Audi TT RS: další snímky jsou venku

(nové foto) Ještě před ženevskou premiérou unikly snímky nemaskovaných vozů Audi řady TT RS v provedení kupé i kabriolet.

Audi TT s označením TT RS korunuje tuto modelovou řadu a stane se její vlajkovou lodí. Informace o tomto voze pronikají na veřejnost postupně, naposledy jsme o něm informovali na tomto místě. Na sklonku loňského roku jsme přitmo byli svědky premiér několika sportovních verzí s označením TT S, naftového „turbodieselu“ či základního provedení s motorem 1,8 TFSI. V prádle mají však u Audi ještě jednu variantu, která se stane nejrychlejším vozem TT všech dob. Nese označení RS a z prvních uniknuvších snímků můžeme pozorovat jeho pozměněné křivky ještě před debutem v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Fotografie potvrzují, že se vrcholné Audi bude skutečně nazývat TT RS a na své zádi bude opatřeno pevným přítlačným křídlem na rozdíl od standardních verzí, jež disponují stavitelným spoilerem. Dobře patrné jsou změny na přídi a nárazníku, který se svým pojetím nápadně podobá designu použitému vloni na studii Audi R8 V12 TDI. Konkrétní informace jsou však zatím přísně střeženým tajemstvím a můžeme o nich spekulovat s využitím dostupných zákulisních zkazek. Téměř jisté však je, že se pod kapotou bude ukrývat zážehový pětiválec s objemem jen 2,5 litru. Měl by však dosahovat úctyhodného výkonu 340 koní a točivého momentu až 450 Nm, za něž bude vděčit instalaci dvou přeplňovaích dmychadel. Bezpochyby bude nový vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h pod pět vteřin a neměl by mít potíže s briskním dosažením elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Audi TT RS bude k dostání v obou karsoářských verzích, tedy jako kupé a roadster. Obě tyto varianty budou sdílet pohonné jednotky, pohon všech čtyř kol quattro a šestistupňovou převodovku. Zatím však není jisté, zda půjde o přímo řazený agregát, nebo o dvouspojkový robotizovaný systém. Dle dostupných informací se můžeme připravit též na osmnáctipalcová litá kola s pěticí zdvojených paprsků, pár oválných koncovek umístěných v krajích přepracovaného zadního nárazníku s náznakem difuzoru, zatmavené okraje předních světlometů a exkluzivní čalounění interiéru kombinací kvalitní kůže a Alcantry.

Audi TT RS vstoupí do evropských prodejů již v půli letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků