Audi TT-RS od ABT Sportsline teď dává 470 koní a jede 285 km/h

Pokud vám špičkové verze sportovních vozů TT-RS a TT-RS Plus nejsou dost rychlé, nezoufejte: opět je zde ABT!

ABT Sportsline, specialista na úpravy vozů koncernu VW Group, přichází ani ne s novou, ale spíše oživenou nabídkou modifikací pro nejrychlejší verze řady Audi TT v podobě modelů Audi TT-RS a Audi TT-RS Plus. Připraveny jsou přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru, ozdobné koncovky výfuků a omlazená sada litých kol s průměrem 19 a 20 palců. Připlatit si můžete také za posílenou brzdovou soustavu a tužší závěsy s pružinami snižujícími světlou výšku o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U této přestavby jde hlavně o výkon, ovšem ani podvozek nezůstal stranou zájmu tvůrců

Co se výkonu týče, vozy Audi TT-RS a TT-RS Plus mohou být opatřeny novým turbodmychadlem ABT Sportsline v kombinaci s upraveným programem řídicí jednotky a účinnějším mezichladičem vzduch-vzduch. Řadový pětiválec s objemem 2 480 ccm dosahuje ve standardu výkonu 340 koní (250 kW) a točivého momentu 450 Nm, ovšem po aplikaci zlepšováků od ABT Sportsline tyto hodnoty poskočí na 470 koní (346 kW) a 630 Nm. Pokud se vám to nechce počítat, jde o zlepšení o 130 koní, resp. 180 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi TT-RS od ABT Sportsline ve své starší verzi

Po těchto modifikacích Audi TT-RS údajně zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 285 km/h, což jsou o 0,7 s a 35 km/h lepší výsledky než ve standardu, ovšem je třeba jedním dechem dodat, že z továrny tato auta vyjíždějí s omezovačem na 250 km/h (na přání 280 km/h). Novinkou je aplikace podobných úprav také na novější provedení Audi TT-RS Plus, jež ale posílí jen na 440 koní (324 kW).

Za připomenutí stojí, že na Audi TT-RS u ABT Sportsline zapracovali již před třemi lety, kdy se jim ale z motoru podařilo vykřesat rovných 500 koní (368 kW)…
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků