Audi v reklamě útočí na nedotáčivé předokolky, přitom je samo vyrábí

Nedostatek sebereflexe, nebo naopak jistota, že zákazníci unesou všechny prémiové bulíky, které jim kdo pověsí na nos? Audi se v novém reklamním spotu pro finále Super Bowl vysmívá přesně těm konstrukčním vlastnostem, které charakterizují i inzerovaný produkt. 

Alegorie je očividná: Psí kříženec s velkou hlavou reprezentuje tradiční kompakty, nedotáčivé a těžké na předek. Zato nové Audi A3, které reklama propaguje, je „zkonstruováno bez komprimisů“.

Až na to, že není.

Audi A3 stojí na modulární platformě MQB a má stejné uložení motoru a rozložení hmotnosti mezi nápravy jako ty vysmívané kompakty, protože je to primárně předokolka. A také se jako předokolka chová, byť motorizace s pohonem všech kol (což nejsou zdaleka všechny) mají výhodu lepší trakce. 

Testy | Sedany | Audi | Audi A3

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

V menší míře to ostatně platí i pro větší modely Audi. Ty mají sice motory uložené podélně, ale umístění motoru vůči ose přední nápravy a tedy i rozložení hmotnosti je zde možná ještě víc kompromisní než u kompaktní A3. Základní motorizace A4, A6 a dokonce i A8 jsou totiž předokolky a s motorem „zastrčeným“ za nápravou by neměly dostatečnou trakci.

Prakticky celá modelová řada Audi je tak vlastně právě ten konstrukční kompromis, proti kterému je spot namířen. Fakt, že v posledních letech fungují nové modely Audi na silnici výrazně lépe než v nedávné minulosti, nemění nic na kompromisní podstatě zvoleného řešení. 

Anebo jsme úplně vedle a Audi tím psem „těžkým na předek“ nechtělo říct vůbec nic. V tom případě ale nemohli zvolit méně vhodný příměr...

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků