Audi v ČR: vedou vozy s dieselovými motory a pohonem quattro

Audi obhájilo své postavení mezi prémiovými vozy v České republice. V uplynulém roce prodalo 3234 vozů, druhé BMW 3056 a třetí Mercedes-Benz 2798. V rozhovoru pro AutoRevue.cz výsledky okomentoval Petr Neústupný, šéf českého zastoupení Audi.

AutoRevue: Jaké jsou vaše nejprodávanější modely?
Za rok 2010 byl nejprodávanějším modelem Audi Q5 a druhým nejprodávanějším Audi A4. Audi A6 je už na konci životního cyklu, dneska přemýšlíme o tom, jak uvedeme novou generaci.

AutoRevue: Kolik vozů s pohonem quatro prodáváte?
V Česku se prodá 52 procent všech aut s pohonem quattro. Což daleko přesahuje alpské země typu Švýcarsko a Rakousko. Naši lidé mají rádi vyspělé technologie. Dokáží je ocenit, když audi, tak quattro. A funguje to tím více, čím je třída vyšší - to znamená D segment, což je ten nejvyšší, a C segment, nebo Q7, z 99 procent je to quattro.

AutoRevue: Dieselový motor versus benzinový, který v Česku vyhrává?
Dieselový vyhrává. V C segmentu, což je A6, manažerské auto, jsou přes 85 procent dieselové motory. V každém segmentu je to samozřejmě trochu jinak, záleží na uživatelích a na pořizovací ceně, ale diesel vyhrává.

AutoRevue: V zahraničních médiích se objevily úvahy, že Audi plánuje zvýšit počet modelů do roku 2015 z dnešních 34 modelů na 42. Je to pravda?        
To číslo vám řeknu úplně přesně, před chvílí jsem ho dostal do ruky. V roce 2010 bylo 42 modelů, v roce 2015 bude 60 modelů. Je třeba vzít v úvahu, že tady se bere jako samostatný model A6, S6, A7, S7, že to jsou tedy i deriváty v jednotlivých modelových řadách. Ale nic to nemění na faktu, že produktová ofenziva je extrémně velká. Jako příklad mohu uvést, že kromě toho, že uvedeme novou generaci A6, přijde na konci roku 2011 Audi Q3, úplně nové auto v pro nás nejnižším SUV segmentu, což je A SUV segment. Podle mého názoru a názorů mých kolegů je to velký krok směrem k objemům. Je to segment, ve kterém je opravdu velký potenciál. Takže vedle A1, kterou jsem uvedli na konci minulého roku, na konci letošního roku budeme uvádět Audi Q3.

Klepněte pro větší obrázek 
Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi 


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků