Audi TT RS: další snímky jsou venku

(nové foto) Ještě před ženevskou premiérou unikly snímky nemaskovaných vozů Audi řady TT RS v provedení kupé i kabriolet.

Audi TT s označením TT RS korunuje tuto modelovou řadu a stane se její vlajkovou lodí. Informace o tomto voze pronikají na veřejnost postupně, naposledy jsme o něm informovali na tomto místě. Na sklonku loňského roku jsme přitmo byli svědky premiér několika sportovních verzí s označením TT S, naftového „turbodieselu“ či základního provedení s motorem 1,8 TFSI. V prádle mají však u Audi ještě jednu variantu, která se stane nejrychlejším vozem TT všech dob. Nese označení RS a z prvních uniknuvších snímků můžeme pozorovat jeho pozměněné křivky ještě před debutem v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Fotografie potvrzují, že se vrcholné Audi bude skutečně nazývat TT RS a na své zádi bude opatřeno pevným přítlačným křídlem na rozdíl od standardních verzí, jež disponují stavitelným spoilerem. Dobře patrné jsou změny na přídi a nárazníku, který se svým pojetím nápadně podobá designu použitému vloni na studii Audi R8 V12 TDI. Konkrétní informace jsou však zatím přísně střeženým tajemstvím a můžeme o nich spekulovat s využitím dostupných zákulisních zkazek. Téměř jisté však je, že se pod kapotou bude ukrývat zážehový pětiválec s objemem jen 2,5 litru. Měl by však dosahovat úctyhodného výkonu 340 koní a točivého momentu až 450 Nm, za něž bude vděčit instalaci dvou přeplňovaích dmychadel. Bezpochyby bude nový vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h pod pět vteřin a neměl by mít potíže s briskním dosažením elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Audi TT RS bude k dostání v obou karsoářských verzích, tedy jako kupé a roadster. Obě tyto varianty budou sdílet pohonné jednotky, pohon všech čtyř kol quattro a šestistupňovou převodovku. Zatím však není jisté, zda půjde o přímo řazený agregát, nebo o dvouspojkový robotizovaný systém. Dle dostupných informací se můžeme připravit též na osmnáctipalcová litá kola s pěticí zdvojených paprsků, pár oválných koncovek umístěných v krajích přepracovaného zadního nárazníku s náznakem difuzoru, zatmavené okraje předních světlometů a exkluzivní čalounění interiéru kombinací kvalitní kůže a Alcantry.

Audi TT RS vstoupí do evropských prodejů již v půli letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků