Audi zavede komunikaci aut s infrastrukturou. Vozy si popovídají se semafory

Modely A4, Q5 a Q7 dostanou systém nazvaný Traffic Light Information. Vybrané Audi začnou komunikovat se semafory, zatím pouze v Las Vegas. Tvůrci si od vynálezu slibují více komfortu pro řidiče.

Představte si, že zastavíte na červenou, a na displeji svého automobilu uvidíte odpočítávající se čas, který zbývá do zelené. Nebo se naopak blížíte k zeleně svítícímu semaforu, ale auto vás upozorní, že projet už nestihnete. Přesně to budou velmi brzy zažívat řidiči některých nových Audi v americkém Las Vegas.

Komunikace mezi autem a semaforem probíhá přes síť 4G LTE. Vůz musí mít nainstalovaný příplatkový balíček Connect Prime, který zákazníka přijde v přepočtu na 5 000 korun na půl roku, respektive 12 500 na rok. Služba umí i vyhledávat nejlevnější benzin, volné parkovací místo a poskytuje posádce signál Wi-Fi. Tímto příplatkovým prvkem disponuje ve Spojených státech až 80 % modelů A4. I pro tyto již vyrobené vozy je inovace k dispozici.

Život řidiče | Bezpečnost | Technika

Zkoumali jsme, jak funguje nejchytřejší křižovatka v Česku

S daty spolupracuje rovněž systém start-stop, který motor nevypne, pokud ví, že zelená přijde za pár sekund. Odpočítávání času, po které bude svítit daný signál na křižovatce, ke které se blížíme, běží na obrazovce infotainmentu a na head-up displeji, pokud je jím vůz vybaven.

V budoucnosti by spolupráce aut s městskou infrastrukturou mohla vyústit v lepší řízení provozu. Díky autonomnímu řízení, které se taktéž pomalu stává realitou, by tak váš vůz teoreticky ani nemusel zastavovat – systém by jen určil vhodnou rychlost a auta by se městem přesouvala ve skupinkách na „zelené vlně“ semaforů. Snížila by se tím spotřeba paliva i emise, neboť právě tyto parametry pomáhá snižovat co možná nejplynulejší jízda bez častého zpomalování a rozjíždění.

Testy | SUV | Audi

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Automobilka slibuje, že se velmi brzy „chytré“ semafory rozšíří po celých Spojených státech. Doufejme, že tuto technologii budeme brzy moci vyzkoušet i na starém kontinentě. Podobné inovaci se věnuje také společnost Jaguar Land Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků