Upřímně. Né že bych neměl rád internetové diskuze, ale pochybuju, že si tyhle otázky nepoložili v Ingolstadtu také a že to nemaj vyzkoušený :-D
a ako casto ich bude treba menit? kazdy rok? plasty starnu
holt se blížíme k plastovému autíčku na setrvačník:-D
Zaujimala by ma zivotnost a vlastnosti takej pruziny po vystaveni dlhodobo teplotam tak 40 az 50°C pocas 2 - 3rokov.To je totiz celkom bezna situacia pocas leta napr. v Europe.
takhle nízké "vysoké" teploty nejsou problém, spousta plastů dá dlouhodobě přes kilo.Problémem jsou paradoxně záporné teploty, protože plasty křehnou.
Kratkodobo tie teploty nie su problem ale take 2-3 roky vystavovania tym teplotam je uz nieco ine a to HLAVNE ak ta sucast z plastu nesie nonstop celu hmotnost auta.Mas pravdu (este) vacsi problem su nizke teploty (mrazy).
Náskok díky technice asi trochu přecenil své možnosti. Článek o kompozitových pružinách Audi vyšel už před více jak dvěma lety a tehdy slibovali jejich běžné nasazení u středních a větších luxusních modelů už v průběhu roku 2013vizhttp://www.autorevue.cz/vize-audi-pruziny-ze-skel... ...
Samozrejme ze prvym ucelom takehoto niecoho je zase len usetrit na vyrobe, ze. Zakaznik by mal v podstate mat radost ako sa na jeho aute usetrilo a ake je VYROBNE lacnejsie, inak zrejme nie je dostatocne ''in''.
Sherlock nam to vysvetlil
Tak plast = ...něco..polymer , pokud to je kompozit nemusí tam polymer(plast) být. Takže "umělá hmota to není"Kopozit totiž v sobě plast mít nemusí a hlavně plast v kompozitu není nosná složka.
Jaká asi bude životnost takových kompozitových pružin? Delší, stejná nebo kratší v porovnání s kovovými?
životnost bude plánovaná +/- stejně jako u kovové. Tohle není pro výdrž, ale tu hmotnost, nebo kladením nosné části kompozitu jde líp udělat to jak se ta pružina bude deformovat.
Největší vliv na životnost by mohlo mít mechanické namáhání. Kde se vlastně v současnosti využívají plastové či kompozitové materiály v pružných pravidelně namáhaných spojích a jak dlouho při takovém použití vydrží? Např. jednoduchý nášlapný koš v domácnosti, který nemá pro vysunování vnitřního koše kovový mechanismus, ale využívá k tomu jen určité pružnosti pevné plastové osy uprostřed, vydržel takové občasné namáhání max. 4 roky při otevíraní v průměru 6x denně (už mám doma třetí naprosto stejný typ koše a ta plastová osa se u předchozích dvou zlomila zhruba po 4 letech používání +- 2 týdny, takže se to příště zlomí asi tak za 2 roky :-/ ).
Ocelové pružiny praskají i třeba na 6 let staré VE Jettě.
To stejně lidi co kupují nové auta nezajímá, tou dobou to má tak druhý, třetí majitel.
Vorsprung durch Plastic :-D
Už vidím jak pak ruzní výrobci začnou prodavat plastové pružiny na starší auta:D Ale budou 3x dražší než ocelové a budou tomu řikat "tuning" :D
No a?Audi taky nezlevní..., mimoto, zase článek... Není plast jako plast...
Ber to částečně jako vtip :) A částečně jako něco co se klidně muže stát :)
To zní dobře, pokud ovšem cena těch pružin nebude porovnatelná s cenou auta. :-))
mě se zdá že u audi dávají poslední dobou do aut víc věcí z plastu...třeba motory nebo převodovky....3-[3-[3-[
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.