Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Kombinace snížené hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, jak čiperné nové Audi TT dokáže být…

Po boku sériové verze nové generace modelu Audi TT se v Ženevě teprve před několika okamžiky představila také odvozená studie Audi TT quattro sport. Pod její přední kapotou najdeme modifikovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI (EA888) s výkonem zvýšeným až na 420 koní (309 kW) při 6 700 ot./min. a točivým momentem 450 Nm dostupným v pásmu od 2 400 do 6 300 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek
Audi TT quattro sport vychází z nové generace TT, motor 2,0 TFSI ale posílil na 420 koní
 

Jde prakticky o sériovou verzi agregátu EA888, jež disponuje proměnným časováním a zdvihem ventilů AVS nebo kombinací přímého a nepřímého vstřikování, ovšem doplněna je například o speciální, kovaný klikový hřídel a nové hliníkové písty s vestavěnými chladicími kanály. Výrobce slibuje okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a razantní akceleraci až k omezovači, jenž zasahuje při 7 200 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Doplňky mají vozu dodat na agresivitě, ale také zlepšit jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech

Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu quattro s vícelamelovou spojkou umístěnou pro lepší rozložení hmotnosti u zadní nápravy. Také díky tomu je hmotnost mezi nápravy rozložena v poměru 54/46 %. Podvozek si zachovává konstrukci sériového TT se vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovými závěsy vzadu, ale pro použití v takto výkonném voze byl náležitě upraven a zesílen. Stabilizaci ESP lze částečně, ale také zcela deaktivovat.

Video | Autosalony | Audi | Kupé | Ženeva 2014

Nové Audi TT se už předvádí i na první várce oficiálních videí

Na první pohled nová studie Audi TT quattro sport vyniká novou přídí s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům a světlomety Matrix LED, aerodynamické prvky ve spodní části obou nárazníků jsou vyrobeny z polymerů CFRP a jejich úkolem je zvyšovat přítlak ve vyšších rychlostech. Ten správný dojem pak dotvářejí dvacetipalcová litá kola a výrazné přítlačné křídlo na zádi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naživo působí TT quattro sport ještě agresivněji než na oficiálních snímcích
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků