Australský supersport HAL dostane dva osmiválce Corvette vedle sebe

Australská společnost HAL představila své plány na přípravu supersportovního automobilu. Má se stát nejrychlejším vozem světa. Aha…

Konstruktérskou kancelář HAL vede její majitel Paul Halstead, který si nestanovil zrovna jednoduchý cíl. Je jím totiž příprava automobilu, jenž by se měl stát tím nejrychlejším na světě. V současnosti se tento titul nejčastěji přiznává legendárnímu modelu Bugatti Veyron, ovšem ten není jediným. Před šesti lety jsme vás informovali o rychlostním rekordu vozu SSC Ultimate Aero TT (412 km/h) a letos v lednu jsme pak psali o dalším americkém stroji Hennessey Venom GT (upravený Lotus Elise/Exige, z 0 na 300 km/h za 13,63 s).

Nyní své želízko do ohně hodlá dle informací magazínu Auto Express přihodit také australská firma HAL a definitivně z trůnu sesadit Bugatti Veyron. Zřejmě nejzajímavějším prvkem tohoto jinak poměrně konvenčně pojatého supersportu má být jeho pohonná jednotka: má vzniknout sešroubováním dvou vidlicových osmiválců GM z Chevroletu Corvette.

HAL prev.jpg
HAL se představí nejdříve za tři roky, ale má vynikat motorem W16 14,0 l

Jde samozřejmě o známý agregát LS9 V8, jenž byl ale podobně jako u výše zmíněné konstrukce Hennessey Venom GT převrtán z 6,2 na rovných 7,0 l. A zatímco konkurenční Hennessey sází při snaze o zvýšení výkonu na přeplňování dvojicí mohutných turbodmychadel, Paul Halstead zvolil jiný přístup. Za zmínku stojí, že Hennessey i HAL počítají se shodnou výkonovou špičkou 1 217 koní (895 kW/1 200 bhp).

Halstead se rozhodl použít dva tyto motory a spojit je vedle sebe to segmentu s příčným průřezem tvaru písmene W, čímž má vzniknout impozantní šestnáctiválcový agregát s objemem 14,0 l. Vůz HAL má dále vynikat skeletem karoserie i povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a přenosem točivého momentu na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Pojetí kokpitu do značné míry připomíná legendární McLaren F1, takže řidič má sedět v předsunuté pozici uprostřed vozu a své dva spolujezdce bude mít po stranách. Přístup k sedadlům by měl být skrze posuvnou stříšku ve stylu stíhacích letounů. To jsou zatím plány a Paul Halstead načasoval premiéru svého supersportu na detroitské setkání hot-rodů Autorama. O všem až v roce 2016...

Doporučujeme

Články odjinud