Neomezený limit znamená nutnost pokutovat řidiče za nebezpečnou jízdu, což je v naší zemi nemožné. V Austrálii Vás policista zastaví a Vy uznáte chybu. U nás by se každý soudil a chtěl po pilicii důkaz, že jel nebezpešně.
Jenže megaformalismus nezavedli v česku do života občané ale úřady. Takže pouze sklízejí plody své práce.
Nedá mi to a napíšu reálné zkušenosti s řízením a rychlostmi v Austrálii. Před pár lety jsem tam strávil nějaký čas, najeto asi 7 tisíc km.Austrálie je země s extrémně nerovnoměrným osídlením. Je tam několik velkých měst (Sydney, Brisbane, Melbourne a pár další), v nichž a kolem nichž se koncentruje veškerý život. Hustota osídlení tam připomíná Evropu.Ale celý zbytek Austrálie je téměř prázdný. Klidně jedete půl dne autem a potkáte jedno auto v protisměru a jednu benzínku.Rychlostní limity na většině území existují a jsou poměrně nízké - ve městě 50, mimo město myslím 80 (to už si přesně nepamatuju a myslím že to závisí na státě). Dálnic v našem pojetí je tam velmi málo a limit na nich je 110.Prakticky všichni ty limity dodržují, a to striktně. Na dálnici se prostě jezdí 100 - 110, žádné "na 130 pojedu 145" jako se jezdí tady (já tak jezdím, přiznávám). Podle mě tam všichni musí jezdit na tempomat. V praxi se pak stane, že jedete třeba dvě hodiny opuštěnou krajinou, velká silnice (ne dálnice), nikde ani živáčka, a celou dobu máte půl kilometru před vámi jiné auto, oba jedete stejnou rychlostí.Mimo civilizaci je tam běžně limit 100 nebo max 110. Já narazil na jedinou silnici bez limitu - to je ta v článku zmiňovaná Stuart Highway. Není to dálnice v našem pojetí, je to široká dvouproudovka táhnoucí se desítky kilometrů pustinou, úplně rovně, bez jediné zatáčky (celkem má skoro 3 tisíce km, asi jako z Paříže do Moskvy). Na ní tehdy limit nebyl, pak ho zřejmě zavedli a teď znovu zrušili. Na těhle opuštěných silnicích hrozí při řízení dvě věci - že s tím tempomatem a několik kilometrů bez zatáčky usnete. A pak "road trains", obří kamióny, až 50 metrů dlouhé. Když vás v plné rychlosti mine v protisměru, máte někdy co dělat udržet směr.
Hm, to by mohlo byt zaujimave jazdenie...Zrejme logicky vychadzali z prasprosteho faktu ze na ceste, kde je na 5oo km useku jeden a pol auta (obrazne povedane), asi velmi rychlost riesit nebudu. A zavadzat tam limit, krasna ukazka mrhania casu a penazi. Ako je to tam s kvalitou ciest? Snad jediny dovod preco (mozno) dat ten limit...
a co jsi tím chtěl sdělit?
Alespoň někde mají rozum a zařízli komoušsko ekoteroristickou buzeraci.
Co by se stalo, kdyby u nás zrušili omezení rychlosti na dálnicích? Pár dní nebo maximálně týdnů podle obvyklého nájezdu by všichní jezdili jako šílenci aby po hrůzostrašném pohledu na stav tachometru u pumpy dospěli k názoru, že to bylo hezké, ale budou dál jezdit 135kou...
Copak nevíš, že to všem jezdí 180 za 6 litrů. Jen mi, to žere hned 16.
Dost kreativní konstrukce. Nezměnilo by se ani krátkodobě vůbec nic. Tedy krom toho, že posádky R36 by zmateně hledaly smysl svého bytí.
Je Austrálie jediná země, kde se vrátí k neomezené rychlosti a kde se přitom (narozdíl od Německa) jezdí vlevo?
je v tom nějaký rozdíl, vlevo-vpravo?
Je to určitý návrat k tradicím. I u nás se ještě před 100 lety jezdilo vlevo. Kdybychom se k tomu vrátili a zavedli původní běžce s praporem před každým autem, pak bychom také mohli povolit neomezenou rychlost, která by ovšem nesměla překročit rychlost toho běžce. Tím by se také mohla snížit nezaměstnanost. ;-)
OK. Zítra jedu do Košic. Chtěl by nějaký nezaměstnaný běžet přede mnou s fanglí? Nehlaste se všichni.
Pokud by takový běžec zvládl 50 km za den, tak by proběhl celou Stuart Highway cca za 2 měsíce. V takovém horku a pustině by to asi nikdo bez doprovodného vozidla nezvládl? ;-)(Jedni známí jeli před pár lety kolem Austrálie na terénních motorkách s doprovodným teréňákem. Z města Perth na Západě přes ty pustiny na sever, pak částečně po SH dolů na jih a nejhorší prý byla nakonec ta cca 2000km dlouhá rovinka podél jižního pobřeží zpět do Perthu)
Rychlost, u zkušených řidičů s autem v perfektním stavu, není žádný problém. Sám jezdím na tempomat 160 a na dálnici přes 200. Nikdy jsem přitom nezpůsobil žádnou nehodu. Nehody způsobují řidiči, kteří: nemají praxi v řízení auta, aby na řízení nemuseli myslet, dostatečně se nevěnují řízení (mobil, rádio, kouření, jídlo), nesledují provoz okolo sebe a za sebou, nepředvídají, nejsou ohleduplní vůči ostatním účastníkům provozu (např. nepustí auto z vedlejšího pruhu před sebe při "zipu"), nepřizpůsobí rychlost jízdy počasí a stavu silnice, nejsou v dobrém fyzické kondici (únava, drogy, chlast aj.), jsou ve stresu (aby něco stihli, hádka apod.), nemají auto v dokonalém technickém stavu a neabsolvovali výcvik jízdy v extrémních podmínkách (škola smyků).
No, a kdyz si vsichni budeme takhle nekriticky masirovat ego, tak bude cela CR plna neomylnych letcu s dokonale zvladnutou technikou jizdy a s perfektnim vozovym parkem. B-]
Kdyby policie nemrhala časem tím, že přicmrduje do státní kasy pokutováním těch, co překročí teoretický rychlostní limit o 11km/h, zbylo by jí dost času na monitorování a eliminaci neomylných letců skutečně nebezpečných pro okolí.Vzato doslova, zákon policii ukládá dozor nad bezpečností a plynulostí silničního provozu a postih přestupků rovněž proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Defakto tedy nemůže postihnout přestupek, který bezpečnost a plynulost silničního provozu reálně nenarušil a naopak má jasnou povinnost postihovat opak.
To je systémová chyba. Policista je placen podle vybraných pokut nikoliv podle nehodovosti v jeho rajonu. Jinými slovy systém policistu nutí vybírat pokuty, nikoliv zabývat se bezpečností provozu.
Souhlas. Nebýt obecného limitu, musela by policie konat službu potažmo kasírovat smysluplnějším způsobem.
tak uprimne nechapu jak muze nikomu nejaky kratky komercni kurz pomoci v jizde na dalnici, ale to neni tak podstatne...problem proc v cechach snad nikdy nebude mozne mit neomezenou rychlost je problem s mistem. resp. s preskoky mezi rychlostmi v pruzich a velkou hustorou dopravy. uz ted je trochu ocistec chtit predjet kamion co vic nez tech 80 nepojede a vmestnat se do levyho kde se jede 140+ ... takze ma vlastnw clovek dve moznosti, bud pojede v pravo 80 a nebo v levo 140... a za dalsi protoze nikdo nechce zustat v pasti za kamionem tak to radeji posle do leveho, kdyz nekdo pojede zrovna 200 tak si to neumim predstavitjediny mozny reseni je mit alespon 3 pruhy a neomezene jen v nejvice v levo pricemz uprostred by podle me melo byt predepsana minimalni rychlost na treba 120 a v pravem by byloi misto pro nejpomalejsi..
Ale houbeles. Pokud je liduprázdno, sucho a viditelno, nechť jede třeba 300- Pokud je plno, pak dle pravidla přiměřenosti holt bude muset jet daleko pomaleji. Německo limit na dálnicích nemá a to ani na dvouproudových. Je stanoveno pravidlo, kdy řidič přejet do pruhu smí a kdy ne a funguje to i bez stupidních komplikovaných podmínek. Možná právě proto, že je to jednoduché a nepřeregulované, tak to funguje lépe.
Po Německu toho najezdím dost a limitů potkávám už tolik, že se mi ani nevyplatí zrychlovat nad 130...
To je hodně přehnané. Na trase Rozvadov-Nürnberg, což je cca 115km, jsou dva dvoukilometrové úseky s omezením.
Přesně tak, to co je v Německu naprosto normální řekněme jízda po dálnicí rychlostí 160-180 km je v Česku pomalu hrdelní zločin...Opravdu nechápu když to je v Německu, proč by to nešlo v Česku na D5 a D 11 minimálně. Chápu že by pak "tajné" passaty měli menší výdělky.... ale na druhou stranu, by se provoz zrychlil a ubylo by zbytečných stresů.
Tato zpráva je nám platná asi jako mrtvému zimník.
No já si teda neumím představit při stavu našich silnic, hustotě dopravy a mentální úrovni (agresivita, sebestřednost) některých z nás, stav po uvolnění/odstranění limitů.Neříkám že se mi líbí přeregulovaný stav a některá nesmyslná omezení, například některé 30, ale nějaké mantinely u nás asi být musí, byť se je lidé snaží ojebávat.
Já osobně už dlouhodobě kašlu na nějaké limity a jezdím podle toho, jak to stav a okolnosti umožňují. Přesto jsem nikdy neboural vlastní vinou. Vysvětli mi to ;)
vidis, ja si to predstavit viem.Zdielam nazor Australcanov, ze komousov treba uz konecne poslat doprdele a prestat buzerovat slusnych ludi
Přesně jak píše JayDeeSq, já bych ještě přidal odkaz na jeden vynikající článek zabývající se stejnou tematikou: http://www.autoweb.cz/beran-je-ridicska-trava-n... ...
tohle je ale bohužel právě ten špatný názor..že nějaké mantinely být musí..je jasný, že úplný zrušení limitů by asi u nás chvilkově vyvolalo horší stav na silnicích, ale do budoucna by bylo přinosem..ono totiž to souvisí spolu to jak se u nás lidi na silnicích chovají..nakonec nástup bodového systému toho byl jasným důkazem,pak se zjistilo že to není tak horký a provoz na silnicích se trochu uvolnil..představa že při neomezených rychlostech by každej jezdil všude 250 je trochu blbost..ani ty co tak teď chtějí jezdit by to dlouho nebavilo
Za následky činů zodpovídá každý sám. V nepřeregulovaném prostředí proto zcela stejný účinek, jako taxativní stanovení rychlostních limitů, které pak slouží jako zdroj příjmů státního rozpočtu, protože jak známo jejich porušení se na dopravních nehodách nijak nepodílí a ani je samostatně nikdo neeviduje, by mělo stanovení povinnosti takto: "Řidič je povinen přizpůsobit rychlost jízdy okolnostem, zejména počasí, viditelnosti, stavu a sjízdnosti komunikace, stavu a povaze vozidla, hustotě provozu a brát přitom ohled na ostatní účastníky silničního provozu. Přitom smí jet jen takovou rychlostí, aby za každých okolností stačil zastavit na vzdálenosti kratší, než na jakou má rozhled. V obci a na úsecích, kde je to důvodně stanoveno dopravní značkou pak nesmí překročit rychlost, stanovenou zákonem nebo dopravním značením." Tečka. Nic víc není potřeba, vše ostatní je nadbytečná byrokracie, sloužící jen k sekýrování. Popsaný text je daleko lépe vystihující spektra možných situací v provozu, které stupidní limit například 90km/h nemůže korektně vystihnout. někde je devadesát nesmyslně málo, jinde absurdně moc. Ale dobře se to měří a kasíruje.
podle dikce takového zákona bys automaticky dostal v noci flastr za rychlosti vyšší než 50km/h. Ono to je totiž jen o výkladu (jakéhokoli) zákona.
Za 50 asi těžko ale za 100 na potkávací světla bez nočního vidění jo. A bylo by to správně.
Za následky činů, sice zodpovídá každý sám, ale v praxi je často nesou jiní.
A před tím tě ochrání obecný limit?
Do určité míry ano, byť já sám limity taky moc rád nemám
A jak prosím, když ho respektuje jen někdo a jen někdy? A proč se tedy z dálnic SRN nevracím pokaždé v zaletované rakvi?
Myslím, že limity respektuje většinou většina. Sice ne striktně, ale málokdo si troufne jet 150 tam kde je devadesátka, i když místo a výkon by na to byly.
To ale není věc limitů. Vetsina by po bezne silnici nejela 150 ani kdyby tam ta devadesatka nebyla. A naopak, pokud omezite na dalnici plosne rychlost na 60km/h, bude to vetsina respektovat? Lidi maji mozek a pouzivaji ho a vuci hloupe reguli se vymezuji. Stroj ne, ten pojede jak mu nastavite limit.
Absurdum současného stavu spočívá v tom, že pojedeš-li za tmy mimo obec na potkávací světla 90km/h, pokutu nedostaneš, přestože vážně ohrožuješ bezpečnost provozu tím, že jedeš rychlostí zřejmě nepřiměřenou, neb nejsi schopen zastavit v úseku na který vidíš.Bude-li v cestě neosvětlená osoba, nezastavíš před ní. A naopak, pokud za jasného dne pojedeš sám tamtéž 100km/h, nebezpečnost konání je nulová ale pokutu dostaneš.
Neosvetlena osoba na ceste v noci nema co hladat, tym to zacina a konci.Ked dotycny bude zachyteny/prejdeny, neviem si predstavit ako by z takehoto niecoho bolo mozne vinit vodica. Mozno su tu taki, ktorym alebo im znamym alebo nebodaj pribuznym sa to nebodaj stalo a nechcem im to pripominat alebo im sposobovat bolest ale je to tak. To by vlastne znamenalo, ze vodic v podstate moze vzdy a za vsetko a nech mi nema nik za zle, taky trend mi zacina pomaly ale iste liezt na nervy. To aby som uz autom naozaj radsej ani nevysiel na cestu, lebo zakazdym /nech robim co robim, riziko tu je stale pritomne/ sa musim triast strachom ci nahodou netrafim nejakeho svatosvate a zarucene a neomylne a vzdy nevinneho cyklistu, pripadne chodca a vynori sa 'x' roznych tzv. humanistov a neviem akej havede aby ma pribili za g.le na najblizsi semafor. Tak potom radsej zrusme auta vobec ako take a po ceste sa budeme prechadzat pesi, pripadne pred autom bude bezat nejaky dobrodinec s trubou baterkou a zastavou - najlepsie nejaky jedinec z tych tzv.humanistov, ktori nerobia nic ine len na podobnych veciach parazituju len aby mali z coho robit problem a z coho zit. Takto si aspon zarobia na seba niecim, z coho maju nenormalny strach - ano, poctivou pracou.
Máš zásadní problém s pochopením principu, kam nevidím, nejedu?
Prosim drzme sa temy. Este raz pre tych, ktori to zjavne nepochopili: na ceste v noci, tma ako v rohu, sa stretne auto a niekto, kto sa tam popleta po strede, idealne v ciernej bunde. Dajme tomu ze to skonci (a kiez by to koncilo vzdy tak) bez tazkych zraneni. Tipujem ze podla Vas by asi bolo nacim za zacat pytat vodica tu tazku a nepochopitelnu otazku, co vlastne hladal o takom case so svojim autom na tej ceste, ze...Alebo dalsi z tych, ktori idu pretvorit nase cesty na korzo? Blaboly na temu kolko a ako vodic mal ist su tu bezpredmetne, ten dotycny tam proste nemal co hladat a je to len jeho chyba, navyse ohrozil aj dalsieho ucastnika premavky. Nic viac a nic menej. Samozrejme ina situacia je, ked vodic na tom aute isiel povedzme prilis rychlo a v d-o-s-l-e-d-k-u toho niekoho zachytil na krajnici, pripadne to vobec do niekoho nasil a dokazatelne sa venoval vsetkemu moznemu len nie volantu ci uz den alebo noc (znamy medializovany nedavny pripad na tuto temu, napoveda keyword 'Madarsko'). O chlaste ani nehovoriac, za take nieco by som to dal na mieste strielat. A k tej Vasej otazke, ktora ostatne, ked sa nad nou lepsie zamyslite, je v pripade nocnej jazdy zjavne blbostou na x-tu, ano, v noci jazdim aj tam kam nevidim (snad nie je tazke pochopit tento tajomny ukaz, na toto postaci nocne cuvanie na parkovisku, nemusite ani len vyliezt na hlavnu) a nemyslim ze s ostatnymi je to inak.
Já to zkrátím: pochopil jsem. A protože ty evidentně nechápeš princip elementární zásady nebýt hrozbou pro své okolí, nezbývá, než doufat, že až to přijde, eliminuješ ze silničního provozu sám sebe a ne někoho jiného.
Obávám se, že způsobem "když já jedu, nemá mi kdo stát v cestě" nejezdí jen antiautomat, ale nějakých 30-40% dnešních řidičů.
Až toho v černé bundě na krajnici antiautomat zabije, bude se ho soudce ptát pouze na to, proč jel rychleji, než měl výhled. A pokud odpoví tak, jak se tu rozepisuje, s podmínkou nemůže počítat, bude to 30 měsíců natvrdo.
Myslim ze ste stale ste mimo. Precitajte si este raz co tam pisem. A potom este raz. Nezabera? Mala napoveda: najprv to, co stoji nad tou krajnicou a potom ten druhy pripad. Su tie pripady rozdielne? No ano hura, bravo, konecne :-) Teraz si precitajte co ste napisali a pochopite o.i. aj to, ze ste zase melete piate cez deviate - pokial na nieco reagujete tak k veci prosim. A ak by nahodou stale nezapinalo, spravna odpoved: (pre kazdy pripad): nie, v prvom pripade sa sudca nebude pytat preco som ho presiel na strede cesty, ta otazka je naozaj v prvom pripade bezpredmetna. Ano, v druhom sa bude pytat preco som ho chytil na krajnici, tam to samozrejme zmysel ma.
Mýlíš se, je úplně jedno, kde jsi ho přejel, jestli na krajnici nebo uprostřed pruhu. Mohlo se mu například udělat nevolno s neschopností dalšího pohybu. Ani tehdy ho nesmíš přejet.
Ahm, neviem ci je toto myslene vazne, ale urcite nieb a to z dvoch pricin:a/ nehodu nesposobil vodic ale ten neosvetleny chodec co je jednoznacne prvotna a hlavna pricina a je jasne dokazatelna. Chodec v danom pripade porusil predpisy a hned niekolkokrat, ci uz umyselne alebo neumyselne, nasledne doslo k stretu. b/ neda sa navyse dokazat a ani nie je mozne potvrdit predpoklad ze keby vodic isiel pomalsie, tak k nehode nepride. A zjavny umysel (teda pevne verim) tu nie je - ak ano, to by uz bolo nieco ine a urcite nie to, co chceme na cestach vidiet. Ostatne okolnosti (nanajvys nepravdepodobny priklad), ze mu prislo nevolno akurat v strede cesty....s tym vela nemaju.Zase podotykam ze ina situacia je v tom druhom pripade, tu uz sa da skumat co hladal ten vodic s tym autom na krajnici a hlavne preco tam vysiel. Tam sa vina uz da viac menej predpokladat na strane vodica, no ak sa nedokaze alkohol a podobne veci, ktore za volant naozaj nepatria, moze to stale skoncit (podla miery zavinenia) podmienkou. Neomylny nie je nikto a umyselne toho chodca urcite (zase verim) ze nepresiel. V pripade alkoholu alebo naozaj hrubej miery zavinenia je to potom uz jasna vec a ano, take nieco je na prisny trest (moze sa este skumat preco bol vodic v takom stave, ale za svoje spravanie, pokial je psychicky v poriadku, je zodpovedny on sam).
Mám pro tebe několik špatných a jednu dobrou zprávu.První špatnou zprávou je to, že jsi zcela mimo realitu. Podle dopravních předpisů žádné z Evropských zemí, tedy ani CZ či SK, opravdu nemůžeš jezdit tak, jak popisuješ a je zcela fuk, do čeho za tmy vrazíš. Vždy to bude považováno za nepřizpůsobení rychlosti jízdy. Jedinou polehčující okolností, která tě ovšem nezbaví odpovědnosti bude, pokud vrazíš do opilce. Ve všech ostatních případech, ať už půjde o chodce v maskáčích uprostřed silnice, neosvětlené vozidlo, zvíře, padlý strom nebo cokoli jiného, jsi viníkem zcela sám.Druhou špatnou zprávou je to, že takto duševně nezpůsobilých nebezpečných a sebestředných řidičů se po našich silnicích pohybuje značné množství a policie je bohužel nedokáže zjistit a eliminovat dříve, než způsobí nehodu.Třetí špatnou zprávou je pak sbírka soudních rozhodnutí. Letmo jsem nahlédl a nenašel jediný případ, kdy by řidič byl v podobných situacích osvobozen a prohlášen za nevinného.A teď ta dobrá zpráva: Máš značnou naději, že pokud jezdíš tak, jak popisuješ, že dříve či později narazíš. A narazit nemusíš jen do člověka. Můžeš narazit třeba do nepojízdného kamionu, urostlého jelena namířeného parožím proti tobě, nebo do masivního betonového sloupu, protože ta zatáčka nebyla osvětlená. No a v těchto případech bude o jedno nebezpečné individuum na silnici méně. Což je dobrá zpráva spíš pro nás ostatní, než pro tebe, ale každopádně o dobrou zprávu jde.
To je presne to o cem je rec. Nebyt plosnych limitu, ridici by museli vic myslet, pojem odpovednost by mel vetsi vahu a policie by misto technickych prestupku hlidala nebezpecne.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.