Audi vysvětluje, proč bude vyrábět model Q5 v Mexiku. Je to kvůli Evropě

Money First! říká se okřídleně. A v automobilovém průmyslu to platí více než kde jinde. Svědčí o tom i poslední rozhodnutí automobilky Audi postavit nový závod na výrobu crossoveru Q5 v Mexiku a nikoli ve Spojených státech.

Původně se hovořilo o tom, že v Mexiku je levnější pracovní síla, ochotná vláda připravená poskytnout nejrůznější úlevy a pobídky, je tu i možnost uzavřít obchodní dohodu s několika zeměmi.

Při slavnostním setkání v San José Chiapa, kde bude nový závod stát v roce 2016, však nabídl šéf značky Rupert Stadler (na snímku vpravo, společně s Rafaelem Rosasem, představitelem státu Pueblo) překvapivě ještě další důvod.

Tím stěžejním důvodem je rostoucí záliba Evropanů v crossoverech a SUV.

Evropská unie dnes uvaluje desetiprocentní clo na vozy vyrobené v USA. A to zvýhodňuje výrazně Mexiko před Spojenými státy, kde nic takového není.

Audi Q5, pokud by bylo vyráběné v USA, by tak stálo o 3000 dolarů více. Přitom z z plánované roční produkce 150 000 vozů Q5 má do Spojených států směřovat jen čtvrtina. Dalším velkým odběratelem je Evropa.      
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků