Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

21 komentářů

Jakub
8. září • 10:32

Upřímně. Né že bych neměl rád internetové diskuze, ale pochybuju, že si tyhle otázky nepoložili v Ingolstadtu také a že to nemaj vyzkoušený :-D

dpcstb
11. července • 14:17

a ako casto ich bude treba menit? kazdy rok? plasty starnu

petan
2. července • 23:12

holt se blížíme k plastovému autíčku na setrvačník:-D

cert
1. července • 20:11

Zaujimala by ma zivotnost a vlastnosti takej pruziny po vystaveni dlhodobo teplotam tak 40 az 50°C pocas 2 - 3rokov.To je totiz celkom bezna situacia pocas leta napr. v Europe.

Karlos.s
1. července • 20:39

takhle nízké "vysoké" teploty nejsou problém, spousta plastů dá dlouhodobě přes kilo.
Problémem jsou paradoxně záporné teploty, protože plasty křehnou.

cert
1. července • 21:17

Kratkodobo tie teploty nie su problem ale take 2-3 roky vystavovania tym teplotam je uz nieco ine a to HLAVNE ak ta sucast z plastu nesie nonstop celu hmotnost auta.Mas pravdu (este) vacsi problem su nizke teploty (mrazy).

Vana666
1. července • 16:29

Náskok díky technice asi trochu přecenil své možnosti. Článek o kompozitových pružinách Audi vyšel už před více jak dvěma lety a tehdy slibovali jejich běžné nasazení u středních a větších luxusních modelů už v průběhu roku 2013viz
http://www.autorevue.cz/vize-audi-pruziny-ze-skel... ...

Antiautomat
1. července • 16:27

Samozrejme ze prvym ucelom takehoto niecoho je zase len usetrit na vyrobe, ze.
Zakaznik by mal v podstate mat radost ako sa na jeho aute usetrilo a ake je VYROBNE lacnejsie, inak zrejme nie je dostatocne ''in''.

Art Vandelay
2. července • 17:57

Sherlock nam to vysvetlil

Hloupej Honza
1. července • 16:13

Tak plast = ...něco..polymer , pokud to je kompozit nemusí tam polymer(plast) být. Takže "umělá hmota to není"Kopozit totiž v sobě plast mít nemusí a hlavně plast v kompozitu není nosná složka.

Výdrž
1. července • 15:08

Jaká asi bude životnost takových kompozitových pružin? Delší, stejná nebo kratší v porovnání s kovovými?

Hloupej Honza
1. července • 16:17

životnost bude plánovaná +/- stejně jako u kovové. Tohle není pro výdrž, ale tu hmotnost, nebo kladením nosné části kompozitu jde líp udělat to jak se ta pružina bude deformovat.

Výdrž
2. července • 9:31

Největší vliv na životnost by mohlo mít mechanické namáhání. Kde se vlastně v současnosti využívají plastové či kompozitové materiály v pružných pravidelně namáhaných spojích a jak dlouho při takovém použití vydrží?
Např. jednoduchý nášlapný koš v domácnosti, který nemá pro vysunování vnitřního koše kovový mechanismus, ale využívá k tomu jen určité pružnosti pevné plastové osy uprostřed, vydržel takové občasné namáhání max. 4 roky při otevíraní v průměru 6x denně (už mám doma třetí naprosto stejný typ koše a ta plastová osa se u předchozích dvou zlomila zhruba po 4 letech používání +- 2 týdny, takže se to příště zlomí asi tak za 2 roky :-/ ).

Jakub
1. července • 15:22

Ocelové pružiny praskají i třeba na 6 let staré VE Jettě.

Hloupej Honza
1. července • 16:13

To stejně lidi co kupují nové auta nezajímá, tou dobou to má tak druhý, třetí majitel.

k22
1. července • 13:50

Vorsprung durch Plastic :-D

revan_21
1. července • 12:03

Už vidím jak pak ruzní výrobci začnou prodavat plastové pružiny na starší auta:D Ale budou 3x dražší než ocelové a budou tomu řikat "tuning" :D

wolff
1. července • 13:12

No a?
Audi taky nezlevní..., mimoto, zase článek... Není plast jako plast...

revan_21
1. července • 14:18

Ber to částečně jako vtip :) A částečně jako něco co se klidně muže stát :)

Sysel
1. července • 10:50

To zní dobře, pokud ovšem cena těch pružin nebude porovnatelná s cenou auta. :-))

jáj
1. července • 10:57

mě se zdá že u audi dávají poslední dobou do aut víc věcí z plastu...třeba motory nebo převodovky....3-[3-[3-[

Doporučujeme

Články odjinud