Audi vítězí v Le Mans. Proč ne ve formuli 1?

32 komentářů

Jiras
17. června • 14:08

Když teda LeMans přináší tolik super věcí, proč při pohledu na tu Audinu vidím z F1 zkopírovanou ploutev a f-duct?

huzhat
18. června • 19:40

Protože nemáš vůbec žádné ponětí, jak moc se liší aerodynamika vozů s otevřenými a krytými koly.

Pate
17. června • 9:48

VW je první nebo druhý (po Toyotě) největší výrobce automoblilů na světě. Takže o penězích to rozhodně není. VW se prostě bojí, že dostane na prdel, stejně jako Toyota, která to zkusila. Navíc, historicky toho Němci nikdy moc ve světě F1 nedosáhli. V poslední době to zabalili jak v BMW tak v vzpomínané Toyotě (taky Němci). Umí dělat traktory s velmi dobrou životností, viz Audi Le Mans. Ale pořádné nekompromisní žihadlo ne.

DaewooMaster
17. června • 10:41

VW nikdy druhý (natož první) nebyl a ještě dlouho nebude, to je jen zbožné přání fans. Toyota těsně vyhrála v letech 2008-2010, letos to zase bude GM stejně jako 80 let předtím... Pro zajímavost, rok 2010 dopadl takto:
TOYOTA: 8 418 000 aut
GM: 8 389 769 aut
VW: 7 140 000 aut.

Toper
17. června • 10:21

Je to jen o penězích. Němci si můžou koupit jakéhokoliv konstruktéra.
Ale musím znovu upozornit na fakt, že F1 je černá díra na peníze.

pepa-1
16. června • 20:29

Myslím, že Audi má několik důvodů pro svou propagaci ve vytrvalostních závodech typu Le Mans 24h a v odvozené americké sérii ALMS (jen vybrané podniky) namísto F1.
Je to pro ně lepší test možností do jisté míry používaných v sériové podobě (motory TDI, letos nová přední světla) a tyto věci využít pro propagaci - vždyť to vydrží 24 h, tak v sériových silničních autech to umíme taky. F1 je naprosto odtržená od reality normálních aut.Druhým důvodem je šance na úspěch. Ve formuli 1 je větší konkurence. Po příchodu do F1 by mohli být dlouho neúspěšní jako nedávno byly jiné velké automobilky - ať částečně jako BMW, nebo naprostý propadák, jakým byla účast Jaguaru ve F1. Ve vytrvalostních závodech Audi rovnocenně konkuruje jen Peugeot s maximální tovární podporou, ostatní jsou v kategorii prototypů LMP1, LMP2 jen malé ryby. Jen pro názornost: celkový letošní rozpočet Astonu Martin na vytrvalostní závody v kategorii LMP1 - 2 letos nově vyvinuté tovární vozy v závodě LM 24h a dále na vývoj závodního AM Vantage v kategorii GT2 je stejný, jako částka, kterou dal Peugeot jen za propagaci své účasti v letošním závodě LM 24h.

Hawky
16. června • 16:22

No hlavně v F1 by jim neprošlo aby si v klidu stavěli 3 roky monopost a pak si ho nechali od FIA schválit na míru podle jejich pravidel s motorem který by měl o litr a dva válce víc než konkurence.

Toper
16. června • 18:55

Ále, to si jako myslíš, že si Audi staví motory zcela mimo požadavky předpisů? A že jim je schválí jen tak, že je to Audi?
Lidi mají velmi krátkou paměť. Vzpomeň si, s jakými speciály vešlo Audi do LeMans. Byly to normální benzíny. Vyhrávali i tak. ;-)

alan
16. června • 16:12

jak tvrdi Michael Dick "tolik neujedou F1 za cely rok". opravdu? pokud budeme brat jen zavody, tedy zavodni nedele bez kvalifikaci a treninku, tak po jednoduche nasobilce dostavame 5 700km (19 zavodu x 300 km). to jen pro upresneni. spis tedy vidim ze strany audi obavy z konkurence a temer jistoty nepovedene prvnis sezony

Toper
16. června • 18:51

A to si myslíš, že všechny závody odjedou se stejným motorem?Asi ne, že... ;-)

krles
16. června • 10:33

chtel bych videt diesel ktery toci prez 20 tis :D

Marcus_A
16. června • 11:01

presne, v F1 nastastie diesel nie je povoleny :D

fahrer
16. června • 12:53

Vždyť ti to může být jedno. Stejně v ní nikdy nebudeš ani sedět.;-)

Toper
16. června • 9:32

Tyto sporty jsou už jen a pouze o penezích. Na vypočítavý koncern je částka potřebná k účasti v F1 prostě příliš velká a zbytečná investice. Vedení v tom nevidí žádný prospěch pro značku. Dokud se závodní auta více nepřiblíží k těm běžným, koncern VW o F1 nebude mít zájem.

asfd
16. června • 10:24

Naopak slysel jsem, ze koncern zajem ma a zastupovat by ho tam melo znacka Porsche. Ale nic neni ze dne na den.

Toper
16. června • 11:32

Ano, to jsem taky slyšel, ale Porsche by do F1 šlo jen tehdy, pokud by se technika vozů více přiblížila těm bežným - asi by z toho marketingově více vytřískali.
Tuším že šlo o snad čtyčřválce s turbem o objemu 1.6. Ale jestli je takový směr dobrý pro F1, tak to si opravdu netroufám odhadnout.

alan
16. června • 16:15

technika f1 ze by se priblizila cemu? ani ty preplnovany motory, o kterych se uvazuje od dalsi sezony, krome kubatury s "beznym" motorem moc spoelcnyho mit nebudou. f1 je a bude jinde

Zelí
16. června • 18:51

Audi prodává většinu produkce s motory TDI. F1 pro ně nemá žádný, vůbec žádný smysl.
Motory, které točí 20 tisíc otáček jsou pro praktické využití zcel k ničemu. Ony jsou více méně nepoužitelné i pro závodění. K tomu, aby se dalo předjet se musí používat různých podpůrných berliček jako kers, drs .... jinak toho nejsou tyhle udělátka schopny čili totální ptákovina. LeMans nebo 500 mil ve staré cihelně to je naprosto jiný level.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ditrich
16. června • 23:03

ja byt tebou, tak se tak moc nedrzim toho - v cechach uz skoro svateho - oznaceni tdi. uz jen v ramci seriove produkce jsme se od dieslu se vstrikem do komurky dostali ke CR, ale nazev zustal stejny. takze i kdyz sam o sobe pises, ze naivni nejsi, tak v tomle pripade z myho pohledu ano. testovani svetel na ohruhu? chachaaaa ! lexus je ma v modelech sl od roku 2005 a zadny 25 lemans k tomu nepotreboval.
jinymy slovy, jde pouze o zvidiátelneni, testovani novych technologii probiha jinde, to riziko, ze by to na tomto okruhu nevyslo je prilis vysoke a zvlast, kdyz tam doveou svych 1200 hostu..
toz asi tak :-P

Zelí
18. června • 10:39

TDI je označení motorů s přímým vstřikem, které hromadně vyrábí audi od roku 1990.
Komůrkové díesly musíš v devadesátých letech hledat u jiných motorářských gigantů např. v bávu, medvědu, fotru, pažoutu, rendlíku a ostatních.:-D

Toper
17. června • 9:21

Nevím na co, či na koho reaguješ, ale zmotal si několik věcí do jedné, která nemá nic společného ani s reakcí mou, ani Zelího.Lexus možná udělal první LED světlo (jen tlumené) pro osobní auto, ale neudělal kompletní LED světlo, to udělalo až Audi. Tedy obrysovky, tlumené i dálkové vše z LEDek.
Mimoto, možná by sis mohl přečíst můj úplně první příspěvěk, ten myšlení audi normálně vysvětluje.

Marek
17. června • 13:13

Lexus ani Audi nikdy žádná LED světla neudělali, to udělali jejich dodavatelé. V případě Lexusu je vyrobila japonská společnost Koito a v případě Audi italská AL-Automotive Lighting (patří pod Fiat).

Toper
17. června • 13:33

Ukázkový případ, jak z dodavatelů udělat skoro vynálezce.Dodavatel dělá především to, co po něm chce a za co zaplatí automobilka, sám o sobě je nic. Automobilka sama mít nemusí a často taky nemá, potřebnou technologii na výrobu, ale oddělení vývoje, to dozajista má.
;-)

ditrich
16. června • 23:04

eh - sice to mela byt hlavne reakce na "Topera", ale jako odpoved funguje i na tebe

Toper
16. června • 18:50

Jde o to, aby se technologie z F1 přenášely do běžných vozů, něco jako VVTI od Hondy. Taky svou pouť začalo v F1.
Nemluvím o tom, že 1.6 T z F1 se namontuje do sériového auta, tak najivní opravdu nejsem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pilot
17. června • 7:35

... není VVTi od Toyoty ..
Honda pokud vím tak měla VTEC a teď i-VTEC ....

Pilot
17. června • 7:38

a VVTI a VTEC je uplně něco jiného ... a i-VTEC má stejný princip VVTI jako jednu ze součástí managementu časování ventilů ...

Toper
17. června • 9:13

Myslel jsem samozřejmě VTEC.

ditrich
16. června • 23:05

viz moje odpoved "zeli"

huzhat
16. června • 9:25

Nechtěl bych se jmenovat Michael Dick :-D

Ywosheck
16. června • 10:30

Já taky ne-e,raději třeba Micky?!

ka-spel
19. června • 12:03

Furt lepší jak třeba Moby Dick.

Doporučujeme

Články odjinud