Australský Holden slaví 7 milionů vyrobených vozidel

Tento týden byl v Australské továrně značky Holden vyroben vůz s pořadovým číslem 7 000 000 a není jim nic jiného, než velice populární model Commodore ve speciální edici vytvořené při příležitosti 60. výročí založení automobilky. Takže vůz je v podstatě výjimečný hned z dvou důvodů. Pod kapotou tohoto jubilanta se nachází upravený agregát s pohonem na LPG, kromě toho je schopen svému majiteli nabídnout dostatečný komfort a to díky koženému čalounění a dvouzónové klimatizaci. Oku pak polahodí stříbrné dekorativní lišty v interiéru a 18-ti palcová litá kola s označením limitované edice.

V této souvislosti si zmiňme ještě několik důležitých mezníků automobilky Holden.

  • V listopadu 1948 byl ve fabrice Fischermans Bend vyroben první Holden nesoucí označení 48-215.
  • Hranici jednoho milionu vyrobených kusů se podařilo překonat modelem EJ v říjnu 1962.
  • Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 sjel z linky v březnu 1969 a šlo o model HK.
  • Hranici troch milionů vyrobených modelů se podařilo překonat modelem HQ a to v červnu 1974 ve fabrice Pagewood.
  • Vůz s pořadovým číslem 4 000 000 sjel z výrobní linky o 7 let poté, tedy v červnu 1981 a šlo o model VC Commodore
  • Model VN Calais s pořadovým číslem 5 000 000 sjel z linky fabriky ve městě Elizabeth v srpnu 1990
  • Šest milionů vyrobených kusů pak automobilka slavila v červnu 2001 a jubilejním modelem se stal VX Commodore SS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků