Audi vytáhlo z muzea speciál pro rally skupiny S. Poprvé závodil veřejně

Když se mluví o rally v osmdesátých letech 20. století, asi si každý hned vybaví šílenou skupinu B. Málo se ale ví o skupině S, která měla skupinu B nahradit v roce 1987. Jenže tragické nehody při soutěžích v roce 1986 přiměly organizaci FIA obě skupiny zrušit. Plno zajímavých prototypů tak nikdy nevyjelo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi 002 Quattro je speciál pro zrušenou skupinu S automobilových soutěží. Nyní se poprvé představilo na veřejnosti během soutěže. Oficiálně totiž nikdy nezávodilo a skončilo jako nedokončený prototyp v roce 1987

Jedním takovým je i Audi 002 Quattro, které právě vidíte na fotkách a přiloženém videu. Automobilka Audi ho vůbec poprvé vytáhla z muzea a nasadila v oficiální soutěži Eifel Rallye Festival, ač jde jen o závod historiků. Ale i tak je to první oficiální start po skoro třiceti letech existence toho vzácného vozu.

Retro | Technika | Sportovní auta | Kupé | Sport | Audi

Audi Sport Quattro (1984): zaděláno na dobré časy

Tempo posádky sice odpovídá historické a cenné povaze auta, přesto ale můžeme vidět, o čem asi mohla skupina S být, kdyby se začalo závodit. Podle mnohých totiž měla být výrazně bezpečnější než skupina B, ale zároveň zajímavější než skupina A.

Audi 002 Quatttro používá uprostřed umístěný čtyřventilový řadový pětiválec o výkonu 300 koní, což byla hranice dovolená pro skupinu S. Více informací ale drží automobilka v tajnosti. Zajímavé je, že během testů ujel prototyp jen 12 km a pak nedokončené auto zmizelo ve skladu (ještě že tak, jiný prototyp Audi 001 Quattro automobilka sešrotovala). Nakonec se v roce 2000 tohle vzácné Audi dočkalo dokončení a čestného místa alespoň v muzeu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků