Audi TT oficiálně, rovnou i v ostré verzi TTS s výkonem 310 koní

Třetí generace ikonického kupátka Audi TT slaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Paletu motorů tvoří 2.0 TDI a 2.0 TFSI ve dvou stupních výkonu, quattro má ve standardu jen nejsilnější model.
Seznam kapitol
  1. Audi TT a Audi TTS
  2. Fotogalerie

Třetí generace malého kupé Audi TT už není tajemstvím. Po fotografiích interiéru, konceptu Allroad Shooting Brake a několika únicích zde máme kompletní informace spolu s rozsáhlou fotogalerií. 

Audi TT dostalo novou tvář značky s maskou „single frame“, která ještě víc připomíná erb, a ostře řezanými LED světlomety. Boční silueta i záď zachovávají překvapivou věrnost současnému modelu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design nového Audi TT vzdává hold oběma předchozím generacím

Ve srovnání s ním však nové Audi TT ztratilo na hmotnosti a trochu i na rozměrech. Při délce 4180 mm a šířce 1832 mm je o dva centimetry kratší a o osm milimetrů užší. Rozvor přitom narostl o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základní verze s předním pohonem váží 1230 kg, což podle Audi představuje úsporu 50 kg.

Nižší hmotnost je výsledkem použití hliníku na kapotu, blatníky, střechu, dveře a výklopnou zadní stěnu. Ano, nové Audi TT bude opět vlastně liftback, tentokrát se zavazadlovým prostorem o objemu 305 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon všech kol dostane v sérii jen vrcholná motorizace TTS, ale pro slabší verzi zážehového motoru 2.0 TFSI i vznětového 2.0 TDI bude quattro k dostání za příplatek

Jistě se ale nezmýlíme, když budeme předpokládat, že vás víc zajímají motory. Nuže? Pod kapotou je čtyřválec 2.0 TFSI z konstrukční řady EA888, nabízený ve dvou úrovních výkonu. Ta „základní“ s předním pohonem a manuální převodovkou má 230 koní a 370 Nm, což autu stačí ke zrychlení 0-100 km/h za rovných šest sekund. Nejvyšší rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. 

Vrcholná verze se jmenuje Audi TTS. Její motor je naladěný na 310 koní a 380 Nm. Sériově se bude dodávat s manuálním řazením a pohonem všech kol, „stovku“ zvládne za 4,7 s.

V nabídce bude i diesel 2.0 TDI (184 k, 380 Nm), který známe z Octavie RS TDI. Jeho hlavní parametry jsou 7,2 s, 235 km/h a 4,2 l/100 km. 

Pohon všech kol u čtyřkolek zajišťuje samozřejmě spojka Haldex páté generace. Software určující rozdělování točivého momentu byl však napsán speciálně pro TT. V dynamickém režimu posílá na zadní kola větší podíl hnací síly, což by podle Audi mělo zajistit sportovnější jízdní vlastnosti zejména na kluzkém povrchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo analogových „budíků“ má TT digitální přístrojový panel

Novinky podvozku jsme už viděli na jiných koncernových autech: vylepšené adaptivní tlumiče a progresivní řízení s proměnným převodem. Model TTS má vedle výkonnějšího motoru také sportovní, o 10 mm snížený podvozek.

Nové Audi TT Coupé bude mít oficiální výstavní premiéru už zítra v Ženevě. U prodejců Audi ho však nejspíše neuvidíme dříve než ve druhé polovině roku. Koneckonců i samotná automobilka upozornila, že TT zatím nemá typové schválení.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi TT a Audi TTS
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků