Audi TT GT4: konečně „chlapácké” TT

Audi TT bývá vyčítána zženštělost, jakkoli současná generace už tímto tolik netrpí. O verzi GT4 se ale něco podobného říci nedá.

Ačkoli TT se vždy vyrábělo i ve velmi schopných sportovních verzích, nálepku auta pro ženy či zženštělé muže mu zřejmě již nikdo neodpáře. Snad i proto se u Audi rozhodli postavit na bázi TT závodní speciál pro třídu GT4, kterým ženy jistě rády pohrdly. Pojďme si o něm říci více.

Vůz vychází opět ze sériového kupé Audi TT-RS, které představuje vrchol celé modelové řady a my jsme se mu podrobně věnovali na tomto místě. Teprve nedávno se představila studie TT-RS SP4T pro vytrvalostní závody. V souvislosti s jízdou v rámci šampionátu DTM, která se uskuteční v Šanghaji, připravila značka Audi prototyp závodního speciálu pro sérii GT4. S Frankem Bielou, pětinásobným vítězem Le Mans, za volantem novinka obkroužila několik okruhů, aby před očima veřejnosti demonstrovala své kvality.

Audi TT GT4 bylo vyvinuto ve společnosti Quattro GmbH, sportovní divizi značky Audi. Má se stát prvotřídním, ale zároveň cenově dostupným sportovním náčiním i pro méně movité závodníky. Prototyp se vyznačuje vyztuženou karosérií TT, instalací robustního ochranného rámu, chráněnou palivovou nádrží a řadou dalších, méně i více důležitých modifikací. Mnoho podrobností a technických detailů zatím k dispozici nemáme, přesto je jasné, že o pohon se postará upravené provedení čtyřválcového motoru TFSI naladěné na 340 koní (250 kW). Vykon je přenášen na přední kola skrze převodovku S-tronic a diferenciál s omezenou svorností. Přepracované závěsy kol mají stavitelné tlumiče, lité ráfky mají rozměry 9,5 x 18 palců.   

Na první pohled si na prototypu Audi TT GT4 všimneme také obou nárazníků a zadního přítlačného křídla, jež byly prakticky beze změn převzaty ze sériového provedení TT-RS. Pro odlehčení jsou dveře a kapoty vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zasklení je pak z organického skla.

Ačkoli automobilka Audi tento prototyp stále označuje pouze jako „studii“, je již nyní jasné, že podobné vozy hodlá nabídnout evropským a asijským zákazníkům, a sice za ceny okolo 120 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT GT4
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků