Audi vytáhlo z muzea speciál pro rally skupiny S. Poprvé závodil veřejně

Když se mluví o rally v osmdesátých letech 20. století, asi si každý hned vybaví šílenou skupinu B. Málo se ale ví o skupině S, která měla skupinu B nahradit v roce 1987. Jenže tragické nehody při soutěžích v roce 1986 přiměly organizaci FIA obě skupiny zrušit. Plno zajímavých prototypů tak nikdy nevyjelo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi 002 Quattro je speciál pro zrušenou skupinu S automobilových soutěží. Nyní se poprvé představilo na veřejnosti během soutěže. Oficiálně totiž nikdy nezávodilo a skončilo jako nedokončený prototyp v roce 1987

Jedním takovým je i Audi 002 Quattro, které právě vidíte na fotkách a přiloženém videu. Automobilka Audi ho vůbec poprvé vytáhla z muzea a nasadila v oficiální soutěži Eifel Rallye Festival, ač jde jen o závod historiků. Ale i tak je to první oficiální start po skoro třiceti letech existence toho vzácného vozu.

Retro | Technika | Audi | Sportovní auta | Kupé | Sport

Audi Sport Quattro (1984): zaděláno na dobré časy

Tempo posádky sice odpovídá historické a cenné povaze auta, přesto ale můžeme vidět, o čem asi mohla skupina S být, kdyby se začalo závodit. Podle mnohých totiž měla být výrazně bezpečnější než skupina B, ale zároveň zajímavější než skupina A.

Audi 002 Quatttro používá uprostřed umístěný čtyřventilový řadový pětiválec o výkonu 300 koní, což byla hranice dovolená pro skupinu S. Více informací ale drží automobilka v tajnosti. Zajímavé je, že během testů ujel prototyp jen 12 km a pak nedokončené auto zmizelo ve skladu (ještě že tak, jiný prototyp Audi 001 Quattro automobilka sešrotovala). Nakonec se v roce 2000 tohle vzácné Audi dočkalo dokončení a čestného místa alespoň v muzeu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 400 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 62 859 km
Cena: 385 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků