Audi TT 2011: facelift je na světě

Očekávané se stalo skutkem, Audi světu představilo faceliftované provedení sportovního modelu TT. Co vše přinese?

Těžko věřit tomu, že Audi TT ve své aktuální generaci je na trhu již plné čtyři roky. Ale je to tak, a právě proto přišel čas na plánovaný facelift pro obě karosářské verze kupé a roadster.

Modifikace jsou pouze drobné, zřejmě nejdůležitější novinkou se tak stává alternativní použití zážehového čtyřválce s přeplňováním a přímým vstřikováním. Dvoulitr TFSI dává 211 koní (155 kW), tedy o 11 koní více než dosud, a točivý moment vrcholící cifrou 350 Nm. Kupé osazené tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u loňského modelu, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 245 km/h, roadster by na tom neměl být o mnoho hůř.  Papírová spotřeba paliva přitom zůstává nízká - 6,6 litru benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu.

Co se zrychlení na stovku týče, v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou S Tronic klesne jeho čas o plnou polovinu sekundy, navíc je třeba zdůraznit, že toto základní benzinové provedení modelu TT je ve zrychlení nyní lepší než konkurenční šestiválce v BMW Z4 a Mercedesu-Benz SLK. K mání budou i dva další motory včetně dvoulitorvého dieselu se sníženým výkonem, ale nižší spotřebou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozměněna byla příď vozu s přepracovanou maskou a zaobleným nárazníkem opatřeným většími otvory pro přívod chladicího vzduchu, vzadu pozorujeme dvojici chromovaných koncovek výfuků. Díky novému přednímu nárazníku narostla délka obou karoséřských verzí o 20 mm na celkových 4 187 mm, šířka ani výška se nezměnily. K mání je nyní též upravená soustava aktivního pérování.

Na přání se budou dodávat nové odstíny laku - modrá Scuba Blue, šedé Oolong a Dakota Gray a červená Volcano Red. V interiéru pak najdeme čalounění kůží Nappa a řadu nových pseudohliníkových ozdob.

Verze Audi TTS a TT RS s výkony 272 a 340 koní zůstávají pro rok 2011 bez mechanických změn a pouze TTS se dočká vizuální úpravy přední masky. Právě ty se do prodejů dostanou jako první v řadě, tedy již o letošním podzimu, zatímco na zbytek provedení modelu TT si bude třeba počkat až na počátek příštího roku. Ceny zatím neznáme, velké změny proti současnému stavu ale nelze očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

dnes | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků