Audi TT RS Avus: 120 koní k dobru, 312 km/h

Společnost Avus Performance představila svoji vlastní modifikaci nejrychlejšího z rodu Audi TT. Výsledné parametry jsou působivé.

Avus svému novému dílu hrdě přezdívá Ur-Quattro, což nevyžaduje komentáře. Úpravy pohonné jednotky se soustředily na řídicí jednotku, přepracované turbodmychadlo a nový výfukový trakt se závodními katalyzátory. Ačkoli to tak nevypadá, i tyto relativně omezené modifikace se postaraly o výsledný výkon plných 460 koní (337 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 639 Nm, což je nesporně slušná dávka.

Z klidu na 96 km/h tak vylepšené Audi TT RS od Avusu zrychlí za 3,8 s a po odstavení omezovače dosáhne nejvyšší rychlosti 312 km/h. Tyto hodnoty jsou pak ještě působivější v porovnání se sériovým provedením tohoto modelu. Standardní Audi TT RS s přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 l totiž dává „jen“ 340 koní (249 kW) a 450 Nm, z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Avus Performance sleduje trendy, proto svoji novinku opatřila matným černým lakem, nezapomněla ale ani na zlepšení jízdních vlastností. O to se stará přepracované pérování s novými, stavitelnými pružicími jednotkami v kombinaci s dvacetipalcovými litými koly Sportec Mono s pneumatikami Hankook S1 Evo o rozměru 255/30 20. Na rozdíl od karosérie je jejich černý lak lesklý.

Jak jsme si již zvykli, Avus své modifikace dodává ve formě jakési stavebnice, nemusíte tedy platit za to, oč nestojíte. Matný „vinylový“ lak vás tak přijde na 1 999 Euro, upravené pérování na 1 299 Euro a sada kol s pneumatikami Hankook S1 Evo stojí 6 400 Euro, cenu za přepracování pohonné jednotky se dozvíte na požádání. A abychom byli styloví, upozorníme zároveň na cenovou akci, kterou společnost Sportec nabízí do půli prosince. Objednáte-li si sadu čtyř kol, zaplatíte jen za tři. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT RS Avus Performance
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků