Audi vám ukáže, za jak dlouho budete mít zelenou. Ale ne u nás

Stojíte na křižovatce a už několik desítek sekund hypnotizujete semafor, aby skočila zelená. Do takových situací se každodenně dostává asi každý řidič. Řešením by bylo rozšíření semaforu, vedle kterého by se ukazoval čas do příští zelené, případně červené. V některých zemích to úspěšně funguje a skutečně je díky tomu provoz plynulejší. V Audi ale myslí ještě o krok dál - čas by se vám zobrazoval přímo na displeji palubních přístrojů.

Testy | Luxusní auta | Audi | Sedany | Audi A4

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Je tedy logické, že v takovém případě musí dopravní infrastruktura poskytovat data ze semaforů. Na druhou stranu se díky tomu může lépe sladit třeba systém start-stop, který motor probudí k životu těsně před chvílí, než se vám rozsvítí zelená.

V budoucnu by měl systém navíc pomáhat autonomním vozům s plynulostí, již desítky metrů před semaforem tak bude mozek auta vědět, že se blíží červená, což ve výsledku ušetří pár kapek paliva. Systém bude už letos na podzim v nabídce pro modely Q7, A4 a A4 Allroad, má to ale pochopitelně několik drobných háčků. Předně musíte při objednávce zaškrtnout speciální online služby, které na pět let stojí 750 dolarů (18 tisíc korun).

Život řidiče | Bezpečnost | Cestování | Názory

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

A jak už jsme zmínili, musí mít pro danou funkcionalitu podporu také dopravní infrastruktura. Ty najdete v městech, které jsou označované jako „smart city“ a v Česku je nenajdete. Jednou se jich třeba dočkáme, zatím by nám asi stačilo jen to digitální odpočítávání.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků