyšet, když jede na elektriku. Dávejte si na elektro auta pozor, už se dají potkat :-)

Gouda
29. listopadu • 11:06

To je hezké, že jste upozornili na logaritmickou podstatu decibelu, ale neuvedlijste základ toho logaritmu. Takže většina lidí si neuvědomí, že snížení o 6dB znamená snížení o 50 %.
Budiž, ale nevidím nejmenší důvod, proč by to mělo platit pro všechna auta.

Doporučujeme

Články odjinud