Audi TT RS Avus: 120 koní k dobru, 312 km/h

Společnost Avus Performance představila svoji vlastní modifikaci nejrychlejšího z rodu Audi TT. Výsledné parametry jsou působivé.

Avus svému novému dílu hrdě přezdívá Ur-Quattro, což nevyžaduje komentáře. Úpravy pohonné jednotky se soustředily na řídicí jednotku, přepracované turbodmychadlo a nový výfukový trakt se závodními katalyzátory. Ačkoli to tak nevypadá, i tyto relativně omezené modifikace se postaraly o výsledný výkon plných 460 koní (337 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 639 Nm, což je nesporně slušná dávka.

Z klidu na 96 km/h tak vylepšené Audi TT RS od Avusu zrychlí za 3,8 s a po odstavení omezovače dosáhne nejvyšší rychlosti 312 km/h. Tyto hodnoty jsou pak ještě působivější v porovnání se sériovým provedením tohoto modelu. Standardní Audi TT RS s přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 l totiž dává „jen“ 340 koní (249 kW) a 450 Nm, z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Avus Performance sleduje trendy, proto svoji novinku opatřila matným černým lakem, nezapomněla ale ani na zlepšení jízdních vlastností. O to se stará přepracované pérování s novými, stavitelnými pružicími jednotkami v kombinaci s dvacetipalcovými litými koly Sportec Mono s pneumatikami Hankook S1 Evo o rozměru 255/30 20. Na rozdíl od karosérie je jejich černý lak lesklý.

Jak jsme si již zvykli, Avus své modifikace dodává ve formě jakési stavebnice, nemusíte tedy platit za to, oč nestojíte. Matný „vinylový“ lak vás tak přijde na 1 999 Euro, upravené pérování na 1 299 Euro a sada kol s pneumatikami Hankook S1 Evo stojí 6 400 Euro, cenu za přepracování pohonné jednotky se dozvíte na požádání. A abychom byli styloví, upozorníme zároveň na cenovou akci, kterou společnost Sportec nabízí do půli prosince. Objednáte-li si sadu čtyř kol, zaplatíte jen za tři. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS Avus Performance
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků