Audi TT RS: další snímky jsou venku

(nové foto) Ještě před ženevskou premiérou unikly snímky nemaskovaných vozů Audi řady TT RS v provedení kupé i kabriolet.

Audi TT s označením TT RS korunuje tuto modelovou řadu a stane se její vlajkovou lodí. Informace o tomto voze pronikají na veřejnost postupně, naposledy jsme o něm informovali na tomto místě. Na sklonku loňského roku jsme přitmo byli svědky premiér několika sportovních verzí s označením TT S, naftového „turbodieselu“ či základního provedení s motorem 1,8 TFSI. V prádle mají však u Audi ještě jednu variantu, která se stane nejrychlejším vozem TT všech dob. Nese označení RS a z prvních uniknuvších snímků můžeme pozorovat jeho pozměněné křivky ještě před debutem v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Fotografie potvrzují, že se vrcholné Audi bude skutečně nazývat TT RS a na své zádi bude opatřeno pevným přítlačným křídlem na rozdíl od standardních verzí, jež disponují stavitelným spoilerem. Dobře patrné jsou změny na přídi a nárazníku, který se svým pojetím nápadně podobá designu použitému vloni na studii Audi R8 V12 TDI. Konkrétní informace jsou však zatím přísně střeženým tajemstvím a můžeme o nich spekulovat s využitím dostupných zákulisních zkazek. Téměř jisté však je, že se pod kapotou bude ukrývat zážehový pětiválec s objemem jen 2,5 litru. Měl by však dosahovat úctyhodného výkonu 340 koní a točivého momentu až 450 Nm, za něž bude vděčit instalaci dvou přeplňovaích dmychadel. Bezpochyby bude nový vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h pod pět vteřin a neměl by mít potíže s briskním dosažením elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Audi TT RS bude k dostání v obou karsoářských verzích, tedy jako kupé a roadster. Obě tyto varianty budou sdílet pohonné jednotky, pohon všech čtyř kol quattro a šestistupňovou převodovku. Zatím však není jisté, zda půjde o přímo řazený agregát, nebo o dvouspojkový robotizovaný systém. Dle dostupných informací se můžeme připravit též na osmnáctipalcová litá kola s pěticí zdvojených paprsků, pár oválných koncovek umístěných v krajích přepracovaného zadního nárazníku s náznakem difuzoru, zatmavené okraje předních světlometů a exkluzivní čalounění interiéru kombinací kvalitní kůže a Alcantry.

Audi TT RS vstoupí do evropských prodejů již v půli letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A2 1.422
Rok výroby: 2002
Stav: 170 255 km
Cena: 49 000 Kč
Audi A4 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 156 335 km
Cena: 113 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2013
Stav: 119 586 km
Cena: 650 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků