Audi vyrobilo v Maďarsku již 15 milionů motorů

Vedení továrny Audi v maďarském městě Gyor, určené především na výrobu motorů, má důvod k oslavě. Za 15 let se zde vyrobilo přes 15 milionů motorů, čímž se tato továrna na motory zapsala mezi ty největší na světě. Ingolstadtská automobilka vlastní továrnu od roku 1993, kdy ji odkoupila od maďarského výrobce kamionů a náprav Rába.

V maďarské továrně si našlo práci přes 5 800 lidí a denně se tu vyrobí přibližně 7 000 motorů, jak zážehových tak vznětových. Agregáty z této fabriky se používají téměř ve všech modelech Audi a vyrábějí se zde čtyř-, šesti-, osmi- a desetiválce. Motory však nejsou tím jediným, co z této továrny vychází, vyrábějí se zde ještě modely TT, TT Roadster a minulý rok se k nim přidal i A3 Cabriolet.
 

Motor s jubilejním pořadovým číslem 15 000 000 byl namontován do Audi TT, které bude sloužit ve službách maďarské policie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků