Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

Australský Ford Falcon se před koncem výroby rozloučí limitovanými edicemi sportovních verzí XR6 a XR8.
Seznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogalerie: Ford Falcon Sprint

Australský Ford Falcon už bude za několik měsíců minulostí, neboť v říjnu letošního roku bude ukončena jeho výroba a na nástupce se teprve čeká. To ale nebrání tamní divizi Fordu představit limitovanou edici modernizovaných sportovně pojatých modelyů Falcon Sprint XR6 a XR8. Oba modely mají snad maximální možnou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Limitovaná edice Ford Falcon Sprint vznikne jen ve 1400 exemplářích. Šestiválec umí nabídnout až 500 koní, osmiválec s kompresorem o dalších 40 koní víc. Kvůli životnosti převodovky je točivý maximální moment obou motorů hlídán na 650 Nm

Ford Falcon XR6 Sprint pohání turbem přeplňovaný šestiválec 4,0 l o výkonu 335 kW (442 koní) a točivém momentu 575 Nm. Při funkci overboost (funguje jen 15 sekund a pokud je venkovní teplota pod 25°C) motor nabídne až 503 koní výkonu a 650 Nm. Cena je v přepočtu jeden milion korun.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Hatchbacky | Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Falcon XR8 Sprint se spoléhá na kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který na zadní kola posílá výkon 345 kW (469 koní) a 575 Nm, rovněž disponuje funkcí overboost, která zvedne parametry na 544 koní a 650 Nm. Osmiválec stojí v přepočtu 1 100 000 korun. Výroba verzí Falcon Sprint bude omezena na 1400 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogalerie: Ford Falcon Sprint
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků