Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Audi se rozhodlo provézt revoluci v konstrukci podvozku. Nedávno jsme tu měli zprávu o tom, že bude podvozek vozů Audi vyrábět elektřinu pro hybridy, nyní je tu další novinka: pružiny vyrobené nikoli z oceli, ale z plastu. V nových autech se objeví už na konci tohoto roku.

Plasty se dostávají opět do popředí zájmu, neboť jsou lehčí, tvárnější a také levnější než ocel. Plastová pružina je například o 40 % lehčí, což podle Audi zaručí lepší odezvu, kontrolu nad autem a snížení vibrací. Původní ocelová pružina má hmotnost 2,7 kg, nová plastová jen 1,6 kg.

Testy | Volkswagen | Srovnávací testy | Audi

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Ke konstrukci je použit sklem zesílený plast, takže se vlastně jedná o kompozit podobný třeba uhlíkovým vláknům. Zjednodušeně jde o dlouhá stočená skelná vlákna zapuštěná v polymeru. Výsledek se pak zapeče v troubě při teplotách nad 100°C, čímž se získá pevnost.

Výhodou plastové pružiny je také větší odolnost vůči korozi a chemikáliím a dokonce i mnohem nižší energetická náročnost výroby. Audi tvrdí, že se poprvé objeví v autě vyšší střední třídy, konkrétní model ale specifikován nebyl.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků