Australský supersport HAL dostane dva osmiválce Corvette vedle sebe

Australská společnost HAL představila své plány na přípravu supersportovního automobilu. Má se stát nejrychlejším vozem světa. Aha…

Konstruktérskou kancelář HAL vede její majitel Paul Halstead, který si nestanovil zrovna jednoduchý cíl. Je jím totiž příprava automobilu, jenž by se měl stát tím nejrychlejším na světě. V současnosti se tento titul nejčastěji přiznává legendárnímu modelu Bugatti Veyron, ovšem ten není jediným. Před šesti lety jsme vás informovali o rychlostním rekordu vozu SSC Ultimate Aero TT (412 km/h) a letos v lednu jsme pak psali o dalším americkém stroji Hennessey Venom GT (upravený Lotus Elise/Exige, z 0 na 300 km/h za 13,63 s).

Ostatní značky

Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Nyní své želízko do ohně hodlá dle informací magazínu Auto Express přihodit také australská firma HAL a definitivně z trůnu sesadit Bugatti Veyron. Zřejmě nejzajímavějším prvkem tohoto jinak poměrně konvenčně pojatého supersportu má být jeho pohonná jednotka: má vzniknout sešroubováním dvou vidlicových osmiválců GM z Chevroletu Corvette.

Klepněte pro větší obrázek
HAL se představí nejdříve za tři roky, ale má vynikat motorem W16 14,0 l

Jde samozřejmě o známý agregát LS9 V8, jenž byl ale podobně jako u výše zmíněné konstrukce Hennessey Venom GT převrtán z 6,2 na rovných 7,0 l. A zatímco konkurenční Hennessey sází při snaze o zvýšení výkonu na přeplňování dvojicí mohutných turbodmychadel, Paul Halstead zvolil jiný přístup. Za zmínku stojí, že Hennessey i HAL počítají se shodnou výkonovou špičkou 1 217 koní (895 kW/1 200 bhp).

Video | Technika

Jak se staví motor 6,2 V8 LS9 pro Corvette ZR1? (video)

Halstead se rozhodl použít dva tyto motory a spojit je vedle sebe to segmentu s příčným průřezem tvaru písmene W, čímž má vzniknout impozantní šestnáctiválcový agregát s objemem 14,0 l. Vůz HAL má dále vynikat skeletem karoserie i povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a přenosem točivého momentu na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Zajímavosti | Video | Americká auta | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Ostatní značky

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Pojetí kokpitu do značné míry připomíná legendární McLaren F1, takže řidič má sedět v předsunuté pozici uprostřed vozu a své dva spolujezdce bude mít po stranách. Přístup k sedadlům by měl být skrze posuvnou stříšku ve stylu stíhacích letounů. To jsou zatím plány a Paul Halstead načasoval premiéru svého supersportu na detroitské setkání hot-rodů Autorama. O všem až v roce 2016...

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků