Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Kombinace snížené hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, jak čiperné nové Audi TT dokáže být…

Po boku sériové verze nové generace modelu Audi TT se v Ženevě teprve před několika okamžiky představila také odvozená studie Audi TT quattro sport. Pod její přední kapotou najdeme modifikovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI (EA888) s výkonem zvýšeným až na 420 koní (309 kW) při 6 700 ot./min. a točivým momentem 450 Nm dostupným v pásmu od 2 400 do 6 300 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek
Audi TT quattro sport vychází z nové generace TT, motor 2,0 TFSI ale posílil na 420 koní
 

Jde prakticky o sériovou verzi agregátu EA888, jež disponuje proměnným časováním a zdvihem ventilů AVS nebo kombinací přímého a nepřímého vstřikování, ovšem doplněna je například o speciální, kovaný klikový hřídel a nové hliníkové písty s vestavěnými chladicími kanály. Výrobce slibuje okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a razantní akceleraci až k omezovači, jenž zasahuje při 7 200 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Doplňky mají vozu dodat na agresivitě, ale také zlepšit jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech

Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu quattro s vícelamelovou spojkou umístěnou pro lepší rozložení hmotnosti u zadní nápravy. Také díky tomu je hmotnost mezi nápravy rozložena v poměru 54/46 %. Podvozek si zachovává konstrukci sériového TT se vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovými závěsy vzadu, ale pro použití v takto výkonném voze byl náležitě upraven a zesílen. Stabilizaci ESP lze částečně, ale také zcela deaktivovat.

Video | Autosalony | Kupé | Audi | Ženeva 2014

Nové Audi TT se už předvádí i na první várce oficiálních videí

Na první pohled nová studie Audi TT quattro sport vyniká novou přídí s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům a světlomety Matrix LED, aerodynamické prvky ve spodní části obou nárazníků jsou vyrobeny z polymerů CFRP a jejich úkolem je zvyšovat přítlak ve vyšších rychlostech. Ten správný dojem pak dotvářejí dvacetipalcová litá kola a výrazné přítlačné křídlo na zádi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naživo působí TT quattro sport ještě agresivněji než na oficiálních snímcích
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků