Audi ve Frankfurtu: těšte se na S6, S7 a S8

Audi představí na domácím autosalonu hned tři ostré modely osazené novým osmiválcem 4.0 TFSI.

Audi se na svém domácím autosalonu chce ukázat v tom nejlepším světle. K vidění tak budou mimo jiné hned tři nové ostré modely. Těšit se máme na S6 a S6 Avant, S7 Sportback a vlajkovou loď S8. Všechny tři modely dostanou benzinový přeplňovaný osmiválec a velice nadstandardní jízdní dynamiku.

Audi S6 a S7 používají stejný motor. Jedná se o čtyřlitrové osmiválcové dvakrát přeplňované TFSI naladěné na maximu 420 koní a 550 Nm. Vrchol točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 1400 ot./min do 5300 ot./min, tedy prakticky pořád. Síla pohonné jednotky se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi S6 v provedení sedan je o něco rychlejší než jeho větší sourozenec S7. Stovku zvládá za 4,8 s, Avant a S7 Sportback jsou pomalejší o jednu desetinku vteřiny. Maximální rychlost je tak jako vždy omezena na 250 km/h. Díky systému, který dokáže vyřadit z provozu čtyři válce, klesla průměrná spotřeba v porovnání s předchozími modely o 25 procent. A6 sedan a Sportback si řeknou o 9,7 l/100 km, Avant je na tom o deci hůře.

TIP: Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Standardem pro oba modely je sportovní vzduchové odpružení, systém quattro preferující zadní nápravu, devatenáctipalcová kola, sportovní body-kit, přepracovaný interiér čalouněný kombinací kůže a Alcantary nebo tříramenný volant. Dokoupit si můžete třeba keramické brzdy nebo zadní elektronicky řízený diferenciál. Prodej bude zahájen na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetím do party je Audi S8. Sportovně upravená vlajková loď dostane také dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, ten ale bude nabízet o sto koní vyšší výkon. Točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1700 ot./min do 5500 ot./min. Audi S8 využívá osmistupňovou převodovku a při zrychlení z nuly na 100 km/h bude ze všech novinek nejrychlejší. K dosažení stokilometrové rychlosti totiž potřebuje pouze 4,2 s. Nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani v S8 nebude chybět systém deaktivace poloviny válců ani samočinné vypínání motoru při stání (ach ta ekologie…). V tomto případě je výsledná úspora paliva podle oficiálních údajů nižší o 23%. V kombinovaném provozu by si ostrá vlajková loď měla vystačit s přídělem paliva 13,2 l/100 km. Výkonu a hmotnosti automobilu odpovídají také brzdy. Standardní ventilované kotouče mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 365 mm. Za příplatek si opět můžete dokoupit keramické disky.

Standardem pro S8 jsou dvacetipalcové disky obuté do pneumatik o rozměrech 265/40. S8 má novou masku chladiče, decentní „lízátko“ na předním nárazníku a přepracovaný zadní diferenciál s integrovaným difuzorem a čtveřicí koncovek výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků