Audi TT GT4: konečně „chlapácké” TT

Audi TT bývá vyčítána zženštělost, jakkoli současná generace už tímto tolik netrpí. O verzi GT4 se ale něco podobného říci nedá.

Ačkoli TT se vždy vyrábělo i ve velmi schopných sportovních verzích, nálepku auta pro ženy či zženštělé muže mu zřejmě již nikdo neodpáře. Snad i proto se u Audi rozhodli postavit na bázi TT závodní speciál pro třídu GT4, kterým ženy jistě rády pohrdly. Pojďme si o něm říci více.

Vůz vychází opět ze sériového kupé Audi TT-RS, které představuje vrchol celé modelové řady a my jsme se mu podrobně věnovali na tomto místě. Teprve nedávno se představila studie TT-RS SP4T pro vytrvalostní závody. V souvislosti s jízdou v rámci šampionátu DTM, která se uskuteční v Šanghaji, připravila značka Audi prototyp závodního speciálu pro sérii GT4. S Frankem Bielou, pětinásobným vítězem Le Mans, za volantem novinka obkroužila několik okruhů, aby před očima veřejnosti demonstrovala své kvality.

Audi TT GT4 bylo vyvinuto ve společnosti Quattro GmbH, sportovní divizi značky Audi. Má se stát prvotřídním, ale zároveň cenově dostupným sportovním náčiním i pro méně movité závodníky. Prototyp se vyznačuje vyztuženou karosérií TT, instalací robustního ochranného rámu, chráněnou palivovou nádrží a řadou dalších, méně i více důležitých modifikací. Mnoho podrobností a technických detailů zatím k dispozici nemáme, přesto je jasné, že o pohon se postará upravené provedení čtyřválcového motoru TFSI naladěné na 340 koní (250 kW). Vykon je přenášen na přední kola skrze převodovku S-tronic a diferenciál s omezenou svorností. Přepracované závěsy kol mají stavitelné tlumiče, lité ráfky mají rozměry 9,5 x 18 palců.   

Na první pohled si na prototypu Audi TT GT4 všimneme také obou nárazníků a zadního přítlačného křídla, jež byly prakticky beze změn převzaty ze sériového provedení TT-RS. Pro odlehčení jsou dveře a kapoty vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zasklení je pak z organického skla.

Ačkoli automobilka Audi tento prototyp stále označuje pouze jako „studii“, je již nyní jasné, že podobné vozy hodlá nabídnout evropským a asijským zákazníkům, a sice za ceny okolo 120 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT GT4
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků