Audi ve Frankfurtu: těšte se na S6, S7 a S8

Audi představí na domácím autosalonu hned tři ostré modely osazené novým osmiválcem 4.0 TFSI.

Audi se na svém domácím autosalonu chce ukázat v tom nejlepším světle. K vidění tak budou mimo jiné hned tři nové ostré modely. Těšit se máme na S6 a S6 Avant, S7 Sportback a vlajkovou loď S8. Všechny tři modely dostanou benzinový přeplňovaný osmiválec a velice nadstandardní jízdní dynamiku.

Audi S6 a S7 používají stejný motor. Jedná se o čtyřlitrové osmiválcové dvakrát přeplňované TFSI naladěné na maximu 420 koní a 550 Nm. Vrchol točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 1400 ot./min do 5300 ot./min, tedy prakticky pořád. Síla pohonné jednotky se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi S6 v provedení sedan je o něco rychlejší než jeho větší sourozenec S7. Stovku zvládá za 4,8 s, Avant a S7 Sportback jsou pomalejší o jednu desetinku vteřiny. Maximální rychlost je tak jako vždy omezena na 250 km/h. Díky systému, který dokáže vyřadit z provozu čtyři válce, klesla průměrná spotřeba v porovnání s předchozími modely o 25 procent. A6 sedan a Sportback si řeknou o 9,7 l/100 km, Avant je na tom o deci hůře.

TIP: Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Standardem pro oba modely je sportovní vzduchové odpružení, systém quattro preferující zadní nápravu, devatenáctipalcová kola, sportovní body-kit, přepracovaný interiér čalouněný kombinací kůže a Alcantary nebo tříramenný volant. Dokoupit si můžete třeba keramické brzdy nebo zadní elektronicky řízený diferenciál. Prodej bude zahájen na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetím do party je Audi S8. Sportovně upravená vlajková loď dostane také dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, ten ale bude nabízet o sto koní vyšší výkon. Točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1700 ot./min do 5500 ot./min. Audi S8 využívá osmistupňovou převodovku a při zrychlení z nuly na 100 km/h bude ze všech novinek nejrychlejší. K dosažení stokilometrové rychlosti totiž potřebuje pouze 4,2 s. Nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani v S8 nebude chybět systém deaktivace poloviny válců ani samočinné vypínání motoru při stání (ach ta ekologie…). V tomto případě je výsledná úspora paliva podle oficiálních údajů nižší o 23%. V kombinovaném provozu by si ostrá vlajková loď měla vystačit s přídělem paliva 13,2 l/100 km. Výkonu a hmotnosti automobilu odpovídají také brzdy. Standardní ventilované kotouče mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 365 mm. Za příplatek si opět můžete dokoupit keramické disky.

Standardem pro S8 jsou dvacetipalcové disky obuté do pneumatik o rozměrech 265/40. S8 má novou masku chladiče, decentní „lízátko“ na předním nárazníku a přepracovaný zadní diferenciál s integrovaným difuzorem a čtveřicí koncovek výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků