Audi TT RS: nejsilnější TT opět na scéně (spy photos)

Inženýři a testovací jezdci u Audi nelení a pilně pracují na nejsilnější verzi „tétéčka“ všech dob. Cíle jsou vysoké - konkurovat výbornému Caymanu od Porsche. Starší sady fotografií pochází z Nordschleife a silničních testů, nová pak opět z legendární Smyčky.

Automobilka obdaří ostrý model dvojicí velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd. To nejzajímavější ale leží pod kapotou. Audi se po dlouhé době vrátí k pětiválcovému přeplňovanému motoru, který bude mít objem 2,5 litru a bude dopován hned dvěma turby.

Jeho výkon se bude pohybovat na úrovni 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Za příplatek bude k dispozici dvouspojková převodovka DSG.

Ostrá verze TT RS bude od těch základních patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy i blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS.

Očekávaná doba představení je konec tohoto roku, s velkou pravděpodobností se tak TT RS objeví na autosalonu v Paříži. Za zmínku taky stojí, že  ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Nejvýkonnější verzi bude pohánět šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 206 kW (280 k), který v TT nahradí současný vrchol v nabídce -  motor 3,2 V6 FSI (250 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Poslední sada snímků opět z Nordschleife

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
„eReSko” při silničních testech

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi TT RS na Nordschleife

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků