Audi TT RS nově i s „automatem“ S tronic

Naše mládež se má nač těšit: instalace sedmistupňové rychlostní skříně S tronic s automatizovaným řazením učiní z každého teenagera řídícího Audi TT RS pilota Formule 1. Uživatelé všech věkových skupin však na nové verzi vrcholného provedení Audi TT ocení kromě takřka nepřerušovaného přísunu výkonu při přímé akceleraci také zlepšenou spotřebu paliva při defensivním a pro převodovku předvídatelném jízdním stylu.

Oproti stávající šestistupňové převodovce s manuálním řazením se má S tronic vyznačovat dobou pro řazení v řádu setin vteřiny odpovídající momentu překrytí účinku paralelně působících spojek. Sedmý stupeň nové skříně je nastaven jako rychloběh snižující spotřebu paliva zejména v dálničním provozu. Režim Launch Control před zrychlením z místa nastaví všechny potřebné systémy včetně tlaku dmychadla tak, že Audi TT RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s (manuál 4,6 s) , přičemž nejvyšší rychlost zůstává elektronicky omezena na obligátní hranici 250 km/h (omezovač lze na přání deaktivovat přímo v Ingolstadtu). Hodnota normované průměrné spotřeby přitom klesla na 8,5 l/100 km (manuál 9,2 l).

Připomeňme, že pětiválec vozu Audi TT RS dosahuje výkonu 340 koní (250 kW) v rozpětí od 5 400 do 6 500 ot./min. a točivého momentu 450 Nm od 1 600 do 5 300 ot./min. přenášeného na kola obou náprav.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků