Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

Australský Ford Falcon se před koncem výroby rozloučí limitovanými edicemi sportovních verzí XR6 a XR8.
Seznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogalerie: Ford Falcon Sprint

Australský Ford Falcon už bude za několik měsíců minulostí, neboť v říjnu letošního roku bude ukončena jeho výroba a na nástupce se teprve čeká. To ale nebrání tamní divizi Fordu představit limitovanou edici modernizovaných sportovně pojatých modelyů Falcon Sprint XR6 a XR8. Oba modely mají snad maximální možnou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Limitovaná edice Ford Falcon Sprint vznikne jen ve 1400 exemplářích. Šestiválec umí nabídnout až 500 koní, osmiválec s kompresorem o dalších 40 koní víc. Kvůli životnosti převodovky je točivý maximální moment obou motorů hlídán na 650 Nm

Ford Falcon XR6 Sprint pohání turbem přeplňovaný šestiválec 4,0 l o výkonu 335 kW (442 koní) a točivém momentu 575 Nm. Při funkci overboost (funguje jen 15 sekund a pokud je venkovní teplota pod 25°C) motor nabídne až 503 koní výkonu a 650 Nm. Cena je v přepočtu jeden milion korun.

Video | Ford | Fascinace | Hatchbacky | Sportovní auta | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Falcon XR8 Sprint se spoléhá na kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který na zadní kola posílá výkon 345 kW (469 koní) a 575 Nm, rovněž disponuje funkcí overboost, která zvedne parametry na 544 koní a 650 Nm. Osmiválec stojí v přepočtu 1 100 000 korun. Výroba verzí Falcon Sprint bude omezena na 1400 kusů.

Následující kapitola
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek