Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Od spuštění projektu „Digitální testovací úsek na dálnici“ uplynulo už dvanáct měsíců. Audi po tomto období představuje Spolkovému ministerstvu dopravy novou techniku pro autonomní jízdu a komunikaci „Car-to-X“.

Projekt Digitální testovací úsek na dálnici je společnou iniciativou Spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury, státu Bavorsko, automobilového a dodavatelského průmyslu a společností z odvětví IT. Německá automobilka se nesoustředí jen na své vozy, ale svojí pozornost věnuje i opatřením v oblasti infrastruktury a variabilním dopravním značením připojeném k internetu. Tyto vylepšení mají zvýšit úroveň bezpečnosti a komfortu při autonomní jízdě. Testy už probíhají v reálném provozu na dálnici A9 mezi Norimberkem a Mnichovem.

Zajímavosti | Bezpečnost | Mercedes-Benz

Autonomní Mercedesy uchrání řidiče za každou cenu. I kdyby měly zranit chodce

„Audi se v rámci projektu Digitálního testovacího úseku na dálnici podílí na vývojových aktivitách směřujících k ještě spolehlivější dálniční infrastruktuře, která podpoří autonomní jízdu. V této oblasti mají být mimo jiné materiály směrových sloupků a svodidel upraveny tak, aby lépe než dnes odrážely radarové vlny – z větší vzdálenosti a také během sněžení i deště. Kromě toho mají být senzory vozidla v budoucnosti schopny ještě lépe rozpoznávat jízdní pruhy. Speciální doplňková značení na krajnici vozovky umožňují zkušebním vozidlům určovat s vysokou přesností svou polohu v jízdním pruhu prostřednictvím kamery. Za tím účelem budou brzy instalovány první prototypy.“ říká Alejandro Vukotich, vedoucí vývoje automatizované jízdy ve společnosti Audi AG.

Video | Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Video: Autonomní vozy zbaví silnice kolon. Ale ne, dokud bude řídit i člověk

Na několika úsecích dálnice A9 mezi sjezdy Norimberk-východ a Mnichov-sever zajišťují vysílače a senzory vzájemné propojení vozidla s jeho okolím a zároveň i spojení mezi jednotlivými automobily. Výrobce prémiových automobilů se celkově účastní šesti projektů, tři z nich jsou zaměřeny na stavební opatření a další tři na komunikační techniku.

Testuje se například komunikační projekt „Car2Infrastructure“, který propojuje automobil s variabilním dopravním značením, které je připojeno k internetu. Variabilní dopravní značení upozorňuje prostřednictvím bezdrátové telefonní sítě například na omezení rychlosti, dopravní kolony nebo uzávěrky jízdních pruhů. Tyto informace o nových dopravních situacích nejrychlejším možným způsobem obdrží zkušební vozidlo. Právě tohle je jedna z nezbytných podmínek pro realizace bezpečné autonomní jízdy.

Zajímavosti | Byznys | Sedany | Volvo

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Auta nekomunikují jenom s dopravním značením, ale také mezi sebou díky bezdrátové komunikační technologii LTE-V. Tato komunikace umožňuje automobilům vzájemnou komunikaci i v oblastech bez pokrytí signálem bezdrátové telefonní sítě. Toto umožní realizaci nových bezpečnostních funkcí, například upozorňování na ledovku, a jízdy v koloně, při níž autonomně jedoucí vozidla vytvoří kolonu pro úsporu energie.

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků